برگزاری یادواره شهدای تربیت معلم استان چهارمحال و بختیاری

خانه / استان ها / برگزاری یادواره شهدای تربیت معلم استان چهارمحال و بختیاری

یادواره شهدای دانشگاه8

بسیج مداحان استان چهارمحال وبختیاری:مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور در یادواره شهدای تربیت معلم استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهادت اوج مجاهدت در راه خداست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ امام جمعه شهرستان فارسان در این آیین معنوی گفت: شهدای دانشجو و دانشجو معلم در زمان شهادت هم سن دانشجویان حال حاضر بودند، اما دانشگاه جبهه و رضایت خدا را برگزیدند.

حجت الاسلام حسین جمالی زاده افزود: شهدا با ما به خصوص نسل جوان حرفهای زیادی دارند و مهمترین دغدغه آنان پس از شهادت این است که آیا راه آن تداوم یافته است؟

وی تصریح کرد: مقام قرب الهی و همچنین شفاعت از مراتبی است که بر اساس آیات قرآن خداوند برای شهدا قائل شده و با توجه به آنکه شهدا ناظر بر اعمال ما می باشند، باید آحاد جامعه به گونه ای عمل کنند که خداوند و شهدا از آنان رضایت داشته باشند.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این آیین معنوی گفت: آیین های یادواره شهدا، عطر شهیدان را در کشور پراکنده می کند و شرکت کنندگان در این آیینها به فیض می رسند.

سید امین الله فراهانی افزود: اگر سعادت دیدار سیدالشهدا و دیگر ائمه علیها السلام قسمت ما نشد، اما در پیرامون ما شهدای زیسته اند که آنان را ازنزدیک می شناسیم و با سجایای اخلاقی آنان آشنا هستیم.

وی ادامه داد: شهادت اوج مجاهدت در راه خداست و شهدا بزرگترین انسانی های پیرامون مابوده اند.

رییس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال بختیاری نیز با گرامیداشت مقام شامخ شهدای معلم دانشجو گفت: برگزاری آیینهای یادواره شهدا بهانه ای برای توجه دادن جامعه به آثار و احوال شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

قنبری افزود: شهدا بی نیاز از تعریف و تمجید هستند و زیباترین توصیفها از مقام شهدا از سوی خداوند صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: دانشجو معلمان شهید درسنگر دفاع از دین و کشور، به نسل جوان درس عزت و آزادگی داده اند و بهترین الگو برای نسل جوان به خصوص معلمان و دانشجویان جامعه هستند.

اجرای سرود توسط جمعی از فرهنگیان به مناسبت روز معلم، قرائت دلنوشته برای شهدا، بیان خاطره از همرزمان شهدای دانشجو معلم و تجلیل از خانواده های معظم شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان از دیگر بخشهای این یادواره بود که شامگاه روز گذشته با حضور جمع کثیری از مسؤلان، دانشجویان و خانواده ها معظم شهدای این دانشگاه در مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخشهر برگزار شد.

دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال وبختیاری 38 شهید دانشجو معلم تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای خبر/

Views: 243

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *