تحول آفرینی و انقلاب در دل و درون افراد جامعه از رسالت های اصلی مداحان و شاعران است

خانه / استان ها / تحول آفرینی و انقلاب در دل و درون افراد جامعه از رسالت های اصلی مداحان و شاعران است

شاعر 3

همزمان با ایام ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، جمعی از شاعران آئینی و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین نکونام دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در این دیدار با تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام بر لزوم بهره‌گیری از فرصت زیبای ماه مبارک رمضان برای محتوا بخشیدن به تمام اُمور و کارها تاکیدکرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتمی است که می توان به واسطه آن در هر عرصه ای ارتقاء و پَرش به سوی مقصد متعالی و ملکوتی داشت.

امام جمعه شهرکرد اظهارکرد: همه آحاد جامعه در هر موقعیت و جایگاهی که باشند می توانند خود را به ماه صیام گره بزنند و زمینه ارتقاء و سعادت را برای خود فراهم کنند اما در این میان گره خوردن شما شاعران و بلبلان بوستان اهل بیت  عصمت وطهارت علیهم السلام با این ماه عزیز قطعا در محتوا بخشی و تاثیرگذاری بیش از پیش کار زیبای شما نقش مؤثر خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام مدیحه سرایی و اظهار ارادت به خاندان عصمت و طهارت را بزرگترین توفیق برای مداحان و شعرا دانست و افزود: شما مداحان و شعرا، توفیق مدح و ستایشگری بهترین و برترین چهره های عالم هستی را که بهتر از آنان در عالم وجود ندارد و دریای سراسر لؤلؤ و مرجان از معرفت، کمال، زیبایی و درخشندگی هستند، قرار دارید.

نماینده ولی فقیه در استان، مداحان و شاعران را بر وارد شدن در وادی درخشندگی و معرفت و پیوستن به معنای راستین کلمه به دریای سراسر نورانیت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تاکید و توصیه کرد و گفت: اگر این پیوند و حقیقتی که در وجود اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام وجود دارد در ما عملاً ایجاد نشود هر چه قدر هم که شعر بگوییم و مدیحه سرایی و مرثیه سرایی باشیم سطحی و ارتقاء بخش نیست و به یقین با انواع چالش ها همچون خودنمایی ، ریاکاری و انواع امور نازیبایی که از جاهای دیگر غیر از حقیقت این بزرگواران نشأت می گیرد، مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با عملشان راه و شاخص اصلی را تا زمان ظهور امام عصر(عج) برای همگان ترسیم کرده اند افزود: اگر ما و شما نیز می خواهیم در این دریای با عظمت و سراسر معرفت ، نورانیت و کمال شناور باشیم و از وجود این گوهرهای هستی بهره ببریم باید عملاً معرفت و شناخت نسبت به آن ها پیدا کنیم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه با وجود چنین گوهرهای ارزشمندی جامعه به هیچ وجه با خلأ و نبود الگو مواجه نخواهد شد گفت: زندگی ۲۵۰ ساله اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام الگویی برای تمام عمر بشریت است بنابراین در چنین شرایطی ما باید به معنای واقعی کلمه در جستجوی پیدا کردن راه صحیح و قرار جهت دادن زندگی خود در مسیر این بزرگوران باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: بدانید و آگاه باشید که اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام تمام زوایای ابعاد زندگی ، جهت و شاخص ها همچون تربیت ، تزکیه ، جهاد ، دشمن شناسی ، بصیرت و نوع موضع گیری های ما در هر زمان ، مقطع و حتی افراد را خیلی صریح و شفاف مشخص کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه تحول آفرینی و انقلاب در دل و درون افراد جامعه را از رسالت های اصلی مداحان و شاعران دانست و افزود: شما باید با اشعار و مدیحه سرای های خود جهت دهنده ، متحول کننده و ترسیم کننده راه باشید بنابراین برای تحقق این مهم باید بکوشیم عملاً از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درس بگیریم تا اشعارمان و مدیحه سرای هایمان حقیقت و نورانیت این بزرگواران را پیدا کند ، در دل‌ها اثر بگذارد و در نهایت انقلاب و تحول در دلها ایجاد کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه هدف از مدیحه سرایی و شعرخوانی ، ایجاد یک سرگرمی و به رخ کشاندن توانایی ها در اداره کردن مجلس و دلخوش بودن به تعریف و تمجیدهای دیگران نیست گفت: این که چقدر توانسته باشیم با شعر و مداحی خود دل ها را متحول و منقلب کرده باشیم به افکار جهت صحیح داده باشیم و فکر سالم به جامعه و جوان تزریق کرده باشیم مهم و هدف اصلی از این امور است در غیر این صورت تعریف و تمجید دیگران خیلی مهم نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه امروز کشور نیازمند شناخت دشمن و آمادگی برای مواجهه با او در عرصه های مختلف است ، به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر این مسئله مهم در دیداراخیرشان اشاره کرد و در همین زمینه به بیان وظیفه شاعران و مداحان در تحقق این مهم پرداخت و گفت: دشمن شناسی یکی از ضرورت های مهم امروز جامعه ما است که همگان باید در این جهت و در ترسیم توطئه و چهره خبیث و نازیبای دشمنان فعال باشند و نقش خودش را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مداحان و شعرا گفت: چه کسی بهتر از شاعران و مداحان و چه چیزی پرجاذبه تر و تاثیرگذار تر از اشعار و مدیحه سرای ها شما می تواند چهره خبیث دشمن را ترسیم کند و دل جامعه ایمانی را نسبت به دشمنان مملو از کینه کند؟

حجت الاسلام و المسلمین نکونام کینه و برائت نسبت به دشمن را یکی از شعب ایمان دانست و تصریح کرد: همان گونه که تولّی و تبرّی از شعب ایمان محسوب می شود مَملو بودن دل و جان از کینه و برائت نسبت به دشمنان نیز از ویژگی های ایمان است؛ بر همین اساس من و شما در ایجاد این کینه و برائت رسالت و وظیفه ای خطیر داریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای تفرقه افکنی در بین امت های اسلامی ، بر لزوم دقت و مراقبت در بیان اشعار و مدیحه سرایی ها تاکید کرد و افزود: امروز جامعه ما به شدت به وحدت درون اجتماعی و وحدت دورن دینی نیازمند است زیرا که دشمن این دو مسئله مهم را در معرض خطر و آسیب جدی قرار داده است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در تبیین بهتر معنای وحدت درون اجتماعی و درون دینی گفت: وحدت درون اجتماعی همان همدلی و هم‌زبانی مدنظر و تاکید رهبر معظم انقلاب است و وحدت درون دینی ایجاد یک وحدت در بین امت های اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بر ترویج برنامه‌های همخوانی در بین جامعه مداحی تاکید کرد و گفت: شما می توانید با الگو گیری از رادیو معارف که به معنای واقعی کلمه یک دانشگاه تمام عیار و جامع در ترویج و آگاهی بخشی معارف دینی است اشعار پرجاذبه و محتوایی را در غالب جمع‌خوانی ترویج بدهید.

انتهای خبر/

Views: 30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *