تحولات یمن

شهید و زخمی شدن ۹ نفر از شهروندان یمنی در بمباران حرض توسط عربستان سعودی و پاسخ موشکی ارتش یمن به پایگاه مرزی عربستان از جمله تحولات مربوط به یمن به شمار می رود.

یکشنبه ۳/۳

۱۰:۱۱ سقوط یک فروند جنگنده سعودی در شمال صنعاء

یک منبع نظامی انصار الله یمن امروز در گفتگو با «سی.ان.ان» اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف ۱۶ عربستان سعودی در شمال صنعاء پایتخت یمن سقوط کرده است.

این منبع افزود: پس از اینکه این جنگنده توسط انصار الله در منطقه «بنی حارث» سقوط کرد عملیات جستجو برای یافتن خلبان آغاز شده است.

خاطرنشان می شود طرف سعودی هنوز واکنشی درباره این خبر نشان نداده است.

۰۸:۲۶ پاسخ موشکی ارتش یمن به پایگاه مرزی عربستان در جیزان

ارتش یمن با همراهی نیروهای مردمی ساختمان پایگاه گارد مرزی عربستان را در جیزان مورد حملات موشکی قرار دادند.

 وزارت کشور عربستان اعلام کرد که به دنبال این حملات هفت نفر زخمی شدند.

همچنین روز گذشته روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد که عربستان سعودی مناطق مرزی خود را در مرزهای مشترک با استان حضرموت یمن در منطقه «الخرخیر» در نجران، منطقه نظامی اعلام کرده است.

۰۸:۲۵ سازمان ملل مسئولیت انتقال کمکهای ایران به مردم یمن را برعهده گرفت

بر اساس اعلام سازمان ملل کشتی کمک های ارسالی ایران به مردم یمن شامل دو هزار و ۵۰۰ تن کمک های است که همگی جزو نیازهای فوری مردم یمن محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، کشتی شاهد ایران شامل دو هزار و ۵۰۰ تن آرد، برنج، تجهیزات پزشکی، غذاهای کنشرو شده، و آب معدنی است که مردم یمن نیاز فراونی به این مواد دارند.

۰۸:۰۹ شهادت ۳ کودک یمنی و زخمی شدن۶ نفر دیگر/حملات توپخانه ای در حرض

به دنبال حمله جنگنده های ائتلاف ضد یمن در مناطق مختلف استان الحدیده طی ساعات اخیر سه کودک یمنی شهید و شش نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش عربستان همچنین مقر نیروهای امنیت ویژه و ساختمان گمرگ و بازرسی را در شهر حرض واقع در غرب یمن مورد حملات توپخانه ای قرار داد.

۰۵:۴۴ تاکید سیاستمداران تونسی بر حل مسالمت آمیز بحران یمن

نور الدین البحیری رئیس فراکسیون جنبش النهضه در پارلمان تونس گفت: امیدواریم که برادران یمنی به راه حل هایی که تضمین کننده حمایت از انقلاب و موفقیت انتقال دمکراتیک باشد، دست یابند.
از سوی دیگر محمود کمال الغربی عضو ائتلاف تونسی مقابله با تجاوز به یمن در اظهاراتی مشابه گفت: ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن، تلاش می کند از طریق تصمیمات گرفته شده در نشست ریاض ملت یمن را مجبور به تسلیم کند.

شنبه ۳/۰۲

۱۲:۲۱ زخمی شدن ۵ زن درحملات هوایی به استان عمران/ بمباران جدید استان حجه

به دنبال حمله جنگنده های ائتلاف ضد یمن به منطقه بیت القحوم در استان عمران پنج غیر نظامی که همگی زن هستند زخمی شدند.

منابع یمنی همچنین از حملات جدید جنگند های ائتلاف ضد یمن به منطقه «فج حرض» در استان حجه خبر دادند.

۱۰:۲۲ تخلیه مناطق مرزی عربستان/ تبدیل منازل مسکونی به پایگاه نظامی

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد که عربستان سعودی مناطق مرزی خود را در مرزهای مشترک با استان حضرموت یمن در منطقه «الخرخیر» در نجران، منطقه نظامی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش نظامیان آل سعود با تخلیه مناطق مسکونی در این منطقه آن را به یک منطقه نظامی تبدیل کرده اند.

۰۸:۳۸ بمباران پایگاه دفاع ساحلی در الحدیده/ حمله به صعده

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در ادامه جنایات خود در یمن پایگاه دفاع ساحلی در استان الحدیده این کشور را در شش نوبت بمباران کردند.

در همین راستا منطقه «مران» در استان صعده نیز هدف حملات موشکی عربستان سعودی قرار گرفت.

۰۳:۴۶ کنفرانس ژنو اولین اقدام در راستای برقراری صلح یمن است

احمد فوزی امروز جمعه طی کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد: اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده جدید سازمان ملل به یمن جهت مشارکت گسترده تمام طرف های یمنی در گفتگوهای ژنو تلاش می کند.

فوزی با اشاره به اینکه تمام طرف های بحران یمن شروطی را برای شرکت در گفتگوهای ژنو مطرح می کنند، افزود: هنوز طرف های شرکت های کننده در این گفتگوها مشخص نشده است.

۰۲:۴۵ پاکسازی جبل العروس از عناصر القاعده توسط کمیته های مردمی یمن

یک مسئول نظامی تصریح کرد که نیروهای ارتش با حمایت کمیته های مردمی به عملیات پاکسازی مناطق عصیفره، جوله و مناطق اطراف از عناصر القاعده و شبه نظامیان الاصلاح ادامه می دهند.

این مسئول نظامی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی محاصره چند مرحله ای را علیه عناصر متمرکز در منطقه جبل جره تعز، ایجاد کرده اند، افزود: عناصر القاعده و شبه نظامیان الاصلاح که در ساختمان های مسکونی خیابان جمال و مناطق المسبح، الضربه و بیمارستان الثوره متمرکز هستند، شهروندان را هدف قرار می دهند.

۰۱:۵۸ انبارهای مواد غذایی در یمن خالی شده است

کانلایف روز جمعه طی اظهاراتی مطبوعاتی گفت که از ۲۶ میلیون نفر جمعت یمن ۱۲ میلیون نفر نیاز به کمک های غذایی دارند که هر روز به شمار نیازمندان افزوده می شود.

وی افزود: انبارهای مواد غذایی خالی شده است و در حال حاضر چیزی در عدن وجود ندارد، قیمت گندم چهار برابر شده است و مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

Views: 221

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *