اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان بهاباد برگزار شد + تصاویر

خانه / استان ها / اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان بهاباد برگزار شد + تصاویر

به مناسبت شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان بهاباد به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج و آشنایی نسل سوم و چهارم با فرهنگ ایثار و شهادت، با حضور خانواده معظم شهداء، امام جمعه، فرماندار و مسوولان سایر ادارات بسیجیان و اقشار مختلف مردم و بازاریان در محل مسجد جامع بهاباد برگزار شد.

امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست
به مناسبت شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان بهاباد به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج و آشنایی نسل سوم و چهارم با فرهنگ ایثار و شهادت ، با حضور خانواده معظم شهداء ، امام جمعه ، فرماندار و مسوولان سایر ادارات بسیجیان و اقشار مختلف مردم وبازاریان در محل مسجد جامع بهاباد برگزار شد .
در این مراسم حجت الاسلام اسفندیاری یکی از روحانیون اعزامی از تهران در سخنانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و با تبریک هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس خصوصا شهدای اصناف را گرامی داشت.
وی به فلسفه شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد وافزود : امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست، تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.
حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه هرچه در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا کار کنیم، کم است، افزود: باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در آسایش و امنیت قرار دارد، افزود: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.
این روحانی با توجه به اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.
حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند که با اقدامات ضد فرهنگی جوانان را گمراه کنند، تاکید کرد: باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.
وی با توصیه به جوانان در زمینه مطالعه در مورد شهدا و افکار و اهداف آنها گفت: شهدا از بهترین انسانها بودند
وی گفت: برای اینکه فرهنگ ایثار وشهادت ماندگارشود باید سعی کنیم سبک وزندگی شهدا را الگوقراردهیم.
وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان در زمان جنگ تحمیلی رکن اصلی انقلااب اسلامی بودند، ابراز داشت: در زمان جنگ و تحریم های نابرابر غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران، اصناف و بازاریان خدمات ارزنده ای را به نظام، انقلاب و رزمندگان داشتند.
در این یادواره عباس اقبال فرماندار بهاباد هم در سخنانی ضمن خیر مقدم به مسئولین، ایثارگران و خانواده های شهدا گفت: آنچه مهم است حفظ راه شهدا و پاسداری از خون شهدا است.
وی در ادامه با ذکر نام شهدای اصناف شهرستان بهاباد عموم مردم که دعوت ستاد یادواره شهدا را پاسخ گفته اند و حضور داشته اند قدردانی کرد.
بازگوئی خاطرات دوران دفاع مقدس توسط یکی از راویان به نام زارع از استان اجرای شعر و مداحی در وصف شهیدان از دیگر برنامه های این مراسم بود
شهرستان بهاباد 14 شهید اصناف تقدیم انقلاب اسلامی نموده است روحشان شاد و یادشان گرامی باد …

IMG_0848 IMG_0853 IMG_0868 IMG_0870 IMG_0766

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *