انفاق با اخلاص همراه باشد

خانه / مطالب و رویدادها / انفاق با اخلاص همراه باشد

«انفاق باید همراه با اخلاص باشد» گفت: ما وظیفه داریم به همه مردم خدمت کنیم و خدمت ویژه را باید به محرومین داشته باشیم.

حجت‌الاسلام لطف‌الله حیات‌الغیب در مراسم افتتاحیه مدرسه18 کلاسه برکت زینبیه و حضرت فاطمه زهرا(سلی الله علیه و اله) خرم‎آباد، افزود: بنیاد برکت از آن مؤسساتی است که بر اساس آیه 108 و 109 سوره مبارکه توبه کارهای خوبی را در سراسر کشور انجام می‌دهد.

 

108

وی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که خداوند در آیه 92 سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: «لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّی تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ؛ هرگز به نیکوکاری نخواهید رسید تا از آن‌چه دوست دارید انفاق کنید و از هر چه انفاق کنید قطعاً خدا بدان داناست» انسان اگر می‌خواهد به‌خوبی، نیکی و پاداش برسد باید از چیزهایی که دوست دارد گذشت کند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی ما گذشت‌ها و کمک‌هایی به دیگران می‌کنیم، اما کمک‌های ما بی‌ارزش است، به این دلیل که از آن موجودی خودمان و از آن چیزی‎که در اختیار داریم و به آن نیازی نداریم در راه خداوند می‌دهیم به‌عنوان مثال برای اهداء به مسجد کهنه‌ترین فرش خانه‌مان را می‌دهیم که به این خیر و نیکی نمی‌رسد.

حیات‌الغیب بیان کرد: اگر انسان می‌خواهد با اخلاص به خداوند کار کند باید با تمام وجود کار کند، بنابراین این القاب، عناوین و موقعیت‌ها همه برای این است که انسان بتواند یک روزی در پیشگاه پروردگار عالم با دست پر و خالص حضور پیدا کند.

وی گفت: ما باید با خدای خودمان تسویه حساب کنیم که هرآنچه عمل می‌کنیم برای او باشد و این‌طور نباشد که به‌خاطر برخی از افراد بعضی از کارها را انجام دهیم که فردای قیامت وبال گردن ما شود، ما باید همه حرکات، سکنات و کارهایمان در هر پست و موقعیتی برای خداوند باشد چراکه این دستور قرآن و پیامبر(صلی الله علیه وآله) است.

حیات‌الغیب اظهار کرد: انسان‌هایی که تاریخ را تغییر داده‌اند معمولاً افرادی هستند که در خانواده‌هایی که از نظر مالی ضعیف هستند تربیت شده‌اند، بنابراین ما وظیفه داریم به همه خدمت کنیم و خدمت ویژه را باید به محرومین داشته باشیم.

منبع : ایسنا

Views: 189

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *