برگزاری کارگاه آموزش مداحی و مجمع الذاکرین در چهارمحال وبختیاری+تصویر

خانه / استان ها / برگزاری کارگاه آموزش مداحی و مجمع الذاکرین در چهارمحال وبختیاری+تصویر
مجمع الذاکرین و کارگاه آموزش مداحی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این برنامه استاد عباس دلجو پیرامون لزوم علمی کردن مداحی و نوکری اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام به ایراد سخن پرداخت.

وی در ادامه مطالب به موضوع امام شناسی اشاره کرد و ادامه داد: امام شناسی از علومی است که برای مداحان و ذاکرین عزیز فراگیری آن ضروری و لازم است.

استاد دلجو با تاکید بر اینکه شاعران آیینی نیز می بایست در زمینه امام شناسی علومی را فرا بگیرند گفت: با توجه به اینکه مداحان از مطالب و شعرهای شعرای عزیز در جلسات خود استفاده می کنند پس شعرای ما نیز می بایست این مطالب را در قالب اشعار ولایی و کارشناسی شده در اختیار مداحان قرار دهند.

محورهای امام شناسی :

وی پیرامون ویژگیهای خلقت ائمه اطهار علیهم السلام – علم ائمه معصومین علیهم السلام – چرایی حوادث و اتفاقات دوران زندگی و کرامات و معجزات ائمه علیهم السلام پرداخت .

در پایان در خصوص فصلی از کتاب گرانقدر منتهی الامال در مورد نسخ و التهذیب یعنی نصیحتها مطالبی را اشاره کرد که این مطالب در بخش اصطلاحات و عبارتهای  جلد 1 سلسله کتب مداحی استاد فراهانی آمده است.

و مداحان عزیز می بایست نسبت به موارد ذکر شده  آگاهیهای خود را در راستای کیفیت بخشیدن به کار مداحی افزایش دهند.

در ابتدا استاد محمد فراهانی به نحوه استفاده از تاریخ انبیاء در روضه پرداخت و با اشاره به داستان حضرت یوسف علیه السلام به چگونگی استفاده از این داستان و متصل کردن آن به روضه امام حسین علیه السلام اشاره کرد.

شایان ذکراست:در آغاز جلسه،مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام استان چهارمحال وبختیاری در قالب مجمع الذاکرین به تمرین مداحی پرداختند و با مدیحه سرایی در رسای مولا و سرورمان حضرت علی بن موسی الرضاء علیه السلام مستمعین و دیگر فراگیران را به فیض رساندند.

انتهای خبر/

گزارش تصویری: 

Visits: 68

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *