تحریم ها نمی توانند فرزندان مکتب کربلا را از پای دربیاورند

خانه / استان ها / تحریم ها نمی توانند فرزندان مکتب کربلا را از پای دربیاورند

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، در دومین یادواره ۸۸۳ شهید شهرستان شهرکرد، گفت:‌ موقعیت شناسی یکی از شاخص های حرکت در مسیر شهداست.

یادواره شهدای شهرکرد

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، در دومین یادواره ۸۸۳ شهید شهرستان شهرکرد، گفت:‌موقعیت شناسی یکی از شاخص های حرکت در مسیر شهداست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین کربلای 5، دومین یادواره  883 شهید شهرستان شهرکرد با حضور مسئولین ارشد استان، خانواده معظم شهدا و خیل عاشقان ولایت و شهادت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با سخنرانی جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار حاج اسماعیل قاآنی در این مراسم معنوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان شهرکرد و عملیات کربلای5، گفت: مجلسی که متعلق به شهدا باشد، مجلس عزا نیست، مجلس عزت و سربلندی و افتخار هر مملکت و هر شهری است.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه، افزود: شهدا برای حفظ ارزش های بلند الهی پای به میدان مبارزه گذاشتند و هرچه در این میدان بیشتر سختی می کشیدند، هم نشاط شان بیشتر می شود و هم احساس سربلندی و عزت بیشتر می کردند و شهادت را اوج حرکت معنوی و عزت خود می دانستند که آنها را به سمت پروردگارشان رهنمون می سازد.

این یادگار دفاع مقدس، به پیشینه عزت ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ما ملتی هستیم که برای دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی، این همه سرمایه گذاری کرده ایم و به تعداد شهدایمان، پرچم عزت و سربلندی در شهرهایمان بلند کرده ایم.

سردار قاآنی، تصریح کرد: یکی از مسایل مهمی که شهدای عالی مقام به آن توجه داشتند و جزء اصول اساسی است و امروز ما نیز باید به آن توجه کنیم، موقعیت شناسی بود.

وی، با اشاره به ارزش موقعیت شناسی از منظر ائمه معصومین علیهم السلام، اظهار داشت: موقعیت شناسی یکی از شاخص های حرکت در مسیر شهداست.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه، تأکید کرد: ما مفتخریم که تنها مکتبی در دنیا هستیم ک بلااستثناء تمام رهبران این مکتب شهید شده اند.

وی، مکتب شیعه را دارای عقبه نورانی دانست و افزود: ما فرزند مکتب شهادت و پیرو ولایتیم ، ما از کربلا و کوفه و مسجد سهله آمده ایم و امروز نیز فرزندان نبی مکرم اسلام هستیم و زیر پرچم ولایت، حرفمان نیز حرف ائمه معصومین و امام صادق علیه السلام است.

سردار قاآنی، ادامه داد: ما ملتی هستیم که بر اساس اسلام قیام کردیم و برابر تعلیمات اسلام در برابر دشمنان ایستادیم و در اوج سختی و ناباوری،‌به حول و قوه الهی، 36 سال از عمر انقلاب اسلامی را که هر روز آن بحرانی برایمان درست می کردند و 8سال جنگ تحمیلی نمونه این بحران هاست، با افتخار پشت سرگذاشتیم.

فرمانده لشگر نصر دوران دفاع مقدس، حرکت باتدبیر و حکمت رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و عملیات های مختلف همچون فتح خرمشهر، خیبر، بدر، والفجر8،‌کربلای 5 را یادآور شد و با تأکید براینکه در دوران دفاع مقدس، یک عملیات بدون شناسایی نداشتیم، گفت:‌دشمنی که بخواهد ما را از مسیر تحریم از پای بیندازد کوردل است.

وی، اوج تحریم ها را زمان جنگ دانست و با اشاره به گنج های دوران جنگ،‌افزود: اگر این گنج ها را استخراج کنیم، دیگر از حرف های فلان مسئول خارجی در حد رئیس جمهور و وزیر خارجه، وقتی زیر قولشان می زنند، ناراحت نمی شویم.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه، تاریخچه حضور آمریکایی ها در منطقه از 15 سال پیش را بیان کرد و هدف آنها را برخورد با ایران به زعم خودشان دانست و گفت:‌آمریکایی ها با دست خودشان دو جنگ را به کشورشان تحمیل کردند و علاوه بر گفته خودشان که اعلام داشتند 4هزار کشته؛ ولی این آمار یک سوم آمار تلفات آنهاست؛ سه هزار میلیارد دلار در جنگ افغانستان و عراق هزینه کردند.

وی، بودجه افغانستان را به نقل از مسئولان این کشور، 8میلیارد دلار در سال عنوان کرد و افزود:‌ آمریکایی ها فکر می کردند با تصرف افغانستان می توانند با جمهوری اسلامی برخورد کنند ولی بعد فهمیدند که اوضاع خطرناک است و به فکر جناح دوم یعنی عراق افتادند و با ذکر اینکه برای مبارزه با تروریسم آمده اند، در عراق این همه خرابی به بارآوردند و مردم این کشور را کشتند.

این مقام مسئول با توصیه به همگان به ویژه مسئولین، گفت: اگر ما به حرف ولایت گوش کنیم و باور داشته باشیم که نورافکن ولایت به مرکز اصلی تولیدآم آم

نور وصل است و مؤید به تأییدات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد و توکل به خدا کنیم، می بینیم که خداوند چگونه کارهای ما را راه می اندازد.

وی، به اقدامات یک مشت فتنه گر بی هویت در داخل اشاره کرد و ضمن اشاره به سوء استفاده سران فتنه اعم از آنهایی که در حصر هستند و یا نیستند از رأفت نظام اسلامی، گفت: فتنه گران، اوج اقتدار نظام را زیر سؤال بردند.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه، در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت اعراب و اسرائیل در قبل از پیروزی انقلاب و امروز را تبیین کرد و قدرت حزب الله  و جبهه مقاومت را ناشی از الگوگیری رزمندگان مقاومت از ملت ایران دانست و حمایت همه جانبه نظام اسلامی از جبهه ضد صهیونیسم را به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، یادآور شد.

در این مراسم معنوی، از خانواده 9سردار شهید استان چهارمحال و بختیاری که در عملیات کربلای 5 نقش آفرین بودند، با اهدای لوح، تجلیل شد.

گفتنی است: یادواره شهدای شهرستان شهرکرد در استقبال از کنگره سردارن و 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده که مهرماه سال آینده در مرکز استان اجرا می شود.

برپایی نمایشگاه میثاق با شهیدان در محوطه مصلای امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

انتهای خبر/

Views: 105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *