برگزاری مراسم وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در شهرکرد

خانه / استان ها / برگزاری مراسم وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در شهرکرد

همزمان با ایام سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها مراسم سوگواری در مصلای امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرکرد با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار و بسیجی این شهربرگزارشد.

همزمان با ایام سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها مراسم سوگواری در مصلای امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرکرد با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار و بسیجی این شهربرگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛در مراسم مهدیه مصلای امام خمینی(ره)شهرکرد استاد حوزه ودانشگاه با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ، به بیان گوشه ای از زندگی آن بانوی نمونه اسلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری به فداکاری حضرت خدیجه سلام الله علیها همسر گرامی پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم اشاره کرد پس از ازدواج با پیغمبر اسلام هر چه داشت به آن حضرت بخشید، این ثروت زیاد پایه های دعوت اسلامی را فراهم کرد.

استاد حوزه ودانشگاه ادامه داد: همه امت اتفاق نظر دارند كه حضرت خدیجه سلام الله علیها نخستین بانویی است كه اسلام آورد.

وی به اشاره فرموده رسول گرامی اسلام پیرامون زنان بهشتی اشاره کرد و گفت: بهترین زنان اهل بهشت ، “خدیجه کبری” ، “فاطمه زهرا” ، “مریم “و” آسیه هستند “.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود:حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از میان زنان كسی است كه به مرحله كمال رسیده و بسیار خردمند ، با جلال ، متدین ، پاكدامن ،بزرگوار و از اهل بهشت می باشد.

وي ادامه داد: تا آن حضرت زنده بود، در تمام صحنه ها يار و ياور رسول گرامی اسلام و موجب تسلي قلب شريف آن حضرت بود و در روزگار سخت تبعيد در شعب ابي طالب، هيچ گاه آن حضرت را تنها نگذاشت و با تمام وجود از پیامبر اعظم پشتيباني مي كرد.

استادحوزه ودانشگاه افزود:اين بانوي فداكار جهان اسلام ، پس از يك عمر تلاش و كوشش و خدمت به رسول گرامي اسلام صلوات الله علیه وآله وسلم و دين مبين اسلام،پس از بازگشت از محاصره در شعب ابيطالب به مكه معظمه، در دهم ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت، روح مطهرش به اعلي عليين پروازکرد.

مراسم با قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزثمالی و ذکر مصیبت توسط حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاتمه یافت.

نظیر این مراسم در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدرضاعبدالله زاده به بیان گوشه ای از زندگی حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها پرداخت و در ادامه فرازهایی از دعای ابوحمزثمالی قرائت کرد وحضاردر مصیبت وفات آن بانوی نمونه جهان اسلام اشک ماتم ریختند.

شایان ذکراست مراسم سخنرانی و مناجات، مانندسنوات گذشته از نخستین شب ماه مبارک رمضان آغاز و هرشب ساعت 22تا 23با سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزثمالی توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری برگزار می شود وتا پایان ماه نزول قرآن این مراسم ادامه خواهد داشت.

همچنین مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزثمالی در طول ماه مبارک رمضان در مسجدجامع شهرکرد از ساعت 22:30 برگزار می شود در دهه اول این مراسم، حجت الاسلام سیدرضاعبدالله زاده به سخنرانی و قرائت ادعیه پرداخت و در دهه دوم نیز حجت الاسلام ملکی به ایرادسخن و قرائت ادعیه می پردازد.

صالحی خوانساری

جامع1

جامع 3

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *