گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هفته‌ی وحدت

خانه / تازه ها / گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هفته‌ی وحدت

سخنرانی‌۱هفته‌وحدت‌اسلامی

 

ابتکار بزرگ امام راحل (ره) در تعیین هفتهی وحدت

 

و امّا راجع به هفته‌ی وحدت. بنده گمان میکنم امروز بیش از همیشه اهمّیّت این ابتکار بزرگ امام راحل آشکار شده است. آن روزی که امام بزرگوار هفته‌ی وحدت را اعلام کردند. و وحدت مذاهب اسلامی و فِرَق اسلامی را در جهت‌گیری‌ها و در گرایشهای عمومی، سیاسی و اجتماعیِ خودشان اعلام کردند. آن روز خیلی از مخاطبین واقعی این پیام نتوانستند. اهمّیّت این پیام را درک کنند. از جمله مسئولین خیلی از کشورهای اسلامی که اصلاً نفهمیدند چقدر این پیام حائز اهمّیّت است.

خیلی‌ها هم نفهمیدند. خیلی‌ها هم لج کردند. یعنی به دنبال اغراض گوناگونی که داشتند. این پیام را ندیده گرفتند.

امروز ما میفهمیم که این پیام چقدر مهم بوده.

حوادثی که امروز اتّفاق افتاده، این اختلافات گوناگونی که میان کشورهای اسلامی اتّفاق افتاده. این حوادث هولناکی که در بعضی از کشورهای منطقه، در سوریه، در عراق، در یک برهه‌ای در لیبی، در یمن، و در افغانستان، از این اتّفاقاتی که در اینجاها افتاد. انسان میفهمد که چقدر اتّحاد دنیای اسلام مهم بود. و چقدر یکپارچگی امّت اسلامی عنصر ذی‌قیمتی بود که امام آن را اعلام کردند. آن را درخواست کردند، آن را مطرح کردند که اگر بود، بسیاری از این قضایا اتّفاق نمی‌افتاد.

 

فهم دشمن از اهمّیّت اتّحاد فرق اسلامی و برنامهریزی علیه آن

 

من میخواهم عرض بکنم که متأسّفانه خیلی از دولتهای مسلمان و خیلی از مخاطبینِ واقعی، اهمّیّت این ابتکار را درک نکرده‌اند، لکن دشمن اهمّیّت این را درک کرد؛ دشمن فهمید که این توصیه‌ی امام راحل که اتّحاد فِرَق اسلامی است در جهت‌گیری‌های کلّی -عقایدشان برای خودشان باشد. هر کسی برای خودش عقاید و مناسک خودش را داشته باشد- چقدر برای امّت اسلامی اهمّیّت دارد. و چقدر نفوذ دشمن را در آنها کم میکند؛ چون دشمن این را فهمید. شروع کرد به برنامه‌ریزی بر ضدّ این حرکت.

 

دشمن برنامه‌های عملیّاتی‌ای را در مقابله‌ی با پیام وحدت امام بزرگوار انجام داد. از جمله ایجاد مراکزی برای تولید اندیشه‌های ضدّتقریبی؛ [در مقابل آنچه] ما میگوییم تقریب فِرَق اسلامی. نشستند مراکزی را درست کردند، به یک عدّه مزدور هم پول دادند. آنجا نشاندند که بنشینند فکر و مطلب تهیّه کنند برای اثبات ضدّتقریب، ؛ یعنی جوری عمل بکنند که این سیاست بزرگ امام، این تدبیر عظیم و الهی امام را خنثیٰ کنند. [ایجاد] مراکز تولید اندیشه و ایجاد گروهای تکفیری.

 

بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت شروع هفته وحدت در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۳

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *