اگر در صحنه نباشیم جای خادم و خائن عوض می شود

خانه / پیشنهاد ویژه / اگر در صحنه نباشیم جای خادم و خائن عوض می شود

نشست بصیرت افزایی با موضوع «جهاد تبین» در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

اگر در صحنه نباشیم جای خادم و خائن عوض می شود

هیاتعلی رئیسیان، در نشست بصیرت افزایی با موضوع «جهاد تبیین» در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین، گفت: رهبر جامعه در ابتدای پیروزی انقلاب امر به جهاد نظامی را مطرح کرد و وظیفه هر مسلمان آزاده خواهی را دفاع و جهاد در برابر دشمن بیان کرد، امروزه بر ما واجب است که با زبان و قلم خود در جهت تبیین و روشنگری کار کنیم.

وی، جریان تحریف را از جمله اهداف دشمن برشمرد و گفت: جریان تحریف به دنبال این است که ارزشهای اسلامی و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرد و ارزش را به غیر ارزش تعبیر کند که نتیجه این امر این است که جایگاه شهید و جلاد و جای خادم و خائن در جامعه تغییر پیدا می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این نکته که رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار جامعه اسلامی وظیفه همه را روشنگری می‌دانند افزود: مهم‌تر از روشنگری تبیین انقلابی‌گری است حضرات معصومین علیهم السلام در جهت تبیین به صورت چهره به چهره روشنگری می‌کردند و در برابر مقاومت‌های دشمنان و مخالفین نمی‌گفتند وظیفه ما تمام شده. حضرت زینب سلام الله علیها بعد از واقعه عاشورا با خطبه خوانی و تبلیغ چهره به چهره؛ تبیین حقایق می‌کردند تا اسلام پایدار بماند.

وی در پاسخ به شبهه که برخی افراد خرده می‌گیرند که با وجود این همه مشکلات چرا باید از نظام حمایت کرد و این نظام چه فایده‌ای دارد؟ افزود: اولاً باید بین نظام، دولت و مدیریت مسئولین جدایی بیندازیم. در ثانی درست است که حق مردم این نیست که با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند، اما مساله این است که ما برای این نظام، با اعتقادات به میدان آمدیم و حقیقت نظام بر پایه آیات و روایات و مبتنی بر دین مبین اسلام است و وظیفه ما دفاع از آن نظام می‌باشد.

رئیسیان با بیان این نکته که ما باید پیشرفت انقلاب و دستاوردهای ۴۳ ساله نظام را به گوش مردم برسانیم تا مردم به انقلاب امیدوار و خوشبین و دولت هم با قوت و قدرت بیشتر جلو رود خاطر نشان کرد: برخی اصلاح طلبان در دوره دولت سیزدهم در جهت زمین زدن دولت انقلابی تلاش می‌کنند در حالی که در دولت قبل هیچ اعتراضی به کمبودها نداشتند و این در حالی است که با گذشت چند ماه از روی کار آمدن دولت انقلابی ما تحولات زیادی اتفاق افتاده است.

اگر در صحنه نباشیم جای خادم و خائن عوض می شود

وی، استقلال را از دستاوردهای نظام برشمرد و گفت: متأسفانه نعمت استقلال در نظام اسلامی مغفول واقع شده است. نمونه‌ای از استقلال این است که آمریکایی جنایتکار هر جایی پا و جایگاه دارد به جز ایران. در خاطرات محمد فردوست در کتاب ظهور و سقوط دولت پهلوی به جنایات و تعرضاتی که نیروهای آمریکایی در اهواز به خانواده ایرانی داشتند اشاره می‌شود و مردم هیچ اجازه برخورد با این افراد نداشتند.

رئیسیان، پیشرفت علمی را دومین دستاورد انقلاب اسلامی بر شمرد و گفت: انرژی هسته‌ای عظیم‌ترین پیشرفت علمی انقلاب است که هر کس به چرخه آن دست پیدا کند ۴۰۰ دانش علمی را دارا می‌شود. امروزه چرخه هسته‌ای ایران کامل شده و بسیاری از علوم پیشرفته که اکنون شکل گرفته است بخاطر این است که از صفر تا صد این فناوری از خود کشور است.

وی در جواب برخی که می‌گویند اگر دولت پهلوی بود با پیشرفت دنیا ما به این جایگاه کنونی می‌رسیدیم گفت: اینگونه نیست که اگر در دولت پهلوی باقی می‌ماندیم به این پیشرفت‌ها دست پیدا می‌کردیم ایران اسلامی در طی این ۴۳ سال با وجود تحریم‌های فراوان و جنگ تحمیلی و مشکلات داخلی توانسته به این فن دست یابد. و در کنار بقیه کشورها تلاش کرده است. در حالی که در زمان دولت پهلوی بسیار از منابع ایران به تاراج رفت و غرب به ایران اجازه پیشرفت نمی‌داد، حتی برای تعویض یک قطعه اجازه به مهندسین داخلی نمی‌دانند چه برسد به اینکه ایران پیشرفت علمی کند.

وی، عزت و اقتدار ایران را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: سفر اخیر ریاست جمهوری در کشور روسیه نمایشی از قدرت و عزتمندی ایران در جهان است، پوتین یک شخصیت کاریزمایی دارد که در ملاقات با رؤسای کشورهای دیگر اجرا می‌کند، اما در سفر اخیر رئیس جمهور ایران بدون تشریفات خاص و عرف خودشان برخورد می‌کند، در کمال عزت و احترام در برابر مقامات ایران بودند.

رئیسیان در پایان خاطر نشان کرد: اگر تحریف شکسته شود تهدید شکسته می‌شود که با تبیین و روشنگری این امر محقق می‌شود. امروز عمارها و ابوذرهای زمان باید تبیین و روشنگری کنند زمانیکه حضرت علی علیه السلام در زمان خانه نشینی به ظاهر سکوت کردند عمار و ابوذر فریاد می‌زدند. اگر دقت نکنیم و در صحنه نباشیم جای خادم و خائن عوض می شود.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *