انقلابی گری در محضر ولایت و مراجع عظام تقلید

انقلابی گری در محضر ولایت و مراجع عظام تقلید

خانه / پیشنهاد ویژه / انقلابی گری در محضر ولایت و مراجع عظام تقلید

دادستان انقلاب موظف است مجلاتی که بر ضد مسیر ملت است و توطئه‏گر است تمام را توقیف کند، و نویسندگان آن ها را دعوت کند به دادگاه و محاکمه کند. موظف است کسانی که توطئه می‏کنند و اسم «حزب» روی خودشان می‏گذارند، رؤسای آن ها را بخواهد و آن ها را محاکمه کند. ما باز تا چندی مهلت می‏دهیم به این قشرهای فاسد؛ و این اعلام آخر است و اگر چنانچه در کار خودشان تعدیل نکنند و به ملت برنگردند و دست از توطئه‏ ها برندارند، خدا می‏داند انقلابی عمل می‏کنم.

امام خمینی رحمة الله علیه

«اینک که به توفیق و تأیید خداوند، جمهوری اسلامی با دست توانای ملت متعهد پایه ریزی شده و آن چه در این حکومت اسلامی مطرح است اسلام و احکام مترقی آن است، برملت عظیم الشأن ایران است که درتحقق محتوای آن به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بکوشند که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است، که انبیای عظام از آدم ـ علیه السلام  ـ  تا خاتم النبیین ـ صلی الله علیه وآله وسلم  ـ در راه آن کوشش و فداکاری جانفرسا نموده اند و هیچ مانعی آنان را از این فریضه بزرگ باز نداشته؛ و همچنین پس از آنان اصحاب متعهد و ائمه اسلام ـ علیهم صلوات الله ـ با کوشش های توان فرسا تا حد نثار خون خود در حفظ آن  کوشیده اند.و امروز بر ملت  ایران، خصوصاً و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است این امانت الهی را که در ایران به طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند.

_خدا می‏داند انقلابی عمل می‏کنم.

دادستان انقلاب موظف است مجلاتی که بر ضد مسیر ملت است و توطئه‏گر است تمام را توقیف کند، و نویسندگان آن ها را دعوت کند به دادگاه و محاکمه کند. موظف است کسانی که توطئه می‏کنند و اسم «حزب» روی خودشان می‏گذارند، رؤسای آن ها را بخواهد و آن ها را محاکمه کند. ما باز تا چندی مهلت می‏دهیم به این قشرهای فاسد؛ و این اعلام آخر است و اگر چنانچه در کار خودشان تعدیل نکنند و به ملت برنگردند و دست از توطئه‏ ها برندارند، خدا می‏داند انقلابی عمل می‏کنم. می‏آیم تهران و رؤسایی که مسامحه می‏کنند با آن ها انقلابی عمل می‏کنم. قشرهایی از ارتش که اطاعت از بالاترها نمی‏کنند و امر آن ها را اطاعت نمی‏کنند باید بدانند که من با آن ها اگر آمدم، انقلابی عمل می‏کنم. عذرها را کنار بگذارید! بروید فاسدها را سرکوب کنید، بروید توطئه گرها را سرکوب کنید؛ مسامحه نکنید! دولت مسامحه نکند، ارتش مسامحه نکند، ژاندارمری مسامحه نکند؛ پاسداران مسامحه نکنند.

 امام خامنه ای

– من این حرف را شاید با کم‌و زیاد دَه‌ها بار گفته‌ام، باز هم تکرار میکنم: ما هرجا به انقلاب تکیه کردیم، به روحیّه‌ی انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم؛ هرجا از ارزشها کوتاه آمدیم، انقلاب را ندیده گرفتیم، از این گوشه‌اش زدیم، از آن گوشه‌اش زدیم، تأویل و توجیه کردیم، برای خوشایند عناصر استکبار که دشمنان اصلی اسلام و دشمنان اصلی این نظامند، مدام حرف را جویدیم، حرف را خوردیم، عقب ماندیم؛ قضیّه این‌جوری است. راه پیشرفت ایران اسلامی، احیاء روحیّه‌ی انقلابی و احیاء روحیّه‌ی مجاهدت است.

– حرکت انقلابی بر خلاف القائات افراد خبیث و یک عده از قلم‌به‌مزدهای داخلی که آن را ترویج میکنند و این‌طور القاء میکنند که انقلاب یعنی آشفتگی، سردرگمی، هیچی به هیچی نبودن و سنگ روی سنگ بند نشدن، نیست، بلکه انضباط انقلابی، برترین و قویترین انضباط هاست. بی نظمی‌ که اول انقلاب دیده میشود، به‌خاطر این است که بنای غلط و کج و پوسیده‌ای وجود دارد، که باید آن را به‌هم ریخت و بنای نویی گذاشت. آن به‌هم ریختگی متعلق به اول انقلاب است؛ انقلاب که آن به‌هم ریختگی نیست؛ انقلاب یک امر مستمر است؛ انقلاب یعنی سازندگی؛ یعنی رویش و بالندگی. رویش و بالندگی بدون انضباط، بدون قانون و بدون نظم مگر ممکن است!؟ بهترینِ کارها را کسانی کرده‌اند که با روحیه‌ انقلابی کرده‌اند؛ هم در جنگ، هم در سازندگی و هم در علم و مسائل فرهنگی. بنابراین، انقلابی بمانید. روحیه‌ انقلابی یعنی اسیر حدود تحمیلی نشدن؛ قانع به گیرندگی قطره‌چکانی نشدن؛ با امید دنبال هدف حرکت کردن و با انگیزه، با نشاط، با اصرار و پیگیری آن را به‌دست آوردن. این، انقلاب و حرکت انقلابی است.»

– انقلابی‌ها اهل «نمایش» نیستند، انقلابی «هستند» و به نمایش «انقلابی‌نمایی» نیازی ندارند؛ به همین دلیل از طرف «انقلابی‌نما»ها محکوم و متهم می‌شوند؛ و شگفت که معمولاً «انقلابی‌نما»ها با «انقلابی»ها بیشتر مشکل دارند تا با «غیرانقلابی»ها و «ضدانقلاب»ها.

حضرت آیت الله جوادی آملی

 ما بخواهیم به مردم بگوییم شما انقلابی باشید؛ آقایان! انقلابی بودن با سفارش و موعظه حل نمی‌شود انقلابی بودن مثل درس‌های مجلس ترحیم و مجلس فاتحه نیست که انسان با سفارش حل کند. انقلاب, حداقل یک علم قویّ غنی می‌خواهد مثل نهج‌البلاغه, این را حوزویان و دانشگاهیان ما باید بدانند, نهج‌البلاغه یک علم جان‌گیری دارد ولی آن مقداری که برای اداره کشور کافی باشد این مقدار را می‌توان از آن استنباط کرد. اگر کسی بخواهد انقلابی باشد باید جریان سقیفه را کاملاً بداند, جنگ جمل را بداند, چطور علی‌بن‌ابیطالب را با آن عظمت و جمال و جلال علمی که داشت خانه‌نشین کردند امروز که دشمن نفوذی‌تر و آگاه‌تر است و سیاست‌بازتر و خطرناک‌تر است.

آ یت‌الله حسن ممدوحی

– به طور کلی ماهیت دین ماهیت انقلاب است که مردم را پیوسته رشد داده و از حالی به حالی بر می‌گرداند.

– دین اسلام دین ساکن نیست، ثابت است ولی علی الدوام پیروانش را به تعالی می‌رساند، ماهیت دین ماهیت انقلابی بوده بنابراین شناخت این انقلاب وابسته به شناخت دین است.
– فطرت آفرینش یک فطرت متحرک است و شناخت دین هم مساوی است با این فطرت آفرینش و شناخت انقلاب نیز مساوی است با شناخت دین که همیشه در مرحله تکامل و تکاپو است.

– عمل انقلابی در نظام اسلامی توجه به پیشرفت‌های فراوان کشور در نتیجه عملکرد انقلابی در سال‌های پس از پیروزی که همراه پرداخت هزینه‌های سنگین بوده، از دستاوردهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

Views: 252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *