آیین دیدار با زائرین اربعین حسینی شهرستان آستارا به همت هیئت رزمندگان اسلام، کانون فرهنگی و هنری نور الزهرا(سلام الله علیها) و پایگاه شهدای کوی فرهنگیان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در روز ۲۶ آذر ماه این شهر برگزار شد؛ در این برنامه تعدادی از ۱۱۲ زائر اعزامی از شهرستان آستارا با اهالی شهرستان دیدار کردند.

در این برنامه امام جمعه آستارا اظهار کرد: کسانی که با پای پیاده جهت زیارت حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) عازم کربلای معلی شدند و عشق و ارادت خود به سید و سالارشان را نشان دادند این توفیق بزرگی برای آنان بود.

وی با بیان اینکه زیارت حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) در روز اربعین یکی از ویژگی‌ها و صفات مومنین است، تصریح کرد: شما از آن مومنانی هستید که این توفیق نصیب شما شد و انشاالله با انجام فرایض دینی به صفات دیگر یک مومن واقعی نیز دست یابید.

امام جمعه بندر آستارا به تاریخچه سفر با پای پیاده به کربلای معلی اشاره و افزود: علما و بزرگان زیادی با پای پیاده عازم کربلای معلی می‌شدند و قدم برداشتن در جهت زیارت حرم اهل بیت(علیه السلام) نزد ایزدمنان اجر و پاداشی والا دارد.

حجت الاسلام حافظ نیا اضافه کرد: در هر لحظه‌ای که از دنیا می‌روید این قدم‌هایی که جهت زیارت مرقد مطهر امام حسین(علیه السلام) برداشته‌اید به شما آرامش می‌دهد.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه بعد از زیارت حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) و کربلایی شدن باید زندگی انسان متحول شود، اظهار کرد: اگر حسینی بمانیم در روز سفر ما از این دنیا به آخرت اهل بیت(علیه السلام) بر سر بالین ما حضور می یابند و این سعادت بزرگی است.

وی با بیان اینکه این پیاده روی‌ها جهت زیارت حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) در دنیای ابدی نجات بخش انسان خواهد بود، اذعان کرد: علی رغم تبلیغات سوء دشمنان به ویژه وهابیت و گروه‌های تروریستی و تکفیری عاشقان امام حسین(علیه السلام) در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده و جهانیان را مبهوت کردند.

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: امام حسین(علیه السلام) در دل همه مومنان و آزادیخواهان جهان قرار دارد و هر چه قدر که تهدیدات نیز زیاد باشد از عشق و علاقه مسلمانان و مومنان به سید الشهدا(علیه السلام) کم  نشده بلکه زیادتر نیز می‌شود.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام کمر همت بسته‌اند، خاطر نشان کرد: حفظ وحدت و همدلی، داشتن بصیرت و دشمن شناسی نیاز ضروری جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه یک عده انسان‌های بی‌خبر از خدا درصدد تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند، گفت: نسبت به توطئه‌های آنان آگاه بوده و با وحدت و همدلی مان نقشه‌هایشان را خنثی کنیم.

امام جمعه بندر آستارا افزود: به برکت خون شهدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری اهل تسنن و تشیع حول یک محور جمع شده و با محبت و صمیمیت کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام حافظ نیا به حادثه تروریستی پاکستان اشاره و با محکوم کردن این حادثه تروریستی گفت: دشمنان به دنبال روشن کردن آتش فتنه در بین مسلمانان هستند و کشتن افراد مظلوم و بی‌گناه نیز در همین راستا صورت می‌گیرد که باید با بصیرت و اتحاد و همدلی مقابل این توطئه‌های ایستادگی کنیم تا دشمنان در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام بمانند.

در ادامه برنامه هم خاطره گویی زوار و مداحی حاج رضا فکریان از پیرغلامان اهل بیت زینت بخش مجلس گردید.