برگزاری مراسم روز ملی بزرگداشت و تکریم امامزادگان در بام ایران

خانه / استان ها / برگزاری مراسم روز ملی بزرگداشت و تکریم امامزادگان در بام ایران

طبسی

مراسم روز ملی بزرگداشت و تکریم امامزادگان در امامزاده علی‌اکبر(علیه السلام) شهر نافچ استان درچهارمحال وبختیاری و با حضور مسئولین استانی،هیأت امناء امامزادگان و عموم مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛آیت‌الله نجم‌الدین طبسی امامزادگان را کانون نشر مکتب اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام)دانست و از متولیان امامزادگان خواست با اجرای برنامه‌های مناسب با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرده و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را میان جوانان نشر دهند.

مدرس حوزه علمیه قم در این مراسم ویژه روز ملی بزرگداشت و تکریم امامزادگان که در امامزاده علی‌اکبر(علیه السلام) نافچ و با حضور مسئولین استانی،هیأت امناء امامزادگان و عموم مردم برگزار شد، گفت:پیامبران اجر رسالت خود را نزد خداوند تعیین کردند ولی از مردم احترام و تکریم را خواستار شدند.

وی با تشریح شیوه برخورد حکومت‌ها ومنتصبین به حکومت‌ها با خاندان رسول خدا(صلوات الله علیه وآله وسلم) افزود:حتی در زمان حیات پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم)، او و خاندانش را مورد اذیت قرار می‌دادند و پس از رحلت ایشان خاندان پیامبر را نیز بسیار مورد اذیت وآزار قرار دادند.

آیت‌الله طبسی با بیان اینکه ائمه(علیهم السلام) درطول تاریخ گرفتار شکنجه‌های حکومت اموی و عباسی بودند، تصریح کرد:امروز نیز آل سعود،یهود و داعش همان هدف را دنبال می‌کنند و درصدد تخریب بقاع متبرک امامان و امامزادگان هستند ولی با فداکاری مدافعان حرم هرگز موفق به انجام این کار نخواهند شد.

وی با تشریح برخورد ایرانیان با امامزادگان و تکلیف ما در قبال آن‌ها، اظهار کرد: امامزادگان به سبب آزار و اذیت‌ حکومت‌های جور وقت، ایران را مکانی امن تلقی می‌کردند و اگر آنها را شهید می‌کردند توسط ایرانیان نبوده است.

نویسنده بیش از ۶۰۰ مقاله و کتاب صوتی در باب مهدویت با اشاره به این که بیش از هشت هزار بقاع متبرک امام‌زادگان در کشور وجود دارد، افزود: رازی، از علمای اهل سنت، ذیل سوره مبارکه کوثر امویان و نسلشان را مانند نسل سگ و اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیه وآله وسلم)را مانند نسل گوسفند می‌داند که هرچقدر از آن ها ذبح می‌کنند باز هم خیر و برکت دارند.

وی با تاکید به این که ایرانیان همواره مورد توجه ائمه اطهار(علیهم السلام)بوده‌اند زیرا ایرانیان نیز به دین اسلام و اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام)علاقه فراوانی داشتند، اظهار کرد:وظیفه ما این است که هرکجا امامزاده‌ای باشد آنجا را محل امنیت و آرامش قرار دهیم زیرا امام‌زادگان پاره جگر رسول خدا(صلوات الله علیه وآله وسلم) هستند.

آیت الله طبسی با بیان اینکه آینده ازآن آل‌محمد(صلوات الله علیه وآله وسلم)است و همه ما باید توجه ویژه به این مهم داشته باشیم، گفت: مسئولین باید در تجهیز و تکریم بقاع امامزادگان و زائرین آن‌ها از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

وی تصریح کرد: اگر چیزی را نذر امامزاده می‌کنند باید در همان‌جا خرج شود، در رسیدگی و خدمات به زوار کوتاهی نشود،امام جماعت،روحانی و مشاور در این بقاع همه وقت حضور فعال داشته باشند، کتاب‌ها و جزوات با قیمت‌های مناسب در اختیار زوار قرار داده شود و کارهای فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.

مدرس حوزه علمیه قم امامزادگان را کانون نشر مکتب اهل‌بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام) دانست و عنوان کرد: متولیان امام‌زادگان باید با اجرای برنامه‌های مناسب با تهاجم فرهنگی مقابله کرده و مکتب اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام) را در بین جوانان نشر دهند.

انتهای خبر/

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *