اهانت کردن شده ژست روشنفکران/ باید از صاحب مجالس روضه عذرخواهی کنند

خانه / مطالب و رویدادها / اهانت کردن شده ژست روشنفکران/ باید از صاحب مجالس روضه عذرخواهی کنند

حجت الاسلام مومنی ضمن بی اثر دانستن تلاش جماعت به اصطلاح روشنفکر در کم رنگ نشان دادن تاثیر مجالس روضه افزود:با خاک پاشیدن به چهره خورشید نمی شود نور آن را کم نمود.مردم ما با مجالس روضه انس و الفت دیرینه دارند.

حجت الاسلام مومنی ضمن بی اثر دانستن تلاش جماعت به اصطلاح روشنفکر در کم رنگ نشان دادن تاثیر مجالس روضه افزود:با خاک پاشیدن به چهره خورشید نمی شود نور آن را کم نمود.مردم ما با مجالس روضه انس و الفت دیرینه دارند. همچنین حاج مرتضی طاهری در پاسخ به سوال خبرنگار حزب الله سایبر در خصوص سابقه ی این اهانات گفت: ما در زمان پیش از انقلاب شاهد بودیم فردی به نام احمد کسروی حرف هایی اینچنینی می زند که شخص حضرت امام (ره) با نگارش کتاب وزین کشف الاسرار جواب دندان شکنی به اراجیف آن زمان کسروی می دهد.
انگار قرار نیست هیچ وقت جماعت به اصطلاح منورالفکر ایران در زیر بیرق باکرامت سیدالشهدا(ع)جمع شوند و از کجا اینان عقده ی دردانه ی خلقت و گل سرسبد خاندان عصمت و طهارت را به دل گرفته اند که گاه و بیگاه سنگی را به بدن مطهر فرزند زهرا(س) در کنج قتلگاه پرتاب می کنند.
روزی قیام عاشورا را زاییده ی خشونت می دانند و روزی سید الشهدا را جهادگری در راه حکومت و حالا هم…
شاید برای این است که آن ها هم دیگر فهمیده اند كه پرچم عزای حسین بن علی (ع)که رمز وحدت و کلمه ی پیروزی این نظام و کیان را ضمانت کرده است.اتفاقی که در طول تاریخ این مرز و بوم بارها و بارها ثابت شده است.
از نهضت خمینی کبیر که روزی فرمود : اگر قیام حضرت سیدالشهدا(ع) نبود، امروز هم ما نمی توانستیم پیروز بشویم. تمام این وحدت کلمه ای که مبدأ پیروزی ما شد، برای خاطر این مجالس عزاداری، مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد(صحیفه امام صفحه ۳۴۶)تا شکست و دفع فتنه پس از انتخابات ۸۸ در قیام مردمی ۹ دی.
آن ها هم فهمیده اند که هر چی سیلی خورده اند از قبل مجالس روضه حسینی و صاحب آن است.
می رفت که خاطرات تلخ دوران ننگین اصلاحات و تاخت و تاز شوالیه های ناتوی فرهنگی آن را از یاد ببریم که بار دیگر و این بار در تریبون زنده و رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از زبان نجف‌قلی حبیبی، رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان تهران و عضو مؤسس حزب منحله مشارکت شاهد اهانت بی سابقه به ساحت مقدس مجلس روضه سیدالشهدا بودیم.
حبیبی که نورچشمی آموزش عالی اصلاحات بود، در دولت سیدمحمد خاتمی به ریاست بزرگترین دانشگاه علوم انسانی منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا انتخاب شد و از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بود در برنامه دیروز امروز فردا گفت: شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؟ ولی بازده فرهنگی اش چقدراست؟ سه چهار تا گریه می‌کنند و تمام.
آنچه باعث تاسف است مسوولیت فعلی حبیبی و تصدی او بر  معاونت موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) است که خود بیانگر اوج غربت اندیشه پیر جماران است که روزگاری نه چندان دور فریاد برآورد که :این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
البته همانطور که انتظار می رفت انعکاس سخنان اهانت آمیز حبیبی در بین ملت شریف و حسینی ایران بازتابی مملو از انزجار را داشته است.
علاوه بر موج بیانیه های هیات های مذهبی و تشکل های فرهنگی و اقشار مردم علما و واعظین و همچنین مادحین مجالس روضه اباعبدلله (ع) اعتراض خود را نسبت به تکرار اهانت به دستگاه سیدالشهدا (ع)از سوی اصلاح طلبان را اعلام داشتند.
حجت الاسلام سید حسین مومنی از خطبای برجسته در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حزب الله سایبر ضمن ابراز تاسف از بیان این دست اهانات از رسانه ملی خواست که هرچه سریعتر فرصتی مهیا نماید تا بطور علمی و متقن پاسخ حرف های بی اساس حبیبی داده شود.
این استاد حوزه در ادامه اظهار داشت:متاسفانه مدتی است که انگار هرکه می خواهد بگوید تحصیل کرده است می بایست توهین کند.آقای حبیبی خود را فرد مطلعی می دانند ولی من تعجب می کنم که ایشان حتی به این اثر بسیار سطحی و دست پایین مجالس عزای ماه محرم و صفر که کم شدن ۴۰درصدی آمار جرم و جنایت در کشور است توجه نکرده اند.
حجت الاسلام مومنی ضمن بی اثر دانستن تلاش جماعت به اصطلاح روشنفکر در کم رنگ نشان دادن تاثیر مجالس روضه افزود:با خاک پاشیدن به چهره خورشید نمی شود نور آن را کم نمود.مردم ما با مجالس روضه انس و الفت دیرینه دارند.
همچنین حاج مرتضی طاهری که خود پیرغلامان آستان مقدس اباعبدلله و از اساتید مسلم امر مداحی اهل بیت هستند در گفت و گو با خبرنگار حزب الله سایبر ضمن تکراری بودن این اهانات اظهارداشت:ده ها سال است که این اصوات از حنجره های متفاوت به گوش می رسد که برای مردم ما مسلم شده است که منشایی یکسان دارد و البته همیشه بی ثمر بوده است چرا که در حدیث نبوی آمده است :”ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا ” یعنی اینکه با براستى كه براى قتل حسين حرارتى در دل‏هاى مؤمنان است كه هرگز خاموش نمى‏شود.
حاج مرتضی طاهری در پاسخ به سوال خبرنگار حزب الله سایبر در خصوص سابقه ی این اهانات گفت: ما در زمان پیش از انقلاب شاهد بودیم  فردی به نام احمد  کسروی حرف هایی اینچنینی می زند که شخص حضرت امام (ره) با نگارش کتاب وزین  کشف الاسرار جواب دندان شکنی به اراجیف آن زمان کسروی می دهد.
حاج مرتضی طاهری ضمن ابراز تاسف از حضور حبیبی در موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) اظهار داشت:حضرت امام (ره) در زمان حیات طیبه ی خویش با نگارش کتاب کشف الاسرار و ادای جمله ی “این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است” سیلی محکمی بر صورت افرادی همچون حبیبی زده است.
حاج محمود کریمی در واکنش به اهانت نجفقلی حبیبی ضمن ابراز تاسف به خبرنگار حزب الله سایبر گفت: اینان با صرف هزینه در هیات مخالفند چون خوب فهمیده اند که از همین هیات ها و مجالس روضه است که رزمنده تربیت می شود و رشد می باید.
باوجود گذشت ۴روز از پخش برنامه زنده دیروز امروز فردا که با حضور نجفقلی حبیبی و اهانت این استاد دانشگاه اصلاح طلب به ساحت مقدس مجالس روضه سیدالشهدا (ع) همراه بود ، همچنان موجی از اعتراضات نسبت به این هتک حرمت در بین تشکل های فرهنگی و اقشار مردم علما و واعظین و همچنین مادحین مجالس روضه اباعبدلله (ع) در جریان است.
این بار حاج محمود کریمی که خود از اساتید و مداحان خوش نام ساحت مقدس روضه حضرت سیدالشهدا (ع) می باشد در واکنش به اهانت نجفقلی حبیبی ضمن ابراز تاسف به خبرنگار حزب الله سایبر گفت: اینان با صرف هزینه در هیات مخالفند چون خوب فهمیده اند که از همین هیات ها و مجالس روضه است که رزمنده تربیت می شود و رشد می باید.
جالب اینجاست که مگر این افراد برای مجالس روضه از جیب نامبارک خود هزینه ای کرده اند که حالا غصه ی مال از دست رفته را می خورند؟!
این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به این نکته که کمک و هزینه کردن عاشقان اباعبدلله به هیئات موجب واکسینه شدن مجالس روضه نسبت به اراجیفی از این دست می شود ادامه داد:معمولا برخی افراد با مخالفت و هیاهو کردن مشهور می شوند ولی باید بدانند که محبوب نمی شوند.
حاج محمود کریمی در پایان گفتگو با حزب الله سایبر اظهار داشت: ما بر حسب وظیفه عکس العمل نشان دادیم و حرف زدیم ولی عذرخواهی ایشان از مردم مشکلی را حل نمی کند.مجلس روضه سیدالشهدا (ع) صاحب دارد و از صاحب آن باید عذرخواهی کرد.

Views: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *