اولین مجمع هیات رزمندگان اسلام در اولین روز هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه بویین میاندشت

خانه / استان ها / اولین مجمع هیات رزمندگان اسلام در اولین روز هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه بویین میاندشت

مجمع هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت باهمکاری وهمراهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ، در سپاه ناحیه برگزار شدوسخنرانان فرماندهی ناحیه وفرماندراشهرستان از رزمندگان دفاع مقدس تجلیل نمودند ودرراستای هفته دفاع مطالبی را ایرادنمودند.

هیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت با همکاری سپاه ناحیه اولین مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس را با حضور رزمندگان اسلام هشت سال دفاع برگزار کرد

در این مجمع امام جمعه شهرستان فرماندار شهرستان مسئولین ورزمندگان وفرماندهان هشت سال دفاع مقدس  حضور داشتند که باعث خوشحالی یادگاران آن زمان به یاد ماندنی هشت سال مقاومت واستقامت رزمندگان گردیددراین مراسم فرماندهی ناحیه ضمن خوش آمد گوئی به مدعوین ،در مورد هفته دفاع وعلل شروع جنگ چنین گفتند:

خام پنداری است که دلیل حمله عراق به ایران را تنها نپذیرفتن مسئله قرار داد مرزی۱۹۷۵  از سوی صدام دانست. این قرارا داد که عهدنامه ای در زمینه ی تعیین خطوط مرزی،به ویژه در مرز مشترک اروند رود بود، نمی توانست تنها دلیلی باشد که در ذهن صدام جرئت جسارت به خاک ایران را داده باشد.

جیمز بیل، کارشناس و تحلیلگر امریکایی خاورمیانه و خلیج فارس معتقد است دلیل اصلی شروع جنگ و مناقشات سیاسی قبل از آن را به طور کلی می‌توان در «تسلط یافتن بر خلیج فارس» دانست. صدام تصمیم داشت خود را به عنوان ژاندارم جدید این منطقه استراتژیک معرفی کند و از این طریق امتیازات سیاسی و اقتصادی فراوانی از کشورهای ثروتمند منطقه کسب کند.و تحقق این هدف نیز برای مصر و عربستان سعودی و سایر شیخ نشینهای منطقه چندان ناخوشایند نبود. د رادامه فرماندهی ناحیه گفت: این استقامت وپایمردی ملت شجاع وبا بصیرت مردم این سرزمین بود که و پشتیبانی از ولی امر خود تمام نقشه های استکبار را معادلات آنان را از هم متلاشی کرد.درادامه فرمانداربسیجی ورزمنده هشت سال دفاع مقدس شهرستان بویین میاندشت گفت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع بدونه هیچ چشم داشتی و گوش به فرمان ولی امر خود حضرت امام خمینی(ره) در جبهه ها حضور فعال داشتند، در ادامه افزودند: از وحشيانه ترين حلقه هاي توطئه ي دشمن كه براساس نقشه هاي شيطاني و شوم، براي هدم اساس اسلام طراحي شده بود، هجوم وسيع نظامي و شروع جنگي بود كه دشمن با استفاده از جاه طلبي و غرور حكام عراق طراحي كرد و به راه انداخت . اين جنگ كه با شعارهاي قومي و با هدف تجزيه ي ايران و به اميد فتح سه روزه ي تهران و سقوط نظام اسلامي آغاز شد، خرابيهايي در دو كشور و در منطقه به بارآورد كه كم نظير بود و جنايتهايي در دفتر تاريخ به ثبت رساند كه تا كنون نظير آن مشاهده نشده بود .
ملت رشيد ايران به دفع تجاوز برخاست و با دفاع مقدس از كيان اسلام و ميهن اسلامي، سيلي محكمي بر دشمن نواخت و با سلاح و صلاح و در سايه ي رهبري ولي خدا، آن چنان حماسه ي استقامت و رشادت مظلومانه و سرسختانه يي سرود كه در تاريخ، به مثابه ي درس بزرگي باقي خواهد ماند و صراط مستقيم مبارزان و آزاديخواهان را ترسيم خواهد كرد . عنايت خدا در نصرت مظلومان و غلبه ي لشكريانش، بر همه ظاهر شد و اين مرحله از توطئه ي دشمن ناكام ماند و ذليل و شكست خورده و نادم و خسارت ديده، با پرونده يي مالامال از جنايت، به تغيير حيله پرداخت .در آخر میثاق نامه ایتحت عنوان میثاق با شهیدان وهم دردی با هم رزمان خود قرائت نمودند.

IMG_0746

Visits: 144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *