بیانیه هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد

خانه / استان ها / بیانیه هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد

انزدهم خرداد، نقطه عطفی است در تاريخ معاصر؛ يادگاری است از پيوند معنوی توده های عظيم مردم کشور ما؛ واکنشی است از احساس عميق مذهبی ملت ايران؛ تجسمی است از تاريخ اسلام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذ شتگی انسان هايي که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند.
حادثه سترگ پانزدهم خرداد 1342، در اوج اصلاحات دروغين شاه خائن اتفاق افتاد؛ چرا که در آن زمان، اختناقی فراگير برايران سايه افکنده بود. در اين جوٌ ،ناگهان ندای ملکوتی امام بلند گشت و باافشای نقشه خائنانه شاه، مردم را از آن چه درپشت پرده ها می گذشت، آگاه کرد.
آری، امام در ضمن بيدار کردن مردم، آنان را برای قيامی صد درصد اسلامی دعوت کرد و چارچوب قيام را به آنان نشان داد.
در قيام پانزدهم خرداد 1342، شعارهايی که از حنجره های دردمند ملٌت ايران بلند می شد، صرفاً اسلامی و مذهبی بود و به طور کلٌی حرکت پانزدهم خرداد، به دليل توهين به اسلام و رهبری اسلام که از هر طرف مورد هجوم قرار گرفته بود، برپاشد. اگر اين نهضت خداجويانه مردم درآن روز با آن وسعت به وجود نمی آمد، رژيم ستم شاهی جرأت بيشتری از خود نشان می داد و اساس اسلام را در کشورمان از بين می برد و اهداف اربابان آمريکايی خود را محقق می گرداند.
قيام پانزدهم خرداد1342، قيامی کاملاً مردمی بود و تکيه گاهی جز مردم رنج ديده و مظلوم ايران نداشت. اصالت اين قيام، در خروش عاشقانی بود که عارفانه در راه رضای معبود خويش، به ندای رهبر دل سوزشان پاسخ مثبت دادند و برای حمايت از آرمان های او، آماده شهادت و جان فشانی شدند. اينان، نه چهره های سياسی محض بودند و نه مردمی که برای هواهای نفسانی و مادٌی قيام کرده باشند، بلکه همين مردم پاک دل کوچه و بازار بودند که يک صدا و يک نوا بر ضد ظلم و خيانت رژيم ستم شاهی پهلوی به پا خاستند.
هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و یوم الله پانزدهم خرداد ماه، راز ماندگاری انقلاب اسلامی را “صیانت مکتب امام (ره)” و “گفتمان انقلاب اسلامی” و “ولایت فقیه” و برافراشته نگه داشتن پرچم وحدت و استکبارستیزی” اعلام میدارد.
امام خمینی (ره) ایران اسلامی را در تراز “ام القرای مسلمین”قرار داد که از مهم ترین شاخص ها و مولفه های معرّف آن می توان به “رهبری دینی” ، “نظام حکومتی مبتنی بر اسلام و قرآن” ، “دشمن شناسی و استکبارستیزی” ، “دفاع همه جانبه از مستضعفین و محرومین جهان” ، “مجاهدت در ترویج اسلام ناب و انقلابی” و “برخورداری از توانمندی های راهبردی و بازدارنده” اشاره کرد.
خورشید وجودی شخصیت و آرمان های امام (ره)خاموش ناپذیر توصیف و با تاکید بر ضرورت صیانت از گفتمان آن حضرت و روشنگری های دقیق، همه جانبه و مسئولانه آن برابرخطر تحریف تصریح شده است:هر چند جانشین‌ صالح امام راحل (ره) با تبیین‌ گفتمان معمار کبیر انقلاب‌اسلامی، صیانت ازاندیشه های امام (ره) را با شجاعت به شایستگی راهبری می‌کنند،اما در روزهایی که با کارفرمایی آمریکا و انگلیس تحریف شخصیت آن حضرت مجدداً در دستور کار رسانه های سلطه قرار گرفته است، بر میراث داران خمینی عزیز (ره) فرض است با تبیین درست، عالمانه و شجاعانه مکتب و منظومه فکری امام (ره) تحریف گران خبیث را رسوا و با شکست مواجه سازند.
هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان اعلام می نماید :اکنون که ولی فقیه زمان و امام امت خامنه ای عزیز(مدظله العالی)در خط پاسداری از مکتب و راه امام راحل (ره) فرمان “جهاد کبیر” داده است آحاد مردم و مسولین کشور که به عنوان مجاهدان عرصه جنگ نامتقارن فرهنگی با “نه گفتن به دشمن” پرچمی که خمینی کبیر با برافراشتن آن در عصر جاهلیت مدرن، ایران اسلامی را بر بلندای قله های عزت و عظمت جهانی قرار داده است را همچنان در اهتزاز نگه داشته و به اصحاب “شیطان اکبر” و “طاغوت اعظم” ، آمریکای حیله گر اجازه عرض اندام در هیچ عرصه ای را نخواهد داد و تا آخرین نفس از ارزش های انقلاب اسلامی حراست مینماید.
و من الله توفیق
15 khordad

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *