بایدبافرهنگ بسیج یعنی انسجام،وحدت و همراهی امت اسلامی در مقابل استکبار ایستادگی کرد

خانه / استان ها / بایدبافرهنگ بسیج یعنی انسجام،وحدت و همراهی امت اسلامی در مقابل استکبار ایستادگی کرد

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه سخن گفتن از فتنه و فتنه شناسی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، گفت؛ باید با فرهنگ بسیج یعنی انسجام، وحدت و همراهی امت اسلامی در مقابل استکبار و در راس آنها آمریکا ایستادگی کرد.

نکونام3

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه سخن گفتن از فتنه و فتنه شناسی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، گفت؛ باید با فرهنگ بسیج یعنی انسجام، وحدت و همراهی امت اسلامی در مقابل استکبار و در راس آنها آمریکا ایستادگی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در جمع علما، طلاب و اقشار مختلف مردم بسیجی شهرکرد،به روز بودن و درس گرفتن از تاریخ گذشته را یکی از دغدغه های مهم اهل تقوا برشمرد.

به روز بودن مؤمن، یکی از لازمه های ایمان

امام جمعه شهرکرد ، یکی از لازمه های ایمان را به روز بودن مومن دانست و از این اصل به عنوان یک ویژگی مهم اهل ایمان یاد کرد و گفت: مومن هیچگاه در گذشته خود سیر نمی کند بلکه از گذشته درس می گیرد و راه امروز و آینده خودش را مشخص و ترسیم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، خاطرنشان کرد:  دعا و دغدغه مهم و مستمر اهل تقوا این است که خدایا مرا جزء تاریخ سازان و نقش آفرینان خوب و زیبا تاریخ قرار بده و مرا جزء آن دسته و گروهی قرار نده که با ظلمه و یزیدیان دوران همراه شوم و دل ها را غمگین و اشک ها را جاری و خون مظلوم و بی گناهی را برزمین بریزم.

وی تاکید بر اینکه اهل تقوا باید در همه دوران ها نقش آفرین و تاریخ ساز باشد به تاکیدات و سفارشات ویژه رهبری در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: بنده بارها از زبان رهبری شنیده ام که ایشان فرمودند ما باید وظیفه خودمان را به خوبی انجام بدهیم و بکوشیم در انجام وظایف خود نقش آفرین باشیم تا آیندگان که تاریخ را ورق می زنند و ما را می خوانند بر ما دعا کنند و بگویند این گروه وظایف خودشان را به خوبی انجام داده اند

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، مقطع کنونی تاریخ را یک مقطع حساس و سرنوشت ساز دانست و گفت: همه ما می توانیم در این مقطع حساس تاریخ ساز و نقش آفرین باشیم بنابراین نباید خودمان را از صحنه و عرصه تاریخ سازی به بهانه اینکه ما کارخودمان را می کنیم و به کسب و زندگی خود می پردازیم کنار بکشیم چرا که ما در شکل گیری تاریخ موثر هستیم.

سخن گفتن از فتنه و فتنه شناسی، یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی رهبر انقلاب

وی شکل گیری اجتماعات بزرگ همچون ۹ دی ماه و تاریخ ساز شدن این واقعه عظیم را نتیجه به هم پیوستگی و حضور فرد فرد مردم در صحنه دانست و گفت: این اجتماعات بزرگ و حضور فرد فرد مردم در این مقطع حساس فتنه برانداز خواهد شد و در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با طرح این سوال که آیا به روز بودن انسان مومن و متقی تنها در شیعه زبانی و شیفته و عاشق اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام بودن خلاصه می شود؟ تصریح کرد: مومن زمانی به روز می شود که به خواسته و دستور و آنچه مورد رضایت امام زمان خود است عمل کند.

وی، دغدغه ها و مطالبات نماینده ولی فقیه در استان را دغدغه های رهبری دانست و گفت: بنده در همه دوران خدمت و مسئولیتم در لباس طلبگی تمام تلاش و دغدغه این بوده که گام جای گام ولی فقیه بگذارم و حرف، دغدغه و مطالبات ایشان را بیان کنم و تنها رضایت ایشان برای من اهمیت داشته است.

نماینده ولی ففیه در استان، سخن گفتن از فتنه و فتنه شناسی را یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی رهبر انقلاب دانست و با انتقاد از اینکه برخی ها در استان از گفتن سخن نماینده حضرت آقا درباره فتنه بدشان می آید و ناراحت می شوند تصریح کرد: اگر بنده مستمر از فتنه و فتنه شناسی به تاسی از دغدغه رهبری سخن می گویم برخی ها بدشان نیاید چرا که شناخت این عرصه نشان داد راه صحیح است و نشناختن آن افتادن در چاه است.

ضرورت کتابخانه کاربردی برای هر خانه

وی روز بزرگداشت علامه طباطبایی را گرامیداشت و از کتاب تفسیر المیزان آن عالم گرانقدر به عنوان بزرگترین سرمایه برای جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: تفسیر قرآن به قرآن و در کنار آن استفاده از عترت، از ویژگی های بی نظیر نگارش این تفسیر توسط این عالم عالی قدر است و به گفته بعضی اهل نظر تا کنون چنین تفسیر جامع و کاملی نیامده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بکوشیم در خانه های خودمان نه کتابخانه تزئینی و ظاهری بلکه یک کتابخانه کاربردی برای همه اعضاء خانواده داشته باشیم.

وی از رهبری انقلاب به عنوان یک الگو نمونه در کتابخوانی یاد کرد بر لزوم الگو گیری از سیره و روش ایشان در خواندن کتاب تاکید کرد و گفت: رهبر انقلاب از هر فرصتی برای خواندن کتاب استفاده می کنند حتی خواب این مرد بزرگ نیز با خواندن کتاب بود و ایشان بتوان گفت ایشان در کتابخوانی بی نظیر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام یکی از راه های به روز بودن را خواندن کتاب دانست و با تاکید بر اینکه باید کتاب های درست ، مورد تایید و مطمئن خوانده شود تصریح کرد: متاسفانه بازار کتاب یک بازار پرآشوب و بی حساب و کتاب است بر همین اساس باید مراقب بود کتاب های مطمئن و مورد نیاز خوانده شود.

فرهنگ بسیج؛ یعنی انسجام، وحدت و همراهی امت اسلامی در مقابل استکبار

وی با اشاره به ۲۹ آبان ماه آغاز هفته بسیج، داغ بودن شرایط عرصه مذاکرات در هفته بسیج یادآور شد و گفت: امام خمینی (ره) در خصوص آمریکا فرموده اند: آمریکا را نمی شود سرجایش نشاند جز با فرهنگ و حرکت بسیجی بنابراین باید با فرهنگ بسیج یعنی انسجام، وحدت و همراهی امت اسلامی در مقابل استکبار در راس آنها آمریکا ایستادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام منسجم و متحد کردن امت مسلمان را نقش و وظیفه بسیج دانست و تصریح کرد: بسیج باید همه ملت را در یک صف واحد قرار بدهد و آنها را برای مقابله با دشمنان متحد و منسجم سازد.

وی با اشاره به حرکت فرسایشی و برنامه خسته کننده مذاکرات ، تصریح کرد: مذاکرات ادامه داشته و خواهد داشت و هیچ عیبی هم ندارد چرا که موجب می شود مسئولان به سخنان روزهای اول رهبری در خصوص مذاکرات پی ببرند.

تنها راهکار نجات کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه حرکت فرسایش مذاکرموجب غفلت از اقتصاد مقاومتی نشود، تنها راهکار نجات کشور از شرایط موجود را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید که دشمن ، دشمن است و دست از دشمنی و سنگ اندازی خود بر نخواهد داشت و از هر طریق که بتواند دشمنی خواهد کرد بنابراین امید به شکستن تحریم ها راه نجات کشور از این شرایط نیست.

وی با انتقاد از کم رنگ جلوه دادن اقتصاد مقاومتی در جامعه ، اقتصاد مقاومتی را بهادادن به تولید ، بالا بردن کیفیت و بها دادن به مصرف داخلی دانست و تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی را حرکت و فرهنگ بسیج گونه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه متاسفانه دیدگاه و سلایق مختلف در بدنه دولت مانع تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شده است تصریح کرد: رهبر انقلاب امسال را سال اقتصاد نامگذاری کرند و در ادامه آن برنامه های اقتصاد مقاومتی را تدوین و ابلاغ نمودند که بر همین اساس انتظار این است که در پایان سال دولتمردان گزارشی ملموس و محسوس از حرکت خود در این راستا ارائه دهند و مردم نتیجه عملیاتی شدن این برنامه ها را به عینه احساس کنند.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *