به ياد شهيد امر به معروف و نهي از منكر

خانه / مطالب و رویدادها / به ياد شهيد امر به معروف و نهي از منكر

فراز هايي از زندگي شهيد هادي محبي

فراز هايي از زندگي شهيد هادي محبي

شهید هادی محبی   1

نويد شاهد:بسيجيان به حكم سوابق فعاليت هايشان داراي كارنامه اي موفق در همه اين عرصه ها بوده اند و خيل عظيمي از جمعيت خود را در راه ايفاي مسئوليت هاي خود تقديم انقلاب اسلامي كرده اند از جمله اين شهيدان، آناني هستند كه در حين اجراي وظيفه امر به معروف و نهي از منكر، شربت شهادت نوشيده و رنگ بقا يافته اندبه مناسبت 21 آذر سالروز شهات هادي محبي شهيد امر به معروف و نهي از منكر فرازهايي از زندگي اورا بررسي مي كنيم.

به گزارش نويدشاهد، هادي محبي در 23 فروردين ماه سال 1354 در خانواده اي متعهد و مذهبي چشم به جهان گشود. او پس از گذراندن دوره ابتدايي به مدرسه راهنمايي شهيد مصطفي خميني در خيابان پيروزي وارد شد. دوره هنرستان خود را در رشته حسابداري در هنرستان حمزه سيدالشهدا گذراند. در طول دوره هنرستان در انجمن اسلامي فعاليت داشت و اخلاق و رفتار مودبانه او مورد توجه سايرين قرار گرفت. او كه خود را از حضور در صحنه هاي دفاع مقدس به دليل كمي سن محروم مي ديد، از شانزده سالگي وارد بسيج شد تا بتواند ادامه دهنده راه شهيدان دفاع مقدس باشد. در راستاي عشق به اين شهيدان به بازديد از مناطق جنگي مي رفت. رفتارهاي شهيد هادي به گونه اي بود كه حتي پدرش از او به عنوان راهنما و كمك كننده در برخي مشكلات ياد مي كند. او در طول زندگي خود نسبت به بسياري از مسائل مربوط به رعايت اخلاق اجتماعي و آداب اسلامي حساس بود به طوري كه خانواده اش او را الگوي خود مي دانند. وي پس از اخذ مدرك ديپلم در آزمون دانشگاه شركت كرد و در دانشگاه پيام نور رشته مديريت نيز قبول شد.

شهيد محبي چنانكه از وصيتنامه اش معلوم است، همه چيز را در راستاي خشنودي خداوند جستجو مي كرد. بنابه گفته اطرافيانش او حتي در كسب و كار خود سعي مي كرد تا مسائل مربوط به حلال و حرام را كاملا رعايت كند و از اين جهت الگو و نمونه باشد. او پس از آنكه هفت سال از عمر عزيز خود را در بسيج گذراند، بالاخره در روز دوم ماه مبارك رمضان مصادف با 21 آذر 78 در حالي كه فرماندهي يكي از گروهان هاي گردان عاشورا را به عهده داشت، در جريان امر به معروف و نهي از منكر كردن نوجواني كه تظاهر به روزه خواري در ملا عام مي نمود و نيز بسياري از اوقات مزاحم مردم و كسبه محل شده بود، به شهادت مي رسد.

Views: 159

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *