اهل بصیرت و جهادگران راه خدا، شهادت طلب هستند

خانه / استان ها / اهل بصیرت و جهادگران راه خدا، شهادت طلب هستند

نکونام3

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان بن، شهادت طلبان در جامعه امروزی را کسانی دانست که اهل بصیرت و جهاد در راه خدا باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در نخستین یادواره اولین شهید روحانی استان، شهید حجت الاسلام و المسلمین خداداد کریمی و 15شهید روحانی شهرستان بن که در حسینیه شهدای شهر وردنجان برگزار شد، تذکر و یادآوری رشادت مردی‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس را اقتضاء این گونه جلسات و محافل دانست.

نماینده ولی فقیه در استان،‌ تصریح کرد: شاید آنچه که در این جلسات از شهید و شهادت برای شما مردم شهیدپرور و پرورش یافته در مکتب شهادت بیان می‌شود تازه نباشد، اما آنقدر این مطالب گرانقدر و عظیم هستند که هر قدر گفته و تذکر داده شود باز تازه و زنده است.

امام جمعه شهرکرد، با بیان اینکه مسئله شهادت همه ابعاد زندگی انسان را در برمی‌گیرد، افزود: در فرهنگ اسلام، شهادت و شهادت طلبی تنها در میدان رزم حضوریافتن و جان خود در آن راه فدا کردن خلاصه نمی‌شود که به یقین شهادت و کشته شدن در آن عرصه در اوج عزت است؛ بلکه فرهنگ شهادت طلبی در همه عرصه‌های زندگی انسان مسلمان حاکم است و رمز ماندگاری و جاودانگی شهیدان نیز در سایه همین باور و فرهنگ ارزشمند بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه انسان مؤمن در تمام لحظه لحظه زندگی آرزویش این است که با اجر و منزلت شهید از دنیا برود، گفت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که می‌فرماید: “هر کس صادقانه از خدا طلب شهادت کند اما در عرصه رزم نمیرد، شهید جان داده است.”، بیان گر عظمت و جایگاه شهادت در فرهنگ اسلام است که هر کس با صداقت از خدای متعال طلب شهادت کند پرورگار متعال او را در جایگاه و منزلت شهدا قرار می‌دهد.

وی در تبیین هر چه بهتر این مسئله مهم افزود: طلب شهادت همراه باصداقت یعنی آن که انسان برای شهادت و کشته شدن در راه خدا باید همه زمینه‌های این امر مهم را در خودش فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان؛ زندگی همراه با نماز شب، تهجد، شب زنده داری، انجام واجبات، ترک محرمات و انس با قرآن و دعا را زمینه ساز شهادتی صادقانه برای انسان دانست و تصریح کرد: اگر ما هزاران میلیون و میلیارد بار از خدا بخواهیم که ما را در منزلت شهدا قرار بدهد و شهید بشویم اما در برابر خدای متعال؛ بی‌باک، اهل تسامح و تساهل، بی‌توجه نسبت به احکام الهی و همنشین با هر انسانی باشیم به طور قطع این با فرهنگ شهادت و صداقت در شهادت همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه شهدا با علم و عمل خودشان به استقبال شهادت رفتند، این مهم را در وصیت نامه شهدا محسوس و نمایانگر دانست و گفت: امروز به برکت خون شهدا، رزم صادقانه رزمندگان و جهاد مردان خدا، بصیرت و هوشیاری ملت ایران و رهبری بیدار و بصیر امام راحل نظام اسلامی شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه عرصه شهادت طلبی در نظام اسلامی به نوع بصیرت ما بستگی دارد، افزود: کسانی امروز در نظام اسلامی شهادت طلب هستند که اهل بصیرت و جهادگری در راه خدا باشند، دوست را از دشمن، فتنه، انحراف و دام های دشمن را به درستی تشخیص بدهند و در راه درست خدا، پیامبر، اهل بیت و ولایت فقیه محکم و استوار قرار بگیرند.

وی با اشاره به تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بر اسلام و حفظ اسلامیت نظام تصریح کرد: همه حقیقت ، ماندگاری و فلسفه وجودی ما در این نظام به پایبندی و ایستادگی ما به احکام و دستورات الهی است زیرا هویت و اساس شکل گیری نظام و انقلاب به اسلام است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان همه‌ی ملت ایران و همچنین مسئولان نظام اسلامی باید همواره به اسلام و ارزش‌های اسلامی افتخار کنند، زیرا ایستادگی و اقتدار ملت ایران به برکت ایمان اسلامی بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه در احکام اسلامی نمی‌شود جزئی نگری کرد گفت: جامعیت اسلام در همه عرصه به ویژه عرصه سیاسی و اقتصادی باید مدنظر یک مسلمان باشد چرا که نمی توان گفت من مسلمان هستم اما با ولایت و رهنمودهای ولی فقیه جانشین امام عصر(عج) که حکم و فرمان او حجت الهی است کاری ندارم و یا در مسئله اقتصاد مقاومتی و تصمیم گیری ها راه و جناح خود را دنبال خواهم کرد به طور قطع این ها با اسلام جامع سازگار نیست.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم و باید تحقق همه اجزاء اسلام و تحقق کامل دین مبین را هدف قرار داد و در این مسیر تلاش و حرکت رو به پیشرفت انجام داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *