تحریم های کربلا وقتی برداشته شد که سرها بریده…

خانه / استان ها / تحریم های کربلا وقتی برداشته شد که سرها بریده…

تحریم های کربلا وقتی برداشته شد که سرها بریده، خیمه ها سوخته و اهل بیت به اسارت رفته بودند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی بصیرتی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری، گفت: تحریم های کربلا وقتی برداشته شد که سرها بریده، خیمه ها سوخته و اهل بیت به اسارت رفته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع هیأت رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، در سفر به شهرکرد در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44قمربنی هاشم علیه السلام و در جمع نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری پرداخت و با گرامیداشت ایام الله دهه فجر،  به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در شش بخش پرداخت.

تحول اجتماعی از بخش های مهم دستاوردهای زیربنایی انقلاب است

نماینده ولی فقیه در سپاه،‌گفت: دستاوردهای زیربنایی، دستاوردهای اساسی، دستاوردهای داخلی، دستاوردهای منطقه ای در جغرافیایی جهان اسلام و خاورمیانه، دستاوردهای عرصه بین الملل در جغرافیای این عالم و تأثیرگذاری در عرصه تاریخ از جمله شش دستاورد مهم انقلاب اسلامی به شمار می روند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، به پیچ تاریخی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: باید از این گردنه صعب العبور بتوانیم بشریت را به سلامت عبور دهیم تا زمینه ظهور حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود.

وی، در تشریح دستاوردهای زیربنایی انقلاب اسلامی ایران، گفت: تحول گفتمانی، تحول در اعتقاد و نگرش مردم، یعنی انقلاب درونی و تحول اجتماعی از بخش های مهم دستاوردهای زیربنایی انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه،‌ به 5 گفتمان رایج عصر غیبت و از زمان شیخ طوسی تا مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی اشاره کرد و افزود: گفتمان رایج دینی برگشت به گفتمان نبوی و علوی در زمان این بزرگواران بود و گفتمان دوم، گفتمان غربی بود؛‌ یعنی الگو و مدل، لیبرال دمکراسی بود که در آن ارزش های بعد از رنسانس مطرح می شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، ادامه داد:‌ در خاورمیانه و ایران نیز، گفتمان رایج این بود که باید به سمت گفتمان غربی برویم و به قول آقای تقی زاده، باید از فرق سر تا نوک انگشتان پا باید غربی شویم؛ وگرنه با اسلام نمی توانیم به تمدن و جایی برسیم.!

بزرگ ترین معجزه حضرت امام خمینی(ره) برگرداندن جامعه به گفتمان نبوی و علوی است

وی، با تشریح گفتمان های ناسیونالیستی و چپ مارکسیستی به گفتمان التقاطی که ترکیبی از گفتمان های دینی و غیردینی بود نیز اشاره کرد و گفت: در نهایت بانظریه مارکس که می گفت دین افیون ملت هاست، دین از متن جامعه به حاشیه رانده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، بزرگ ترین معجزه حضرت امام خمینی(ره) در عصر حاضر را گفتمان زیربنایی برگرداندن جامعه به گفتمان نبوی و علوی عنوان کرد و گفت: شعار ما بازگشت به گفتمان نبوی و علوی است و ما شعار شیعه گری نداده ایم.

این مقام مسئول، دومین تحول زیربنایی که حضرت امام خمینی(ره) خلاق، مؤسس و احیاگر آن بوده است را انقلاب و تحول درونی در آدم ها دانست و تصریح کرد: شروع حرکت همه رهبران دینی نرم افزاری است. تا وقتی آدمها متحول نشوند، بقیه مسائل حل نمی شود. در دکترین امام برای پیدایش انقلاب، مقابله مسلحانه نبود؛ ولی اگر بعد از انقلاب رجاله هایی بخواهند در مقابل آن بایستند مبارزه مسلحانه هم جایز می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، متحول کردن آدم ها را از بزرگ ترین معجزات حضرت امام خمینی(ره)‌برشمرد و سومین تحول زیربنایی بزرگ را انقلاب اجتماعی عنوان کرد که طی آن، حضرت امام(ره) هیئت حاکمه و طبقه حاکم را از بین برداشت.

حرکت به سمت اّشرافی شدن از تهدیدات و خطرات نامرئی و تدریجی فراروی انقلاب اسلامی است

وی، حرکت برخی به سمت اشرافی شدن را از تهدیدات و خطرات نامرئی و تدریجی فراروی انقلاب اسلامی عنوان کرد و در ادامه به تحول اساسی دیگر از سوی حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد که همان قرار گرفتن مدیریت و قانون در چهارچوب جهان بینی توحیدی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه؛ حضرت امام خمینی(ره) آمد و منشإ قانون و مدیریت را از زیربنا عوض کرد ، اظهار داشت:‌به ضرس قاطع می توانیم بگوییم قانون در جمهوری اسلامی ایران قانون خداست و مدیریت در سلسله مراتب مدیریت کل هستی قرار دارد.

نقش مردم در جامعه، تولید قدرت است نه تولید ولایت

وی، دومین دستاورد اساسی انقلاب اسلامی را نقش مردم در شکل دهی حکومت دانست و گفت: مردم سالاری دینی یعنی مردم در فعلیت حاکمیت نقش آفرین هستند؛ ولی دین مردم سالار بعنی دینی که مردم آن را می چرخانند.

این مقام مسئول، نگاه قالبی به دمکراسی را صحیح دانست و تأکید کرد: نگاه محتوایی به دمکراسی همان حرف ژان ژاک روسو است و با اسلام نمی خواند، نقش مردم در جامعه تولید قدرت است، نه تولید ولایت.‍

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، عقلانیت دینی در برابر عقلانیت سکولار و ابزاری و سودمحور و مقابله با تحجر و قشری گری را از دیگر تحولات اساسی دانست که حضرت امام خمینی(ره) در جامعه ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت:‌دستاورد داخلی فقط ساخت اتوبان، پل، جاده و … نیست؛ ولی متأسفانه بیش از 90درصد خواسته های مردم در سفر های استانی مسئولین، همین چیزهاست. اگر در استانی مثل چهارمحال و بختیاری، صدها استخر و سونا و …. نیز احداث شود، یک سلمان درست نمی شود.

وی، ادامه داد: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی که امام راحل(ره) احیا گر آن بود، استقلال و خودباوری بود. اینکه رهبر معظم انقلبا هم محکم روی این مسئله ایستاده اند، برای حفظ ارزش هاست.

تحریم های کربلا وقتی برداشته شد که سرها بریده، خیمه ها سوخته و اهل بیت به اسارت رفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به بحث تحریم دشمنان اشاره کرد وگفت: تحریم های کربلا وقتی برداشته شد که سرها بریده، خیمه ها سوخته و اهل بیت به اسارت رفته بود.

وی، افزود: آنچه اقتدار می آورد معنویت است و بعد موشک. سلمان فارسی هم که بیاید، بدون معنویت نمی تواند با موشک کاری کند. توازن قوا در لبنان و غزه را ببینید که یک گروه کوچک پارتیزانی به گونه ای عمل کرده که در برابر ارتش چهارم دنیا ایستاده و به آنها می گویند؛‌یک در برابر یک.

نماینده ولی فقیه در سپاه، ادامه داد:‌ایمان، صبر و بصیرت می تواند به همراه موشک و تجهیزات در دنیا تأثیر گذار باشد.

این مقام مسئول در تشریح دستاوردهای منطقه ای انقلاب اسلامی که به یمن رهبری های حکیمانه امام خمینی(ره)‌و ربع قرن رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حاصل شده است، گفت: یک روزی مرزهای ما حاجی عمران بود و امروز، سواحل مدیترانه و باب المندب، مرز ماست.

وی، ایجاد گروه تروریستی داعش را در راستای اهداف کشورهای مرتجع عرب منطقه دانست و گفت: داعش پرچمدار جبران تحقیرهای جهان عرب بوده ولی اکنون این بلا به جان خودشان افتاده است و ارتجاع عرب در کنترل این گروه تروریستی فرومانده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه راه زیادی برای رسیدن به اهداف عالیه داریم و باید گام های بلندتری را برای ادامه راه برداریم، افزود: امروز سپاه بیشتر از هر زمان دیگری باید برای فداکاری و جانفشانی آماده باشد زیرا با نفاق پیچیده ای روبرو هستیم و حق نداریم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

سپاه نزدیک ترین دوست به انقلاب و یاور رهبری است

وی، با اشاره به هجمه های خارجی و داخلی علیه سپاه، تأکید کرد: بعنوان نمایندگی ولی فقیه در سپاه اعلام می دارم که سالم ترین و صحیح ترین مواضع را تاکنون سپاه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تصریح کرد: هجمه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به خاطر حرکت و پویایی این نهاد است و بخش اعظمی از این هجمه ها از روی ناآگاهی افراد می باشد.

وی، با اشاره به اینکه، قانون می گوید سپاه معین اطلاعات، ارتش، نیروی انتظامی و … است و باید به تجهیزات تخصصی در این رابطه مجهز باشد، یادآور شد: تصور باطلی است که برخی فکر می کنند، سپاه ذخیره هنگفت پولی و مالی به خاطر بانک و … در اختیار دارد. سپاه مإموریت هایی ده برابر توانش را بعهده دارد و فشار زیادی را تحمل می کند.

این مقام مسئول، سپاه را نزدیک ترین دوست به انقلاب و یاور رهبری دانست و گفت: متأسفانه از بنی صدر و بازرگان گرفته تا دیگران همواره جسته و گریخته به سپاه حمله کرده اند، در صورتی که سپاه نزدیک ترین دوست به انقلاب و یاور رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تأکید کرد:‌اگر عمق استراتژیک انقلاب اسلامی را درک کنیم باید گفتمان درست و تجهیزات قوی داشته باشیم.

وی، به تکلیف سنگین سپاه و بسیج در این برهه از زمان اشاره کرد و در پایان با اشاره به اهمیت نگاه دولتمردان به درون بعنوان یک استراتژی، افزود: اینکه برخی می گویند وضعیت کشور بحرانی است، قابل قبول نیست. البته مشکلاتی داریم ولی راه آن تسلیم و دادن امتیاز و اجازه ورود آمریکا به خطوط قرمز ما نیست.

نگاه تاکتیکی به بیرون نباید جای استراتژی ها را بگیرد

نماینده ولی فقیه در سپاه، نگاه به بیرون را نادرست خواند و ادامه داد: ‌نگاه به درون این است که اگر مائو چین را به یک غول صنعتی تبدیل کرده با نگاه به درون بوده،‌اگر امام توانست انقلاب را به اینجا برساند، با نگاه به درون بوده و استراتژی مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز نگاه به درون است.

وی، اقتصاد مقاومتی را استراتژی نظام عنوان کرد و گفت: نگاه تاکتیکی به بیرون نباید جای استراتژی ها را بگیرد.

این مقام مسئول به لزوم اصلاح سبک زندگی اسلامی و ایرانی اشاره کرد و وجود تشریفات غیرضرور و اسراف در برخی محافل و مجالس اعم از خصوصی و دولتی را مورد نکوهش قرار داد.

IMG_4747

IMG_4752

IMG_4751

IMG_4754

IMG_4766

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *