وی اظهار داشت: تصور ما نسبت به احکام دین تصور فردی است، یعنی نخست اینکه؛ به خود هر کسی مربوط میشود و ربطی به دیگران ندارد و کسی نباید دخالت کند. دوم اینکه؛ احکام شرعی را از بُعد ثواب و عِقاب میبینیم، فکر نمیکنیم حجاب بُعد اجتماعی هم دارد. از جمله این احکام شرعی، احکام حجاب است. در سوره مبارکه «احزاب» از جانب خداوند به پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) خطاب میشود «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ»؛ اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو مراقب جلبابها و روسریهای بلند خود باشند «یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللهُ غَفُورًا رَّحِیمًا»؛ این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است.
این استاد اخلاق ادامه داد: خداوند متعال در این آیه نکته بسیار جالب و زیبایی را مطرح میکند و میفرماید این برای اینکه شناخته نشوند و مورد آزاد قرار نگیرند بهتر است و از این باب است که اذیت نشوند. بنابراین حجاب باعث اذیت نشدن نیست، حجاب یک نوع مصونیت است و بیحجابی جامعه را به فساد میکشاند، وقتی بیحجابی در جامعهای موج بزند، دشمن به راحتی میتواند در آن نفوذ پیدا کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه نکته جالب این آیه کمتر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته این است که خداوند میفرماید: «ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ»؛ رعایت حجاب، بهترین و نزدیکترین راه است و به عنوان حصن حصین برای زنان تلقی میشود. وقتی حجاب از بین برود یکی از خصائصش این است که اختلاط پیش میاید و در اختلاط انسان، اختیار خویش را از دست میدهد و به سوی تمایلات جنسی کشیده میشود و این همان چیزی است که شیطان گفته از چندین راه برای فریب انسان وارد میشوم که یکی از آنها از طریق زنان آرایش کرده است لذا قدرت مقاومت و مقابله با دشمن از این فرد گرفته میشود.
آیتالله قرهی عنوان کرد: همانند آن چیزی که در آندلس(اسپانیای فعلی) اتفاق افتاد که در آن مردان به زنان و شراب روی آوردند. وقتی جوان در بحبوحه جوانی خویش مشغول مباحثی شود که او را به تمایلات جنسی دچار کند طبعا دیگر مقاوم نخواهد بود و اگر دشمن حتی یک ترقه هم بیندازد او ترسیده و عقبنشینی میکند.
وی با اشاره به سخن امیرالمومنین (علیه السلام) در نامه ۳۱ نهجالبلاغه مبنی بر «فَإِنَّ شِدَّهَ الْحِجَابِ أَبْقَى عَلَیْهِنَّ»؛ هرچه بیشتر در این حجاب باشند محفوظتر هستند. گفت: براساس این فرمایش امام علی(علیه السلام) دیگر کسی نمیتواند زن را به عنوان ابزار ببیند؛ فمنیستها آنقدر آگاهیشان اندک است که نمیدانند مطالبی را که در قالب مباحث فمنیستی بیان میکنند همان ایدههای صهیونیسم جهانی است.
این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: عموماً مباحث فمنیستی از سوی زنان نیست بلکه از سوی خود مردان مطرح میشود، ایدهها و طرحها از طریق مردان هوسباز صهیونیسم است که در قالب احقاق حقوق زنان، مباحث فمنیستی را مطرح میکنند تا بدین وسیله زنان در امنیت نباشند و به همین دلیل از زنان استفاده ابزاری میشود. گاهی اوقات در بعضی از جوامع، زنان به فروش گذاشته میشوند یا متاسفانه در کشور خودمان نیز شرکتها زنی که خوشصدا باشد یا آرایش فلان داشته باشد، به خدمت میگیرند تا جذب مشتری کنند. زن کالایی میشود تا بتواند برای سایر کالاها جذب مشتری کند.
وی ابراز داشت: دختران، و جامعه زنان ما بعضا نمیدانند و تصور میکنند اسلام میخواهد به وسیله حجاب، آنها را محصور کند اگر اسلام میخواست دختران و زنان را محصور کند حضرت زینب (سلام الله علیه) نباید در مجلس یزید خطبه میخواند. همچنین خطبه فدکیه حضرت زهرا (سلام الله علیه) نیز نباید ایراد میشد. کسی نمیخواهد زن را در اسلام محدود کند منتها سلاح تبلیغات که بنابر فرمایش امام راحل از سلاح جنگ برندهتر است اکنون در دست صهیونیسم و آمریکا است و آنها با تمام قوا از این سلاح در راستای انحراف جوانان ما بهره میبرند. منبع:حلقه ی وصل
بازدیدها: 100