برگزاری مجمع الذاکرین و کارگاه آموزش مداحی درچهارمحال وبختیاری+تصویر

خانه / استان ها / برگزاری مجمع الذاکرین و کارگاه آموزش مداحی درچهارمحال وبختیاری+تصویر
کارگاه آموزش مداحی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛استاد فراهانی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم علیه لسلام و اینکه عده کثیری از قوم نمرود دعوتش را لبیک گفته و ایمان آوردند و از شرک و بت پرستی دست کشیدند ادامه داد:حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز لشکر دشمن را به ایمان و دوری از شرک و نفاق دعوت فرمود و  با ابزار مختلف از جمله با روی دست گرفتن فرزند شیرخواره اش حضرت علی اصغر علیه السلام خواست که دشمن را به ایمان دعوت کند که دشمن با تیر سه شعبه به گلوی نازنین آن طفل شیرخوار پاسخ دادند.

به آتش انداختن حضرت ابراهیم علیه السلام

مسئول بسیج مداحان کشور ادامه داد: وقتی قوم کفر  تصمیم گرفتند حضرت  ابراهیم خلیل علیه السلام را در آتش بسوزانند چهل روز هیزم جمع کردند و حتی عده ای نذر کردند و هیزم آوردند، در کربلا هم عده ای نذر کردند که امام حسین علیه السلام  کشته شود.

وی افزود:پیامبر اعظم (ص) به امام حسین علیه السلام خبر داده بودند که تو و یارانت در سرزمینی کشته می شوید که درد شمشیر و تیر را احساس نمی کنند .

استاد فراهانی با اشاره به فضیلت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام پیرامون الگوی مناسب و پایند به اصول که جمله معروف لو کشف القطا ما ازددت یقینا. اگر تمام پرده ها کنار رود بر یقین من افزوده نمی شود.

در ادامه حجت الاسلام  ریاضت طی سخنانی به  اهمیت بیان زیبا و دعوت به سوی اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام اشاره کرد و به بیان حدیثی ازحضرت امام جعفر صادق علیه السلام پرداخت، آن امام همام  فرمودند: “همه مردم را به سوی ما سوق بدهید”.. جرو الینا کل مودة وادفعوا عنا کل قبیحٍ

وی ادامه داد:حضرت امام رضاعلیه السلام فرمودند: اگر مردم شیرینی کلام ما را متوجه بشوند به سوی ما می آیند.

حجت الاسلام ریاضت افزود:ما ذاکران و مبلغین باید جوری رفتار کنیم که وقتی مردم ما را می بینند جذب دین شوند.

این استاد گفت: قرآن کریم دنبال الگو سازی هم برای مرد ها و هم برای زنان می باشد.الدنیا دار الصدق/ دنیا محل صدق است دنیا را بکار می گیریم برای خدا…

انتهای خبر/

گزارش تصویری: 

Visits: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *