بیانیه هیات رزمندگان اسلام اشکفتک به مناسبت گرامی داشت شهدای گرانقدر اشکفتک

خانه / استان ها / بیانیه هیات رزمندگان اسلام اشکفتک به مناسبت گرامی داشت شهدای گرانقدر اشکفتک

%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%871

به مناسبت گرامی داشت شهدای گرانقدر اشکفتک رزمندگان اسلام این شهر بیانیه صادر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این بیانیه آمده است:

حضرت علی(علیه السلام) فرموده اند: “إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ” شهدا اولیاء خاص خداوند هستند و ما باید برای آنها و در حق آنها برنامه ریزی کنیم و کار انجام دهیم. در این زمینه باید توان خود را بالا ببریم و بیش از حد توانمان کار کنیم، همانگونه که وقتی برای خدا کاری را انجام می دهیم در حق اوست نه در حد توان ما.

برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدا یکی از کارهایی است که اگر فراتر از توانمان انجام دهیم در حق شهدا و برای شهدا صورت گرفته است هر چند این یکی از ابتدایی ترین کارهای است که می توانیم انجام دهیم اما برکات و فضائل خاص خودش را به همراه دارد.

شهدا محدود به زمان و یا مکان خاصی نیستند پس نمی توان گفت با گذشت زمان روزهای دفاع مقدس و دوره عملیات والفجر ، کربلای ۵ بیت المقدس و… شهید و شهادت پایان یافته است، تاريخ چه زيبا گواهي مي دهد كه شهادت فخر اوليا ء خاص الهي است . براستي ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد. در اسلام  و زبان قرآن و زبان اهل بيت عصمت وطهارت (عليهم السلام) شهادت ، گزينش مرگي سرخ متكي بر شناخت و آگاهي و بر مبناي آزادي و اختيار در مبارزه عليه موانع تكامل و خطوط انحرافي و طاغوتي است و راهي است كه مجاهد في سبيل الله از روي منطق ، شعور ، بيداري و بينايي انتخاب مي كند .

شهادت یكي از حقايق قرآني است كه در موارد متعدد از آن ياد شده و داراي معناي وسيعي است ، شهادت خون دوباره اي است كه به كالبد نيمه جان جامعه تزريق و حركت و بالندگي و سير الي الله را موجب مي شود.

یاد و خاطره آنها و فرهنگ شهادت همیشه باید زنده بماند همانطور که خود شهدا زنده هستند. شهادت به مثابه خون در رگ یک جامعه دینی است اگر این فرهنگ وجود نداشته باشد و شهید و شهادت طلبی به پایان برسد آن جامعه مرده و بی ثمر است.

شهدا در زمان جنگ، برای خاک و دنیا شهادت را انتخاب نکردند و شعارگونه پیش نرفتند بلکه به فرمان امام راحل و تحقق اهداف رهبرشان که نابودی حاکمیت ظالم بود به این مسیر راه یافتند.

آنها برای همه مردم کشور خود جان فشانی کردند و سرمایه خود را که جانشان بود بی پروا تقدیم کردند بنابراین شهدا سهم گروه خاصی از مردم نیستند و به همه جامعه خود تعلق دارند و به گردن همه آنها حق عظیم دارند.

شهدا راهی که انتخاب کردند ، جهشی را سیر می کنند و ثواب دنیا و آخرت را دارا هستند و خودشان حرف اول را می زنند ما باید این راه را ادامه دهیم و هدفمان زنده نگه داشتن این راه باشد و لازمه تحقق چنین مسئله ای کار عمیق دینی و فرهنگی انجام دادن و جهادی پیش رفتن برای شهداست.

یادمان باشد شهدا به دنبال این نیستند که ما کارشان را راه بیاندازیم، خون شهدا حرف اول را می زند و این بهترین سرمایه کار ماست ما باید با تکیه بر این سرمایه و آثار وجودی آنها جهاد اسلامی که به پا کردند ادامه دهیم.

هیات رزمندگان اسلام اشکفتک

انتهای خبر/

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *