برگزاری یادواره شهدای عشایری در دیناران

خانه / استان ها / برگزاری یادواره شهدای عشایری در دیناران

یادواره شهدای شهرکرد5

یادواره پایگاهی شهدای عزیز آباد از توابع منطقه عشایری دیناران با حضور خانواده معظم شهداء‌و مردم ولایتمدار در مسجد امام حسین علیه السلام  این روستا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛یکی از کارشناسان فرهنگی بسیج و سپاه، در این یادواره به جایگاه شهید و شهادت در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیهم السلام اشاره کرد و گفت: طبق آیه شریفه قرآن کریم که می فرمایند وَلا تَحسَبَنَ الذینَ قُتلوا فی سَبیل الله اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عندَ رَبِّهم یُرزَقون شهدا مرده نیستند بلکه نزد پروردگار خود روزی می خورند.

اکبر ترکی با اشاره به حدیث شریفی از امام صادق علیه السلام در این زمینه، افزود: “با شرف ترین مرگ ها ، مرگی است که در راه خدا باشد و آن شهادت است.”

وی، برگزاری یادواره شهدا را بخشی از وظایف ما نسبت به شهدا  دانست و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

ترکی، در ادامه صحبت های خود به اهمیت شهادت در حیات انسانی پرداخت و خاطر نشان کرد: بالاترین درجه کمال انسان شهادت است و غایت زندگی انسان کامل به شهادت ختم خواهد شد.

این کارشناس مسایل فرهنگی، با نگاهی به دستاوردهای انقلاب، زنده شدن اسلام راستین و محمدی، تبلور روحیه انقلابی و بسیجی در مردم، بازگشت عزت نفس به مردم و پیاده شدن احکام اسلام به معنای واقعی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *