بیانیه “گام دوم” چراغ راه ۴۰ ساله دوم انقلاب است

خانه / استان ها / بیانیه “گام دوم” چراغ راه ۴۰ ساله دوم انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: بیانیه “گام دوم” چراغ راه ۴۰ ساله دوم انقلاب است عمده این بیانیه توجه به ظرفیت‌های درونی به‌ویژه جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: بیانیه “گام دوم” چراغ راه ۴۰ ساله دوم انقلاب است عمده این بیانیه توجه به ظرفیت‌های درونی به‌ویژه جوانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با تبریک ولات با سعادت حضرت امام باقر علیه السلام و حلول ماه رجب به تقارن اعتکاف و ایام نوروز اشاره کرد و گفت: کسانی که از لذت‌های نوروز می‌گذرند و در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند برکت آن را در زندگی خود احساس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با اشتباهات محاسباتی اعمال نازیبا را زیبا جلوه می‌دهند اظهار داشت: برخی افراد در کشور می‌خواهند با کمک خواستن ازبیگانگان مشکلات خود و جامعه را برطرف کنند علی‌رغم اینکه به نتیجه نمی‌رسند این کار را تکرار می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به برجام هشدار داده‌اند، افزود: برجام یک با دست خالی صورت گرفت ، اما برخی افراد به این موضوع توجه نکرده و با اروپایی‌ها در مورد موشک و حقوق بشر صحبت می‌کنند تا زمینه برجام‌های بعدی فراهم شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام با اشاره به جمعیت جوانان کشور ، با رده سنی 15 تا 41 سال که 14 میلیون آن‌ها تحصیلات عالی دارند گفت: مخاطب اصلی پیام مقام معظم رهبری جوانان است که باید به آن‌ها توجه شود تا در 40 ساله دوم عقب ماندگی‌های گذشته جبران شود.

 امام جمعه شهرکرد با اشاره سال‌روز تشکیل بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا بیان کرد: 22 اسفند با حکم حضرت امام خمینی(ره) سالروز تشکیل بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا است،عزیزانم جامعه‌سازی که رهبر معظم انقلاب از ما می‌خواهند یعنی چی؟ جامعه‌سازی یعنی این که فرهنگ شهدا روزبه‌روز پررنگ‌تر شود؛ فرهنگ شهدا هم خیلی مشخص است، فرهنگ شهدا ابهام ندارد، شما در هر وصیت نامه‌ای از وصایای شهدا نگاه کنید فرهنگ شهدا را به وضوح مشاهده می‌کنید که شهدا از ما چه انتظاری دارند.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که در گام دوم باید بسازیم آن است که فرهنگ شهدا حاکم شود نَه فقط مجلس شهدا، نَه فقط این که دور هم جمع شویم و مرتب مجلس به یاد شهدا بگذاریم، باید مجلس بگذاریم و باید جمع شویم و باید با شکوه برگزار کنیم و هر چه بیشتر نام و یادشان را باید زنده نگه داریم اما راه آن‌ها مهم است، شهدا از ما انتظار راه دارند نَه فقط یاد و نام.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام افزود: متولیان بنیاد شهید آدم‌های باورمند به معنای واقعی به فرهنگ شهدا باشند و در این جهت کار کنند، قطعا اگر خدایی نخواسته متولیان بنیاد شهید کسانی باشند که باور عمقی نداشته باشند، باور قلبی نداشته باشند و بخواهند ظاهرسازی کنند فرهنگ شهدا زنده نمی‌شود، فرهنگ شهدا را با عمق و با باور قلبی باید زنده کرد و روی این معنا هم با جدیت همه مراقب باشیم و ادا وظیفه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود:متولیان فرهنگی که با تساهل و تسامح برجستگان نظام طاغوت را تجلیل می‌کنید کجا دارید می‌روید؟ فرهنگ شهدا این نیست .

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:فرهنگ شهدا طاغوت زدایی است، فرهنگ شهدا استکبار زدایی است، فرهنگ شهدا فرهنگ توحیدی است، فرهنگ شهدا فرهنگ عزت‌مندی جامعه دینی است، فرهنگ شهدا فرهنگ استقامت و ایستادگی است، متولیان فرهنگی مراقب باشند، از دستتان در نرود، گاهی ممکن است بعضی‌ها [فضا را] از دست شما بگیرند، فرهنگ شهدا را درست زنده نگه دارید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه فرهنگ شهدا طاغوت‌زدایی، استکبارزدایی، عزت‌مندی و استقامت است، افزود: متولیان بنیاد شهید افرادی هستند که فرهنگ شهدا را باور دارند آن‌ها باید در جهت احیای فرهنگ شهدا حرکت کنند زیرا فرهنگ شهدا با ظاهرسازی ساخته نمی‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

بازدیدها: 92

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *