برگزاری کارگاه آموزش مداحی مربیان استان چهارمحال و بختیاری

خانه / استان ها / برگزاری کارگاه آموزش مداحی مربیان استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با ایام وفت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها کارگاه آموزش مداحی مربیان استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

همزمان با ایام وفت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها کارگاه آموزش مداحی مربیان استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛کارگاه آموزش مداحی روز گذشته از ساعت 18 الی 20 با حضور اساتید مجرب حاج غلامرضا سازگارو حاج محمد فراهانی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

در چهارمین مرحله تشکیل این کارگاه آموزشی با موضوع تفسیر کتاب خصائص الحسینیه بود،استاد سازگار که تفسیر کتاب خصائص الحسینیه را آموزش می داد، به ابعاد روضه شش ماهه کربلا حضرت علی اصغرعلیه السلام از زوایای گوناگون پرداخت و نکته های کاربردی آن را برای استفاده مداحان بیان کرد.

در ادامه به نقش خودسازی اشاره کرد و گفت: یک مداح ابتدا باید خود گریه کن و دلسوخته باشد تا بتواند بر روی مستمعین اثرگذار باشد و بعد روضه خوان باشد.

وی ادامه داد: یک قطره اشکی که با معرفت برای ابی عبذالله الحسین علیه السلام ریخته شود آتش جهنم را خاموش می نماید.

شایان ذکراست : کتاب خصائص الحسینیه تألیف عالم بزرگوار شیخ جعفر شوشتری می باشد که استاد سازگار در ده جلسه به تفسیر آن می پردازند.

در ادامه این کارگاه استاد فراهانی با مرثیه خوانی وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها نکاتی راپیرامون دستگاه های موسیقی و رابطه آن با مزاج و طبع مداحان و مستمعین بیان کرد.

وی گفت: هر روز حداقل 15 دقیقه از وقت خود را به آموزش و تمرین دستگاه های موسیقی و نغمه ها و گوشه های آن اختصاص دهیم.

ناطق ادامه داد:برای اجرای مداحی و رابطه با مخاطب سه نکته مهم است:الف- طبع خودمان و مستمعین را در نظر داشته باشیم ب- زمان مداحی (صبح،ظهر، غروب و شب) را مد نظر داشته باشیم ج- از دستگاه های آوازی به طور صحیح استفاده کنیم.

استاد فراهانی افزود: طبع ها و مزاج های(دموی،سفراوی،بلغمی و سوداوی) را با ویژگی های آن باید شناخت و در جلسه با توجه به مزاج خود و مستمعین برنامه اجرا نمود.

شایان ذکراست: تمرین مداحی و بیان نکات مداحی از دیگر برنامه های استانی این کارگاه آموزشی بود.

قابل ذکر است این کلاسها به طور همزمان در ناحیه شهرکرد جهت خواهران و در نواحی بروجن،لردگان و اردل که ظرفیت استفاده از ویدئو کنفرانس را دارند پخش و مورد استقبال آنها قرار گرفت.

SAM_1619

SAM_1599

SAM_1621

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *