انتخاباتانتخابات

برگزاری مراسم تجلیل از دست اندرکاران اعتکاف شهرستان شهرکرد

خانه / استان ها / برگزاری مراسم تجلیل از دست اندرکاران اعتکاف شهرستان شهرکرد

اروجی2

طی مراسمی از دست اندرکاران اعتکاف شهرستان شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در این مراسم با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره گفت: این آیه شریفه اشاره دارد به پیمانی که خداوند متعال از حضرت ابراهیم‌ و  فرزندش اسماعیل گرفته است تا خانه خدا را برای طواف‌کنندگان و کسانی که در آن‌جا می‌خواهند معتکف شوند پاکیزه کنند.

وی توفیق ابراهیمی، اسماعیلی و هاجری شدن در مراسم اعتکاف را یک سعادت از ناحیه خداوند برای مسئولین برگزاری این مراسم برشمرد.

حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به فضیلت های ماه شعبان گفت: از ماه ضیافت علوی وارد ماه ضیافت نبوی شده ایم  و باید نهایت بهره و استفاده را از این ماه ببریم.

وی افزود: در پرتو انسجام و اتحاد و همدلی و با هدایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرداعتکاف امسال نسبت به سنوات گذشته باکیفیت بالاتری برگزار شد.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه ۸۸۹۳ نفر در مراسم اعتکاف در سطح استان شرکت کردند گفت: این تعداد نود و شش صدم درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان گفت: ۳۲۱۶ نفر در ۳۵ مسجد شهرستان شهرکرد در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۴۶/۵ درصد از معتکفین برای نخستین بار در این مراسم شرکت کردند گفت: بیشتر شرکت کنندگان از میان جوانان و میانگین سنی آنان ۲۰ تا ۳۰ سال است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از دست اندرکاران اعتکاف خواست تا پیشنهادهای راهبردی و تجربیاتشان را برای ارتقای این مراسم به ستاد اعتکاف استان ارسال کنند.

گفتنی است:بیش از45 مداح اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در مراسم اعتکاف امسال استان چهارمحال وبختیاری به مولودیه خوانی ، قرائت ادعیه و مناجات پرداختند.

در این مراسم از دست اندرکاران اعتکاف شهرستان شهرکرد با تقدیم لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *