برنامه های مداحان و شاعران آیینی استان در سال جاری با محور آموزشی پیگیری می شود

خانه / استان ها / برنامه های مداحان و شاعران آیینی استان در سال جاری با محور آموزشی پیگیری می شود

توسلی34

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه های مداحان و شاعران آیینی استان در سال جاری با محور آموزشی پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا توسلی،در نخستین جلسه هماهنگی کانون مداحان و شعرای آئینی استان در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل،با تبریک حلول ماه رجب و اعیاد این ماه با فضلیت، برلزوم برگزاری کارگاه های آموزشی تأکید کرد.

رییس کانون مداحان و شعرای آئینی استان به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی پیرامون جایگاه رفیع مداحان ، ستایشگران و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام  اشاره کرد و افزود: مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام درحراست از میراث معنوی ائمه اطهار علیهم السلام و گسترش و ترویج معارف و فرهنگ غنی اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در جامعه نقش حائز اهمیتی دارند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت:مداحان و شاعران آیینی با بصیرت بخشی به جامعه و برانگیختن شور،شعور و عواطف انسانی، نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه  به معنویت ایفا می کنند.

نماینده خانه مداحان و بنیاد دعبل خراعی در استان به حضور پر شور جوانان در برنامه های مداحی  اشاره کرد و ادامه داد:مداحان جوان باید در انتخاب مطالب و اشعار در شأن اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام  تلاش مضاعف داشته باشند و این مهم با تشکیل جلسات آموزشی بهتر محقق می شود.

جانشین قشر مداحان بسیج استان نوکری آستان مقدس اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام را افتخاری بزرگ برای مداحان دانست و اظهار داشت:برای اینکه نسل جوان بتوانند از اساتید برجسته کشوری بهره مند شوند و همچنین از باید ها و نباید های مداحی نیز اطلاعات لازم را کسب کنند، بسیج مداحان کشور از سال گذشته کلاس های آموزشی را بصورت ویدئو کنفرانس برگزار نموده که جمع زیادی از برادران و خواهران مداح در سراسر کشور از این برنامه ها استفاده می کنند.

وی به تشکیل جلسات خانه مداحان اشاره کرد و گفت:این برنامه امسال نیز در روزهای سه شنبه اول هر ماه  در مرکز استان برگزار می شود.

توسلی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده کانون مداحان شاعران استان استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته پرداخت وافزود:دیدار مداحان رهبر فرزانه انقلاب، برگزاری همایش های آموزشی یک روزه، اعزام مداحان برادر و خواهر در دو مرحله به مشهد مقدس برای بهره مندی از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام و حضور در کلاس های آموزشی ،تشکیل جلسات خانه مداحان روز سه شنبه اول هر ماه در مرکز استان، گردهمایی و دیدار با آیات عظام صدیقی و خاتمی امامان جمعه موقت تهران، همایش میثاق با ولایت و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان،همکاری در برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر استان، دیدار با پیشکسوتان مداحی،اعزام پیرغلامان به اجلاسیه شیراز و همچنین پیگیری بیمه مداحان از مهم ترین برنامه های سال گذشته کانون مداحان و شعرای آئینی استان بود.

رییس کانون مداحان و شعرای آئینی استان در ادامه گفت:‌امسال برنامه های آموزشی به صورت محوری انجام خواهد شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،بیانات مدیرکل و معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان ،ارائه گزارش مسئولین کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستانها 9گانه استان و پاسخگویی به سوالات از دیگر برنامه های این جلسه بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *