تحقق اقتصاد مقاومتی وابستگی کشور را به بیگانگان کاهش می دهد

خانه / استان ها / تحقق اقتصاد مقاومتی وابستگی کشور را به بیگانگان کاهش می دهد

نکونام11

امام جمعه شهرکرد گفت:تحقق اقتصاد وابستگی کشور را به بیگانگان کاهش می دهد و بهترین راهکار مقابله با تحریم ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری درجمع علما ، طلاب و مردم بسیجی شهرکرد با اشاره به فرمایشات مهم و راهگشای رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، اقتصاد و فرهنگ را دو دغدغه و مطالبه جدی و همیشگی رهبر فرزانه انقلاب در همه دوران‌ها دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، بر لزوم تلاش در رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و در تبیین دلایل به وجود آمدن مشکلات و چالش‌های کنونی اقتصاد در کشور، بی‌توجهی به مسائل اقتصادی را یکی از عوامل مهم بروز چالش‌ها در این عرصه دانست.

امام جمعه شهرکر گفت:رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش مسئولان را نسبت به جدی گرفتن مسئله اقتصاد، اتکا به ظرفیت‌های داخلی و قطع وابستگی کشور به بیرون توصیه کردند اما عده‌ای این مهم را همانند مسئله تهاجم فرهنگی نادیده گرفتند که نتیجه آن بی‌توجهی‌ها ضایعاتی است که امروز بر کشور تحمیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و افزود:پس از گذشت یک سال از ابلاغ این سیاست‌ها جا داشت رهبر فرزانه انقلاب مسئولان را به خاطر عملیاتی‌نشدن این سیاست‌ها موأخذه کنند اما بر خلاف آن ایشان با یک رفتار دلسوزانه و کریمانه از مسئولان درخواست کردند که تلاش و جدیت خود را برای اجرایی کردن این سیاست‌ها مضاعف کنند.

وی اظهارکرد: اگر اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه اجرایی شده بود نه تنها تولیدات داخلی ما در اولویت بود بلکه جواب نیازهای کشور و حتی خارج را نیز تامین می‌کرد، گردش اقتصادی را رونق می‌بخشید و دیگر اجازه نمی‌داد که دولت برای رفع تحریم‌ها به بیگانه دل ببندد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه تلاش برای برداشتن تحریم‌ها نباید دولتمردان را از اقتصاد مقاومتی غافل کند، تصریح کرد: در این که تحریم‌ها ظالمانه هستند شکی نیست و ما نیز با اعمال این تحریم‌ها مخالف هستیم اما این شرایط نباید به گونه‌ای بشود که دولتمردان تمام توان خود را برای رفع تحریم‌ها به کار بگیرند و از مسئله اقتصاد مقاومتی غافل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تولید داخلی برنامه‌ریزی و مستحکم شود به طور قطع تحریم‌ها ناکارآمد خواهد شد البته در همین راستا تولید کنندگان داخلی نیز باید نسبت به برتر کردن تولیدات و جذب اقبال عمومی به خرید تولیدات داخلی تلاش کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *