تجلیل از خانواده شهید هنرمند وهاب شهرانی

خانه / استان ها / تجلیل از خانواده شهید هنرمند وهاب شهرانی

در اولین کنگره سراسری دوهزار شهید هنرمند کشور از خانواده شهیدوهاب شهرانی، از شهدای جامعه هنری استان چهار محال و بختیاری تجلیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج هنرمندان استان با اعلام این خبرگفت: به منظور تجلیل از شهدای هنرمند کشور و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند کشور،‌امروز اول بهمن ماه94 برگزار می شود.

مجتبی بیگی،‌ با شاره به اهمیت معرفی الگوهای ارزشی و هنری به جامعه هنری و نیز معرفی مصادیق سبک زندگی دینی به جوانان گفت: شهدای هنرمند به واسطه روحیات، منش، رفتار، اخلاق، آرما‌ن‌ها و افکار می‌توانند بهترین الگوهائی دست یافتنی و ارزشی برای هنرمندان ما باشند چراکه تمام شاخصه‌های هنری در این هنرمندان وجود دارد.

مسئول بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این کنگره که همزمان با وفات کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و در اولین روز بهمن ماه در تهران برگزار می شود از خانواده شهید هنرمند استان، شهید وهاب شهرانی از شهدای فیلم ساز استان تجلیل خواهد شد .

بیگی، در تشریح زندگینامه این شهید هنرمند، اظهار کرد: شهید وهاب شهرانی در سال 1339 در روستان «كران »شهرستان «فارسان» توابع استان «چهارمحال وبختیاری»، در خانواده‌ای مذهبی، مستضعف و ستم کشیده از حکومت فاسد پهلوی و خانهای ظالم که در آن دوران در روستاها حاکم جان و مال مردم بودند؛بدنیا آمد.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور موثر در عرصه های مبارزاتی و فعالیتهای فرهنگی به عضویت سپاه در آمد.

شهیدشهرانی همزمان با حضور در جبهه های حق علیه باطل در فعالیتهای هنری از جمله نویسندگی، گویندگی و فیلم سازی حضوری فعال داشت.

این شهیدگرامی پس ازمجاهدات وحماسه آفرینی های بی شمار در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

انتهای خبر/

Views: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *