برگزاری جلسه آموزش تخصصی مداحی چهارمحال وبختیاری+تصویر

خانه / استان ها / برگزاری جلسه آموزش تخصصی مداحی چهارمحال وبختیاری+تصویر

جلسه آموزش تخصصی مداحی چهارمحال وبختیاری با موضوع صداسازی و آشنایی با ردیف ها ، گوشه ها و دستگاه های آوازی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ابوالفضل احمدی در آغاز جلسه به ضرورت خودسازی و آداب و اخلاق ستایشگری برای مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام)پرداخت.

اساتید حوزه علمیه شهرکرد، از ویژگیهای مداحان و ذاکران را اخلاص عنوان کرد و اخلاص را لازمه  هر کاری دانست. حجت الاسلام احمدی بیان داشت: اگر مداح اخلاص نداشته باشد نمی تواند بر روی مخاطب و جامعه مخاطب اثرگذار باشد.

وی ادامه داد:در حقیقت اخلاص لازمه کار هر مداح می باشد که بوسیله آن می تواند دلها را به سوی نور و روشنایی سوق دهد .

در ادامه استاد احمدی از اساتید موسیقی به مرور جلسه قبل پرداخته و مباحث قبلی را توسط چند نفر از متربیان بصورت عملی تمرین کرده و در ادامه  موضوع تحریر صدا را بصورت کامل بصورت عملی بیان نمودند

موضوع بعدی دستگاه های موسیقی و اهمیت آن بود که در ادامه جلسه قبل دستگاه همایون و تعدادی از گوشه های آن  را برای جمع حاضر توضیح دادند و اهمیت این دستگاه را در مداحی مهم دانستند.و مثالهایی نیز برای متربیان بصورت عملی اجرا نمودند.

لازم به ذکر است این کلاس هر هفته روز های چهارشنبه از ساعت 17 الی 19 برای علاقه مندان برگزار می شود.

شایان ذکراست:این جلسات تا آخر سال بصورت مستمر به لطف پروردگار با موضوعات:”اخلاق ستایشگری ” ،” روخوانی، روانخوانی و تجوید مورد نیاز مداحان شامل:ادعیه،مقاتل و برخی نوحه ها و اشعار عربی”،” آشنایی با صرف و نحو عربی” ،”تسلط بر اصول، فنون و آداب دعا خوانی”،”اصول مداحی”،”مقتل شناسی” ، “آشنایی با تاریخ اسلام و تشیع “،”شعرشناسی” و “آشنایی با سبک ها و روش های سبک سازی، ادامه پیدا خواهد کرد.

 تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام) وخیر مقدم گویی از دیگر برنامه های این جلسه آموزشی بود.

SAM_4731

SAM_4732                                    SAM_4733

SAM_4734

SAM_4735                                  SAM_4736

SAM_4737

SAM_4738                                           SAM_4739

SAM_4742

SAM_4740                                      SAM_4745

SAM_4746

SAM_4747                                      SAM_4749

SAM_4740

انتهای خبر/

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *