تخریب شورای نگهبان نتیجه نفوذ است

خانه / استان ها / تخریب شورای نگهبان نتیجه نفوذ است

نکونام36

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اقتدار را با اتکا به بیرون نمی توان کسب کرد، نمی دانم چرا برخی ها نمی خواهند این را بفهمند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی درجمع مردم شهرکرد با اشاره به دغدغه‌های متقین، اظهار کردند:دغدغه این هفته اهل تقوا آن است که متقی مدام با خودش می اندیشد که من چقدر به یاد مرگ هستم.

یاد مرگ انسان را همیشه مهیا نگه می دارد

امام جمعه شهرکرد افزود: بعضی‌ها متاسفانه عکس این را القاء می کنند که نباید خیلی به یاد مرگ بود، چون یاد مرگ زندگی را تلخ می کند و آدم غصه دار می شود و ناگوار است و خیلی نباید به یاد مرگ بود حالا فعالا داریم زندگی می کنیم و حالا زنده هستیم و هر وقت هم بنا شد جان بدهیم جان می دهیم، چه لزومی دارد که به یاد این روز باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: روایت و دستورات قرآن و اسلام غیر از این است. به ما توصیه می کنند به یاد مرگ باشید. مرگ را مدام متذکر باشید چرا؟ برای این که یاد مرگ انسان را همیشه مهیا نگه می دارد. غفلت از مرگ انسان او را از وظیفه و اندوخته ی بعد از مرگ غافل می کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال وبختیاری بیان کرد: کسی که به یاد مرگ است می داند بعد از مرگ زندگی ابدی دارد. می داند حالا که مرد زندگی اصلی اش شروع می شود. آن زندگی باید مقدماتش در این جا فراهم شود. تمام مقدمات زندگی پس از مرگ چه در برزخ و چه در معاد تمام مقدمات او این جا باید فراهم شود. خب انسان به یا مرگ باشد این مقدمات را فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: از طرفی انسان می داند که مرگ نامشخص و مبهم است. انسان نمی تواند تضمین کند که نفسی که وارد بدن شد برمی گردد. حتی به یک نفس کشیدن خودش هم اطمینان ندارد. کسی که این قدر اطمینان ندارد چه طور آماده نباشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شخصیت مرحوم آقای حاج علی اصغر ایمانی گفت: این مرد صالح و انقلابی که دیروز تشییع شد و به خاک سپرده شد برای درمان از خانه بیرون رفت که عمل کند ولی برنگشت. همه همین طور هستند. این ها عبرت است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: امید است ستاد نماز جمعه بتواند جزو برنامه داشته باشد که اصحاب نماز جمعه را که از دنیا می روند از آنها یاد بکنند.

روحانیت در دفاع مقدس نقش ریشه ای داشتند

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اول اسفند در سال ۱۳۶۴ سالروز شهادت شیخ فضل الله محلاتی گفت: وی نماینده حضرت امام در سپاه پاسدران و جمعی از نمایندگان مجلس در حمله جنگنده های دشمن به هواپیمای مسافربری که این عزیزان هم در این هواپیما بودند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: این روز را هم روز روحانیت و دفاع مقدس هم نامیده اند تا یادمان نرود که نقش ریشه ای و کلیدی عزیزان روحانی در همه عرصه ها به ویژه در دوران دفاع مقدس داشتند و عزیزانی که در پشت جبهه و درون جبهه و خط مقدم و شهدای روحانیت به نسبت جمعیت‏شان بالاترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و می بالند به خودشان که تنها مردم را راهی نکردند بلکه خودشان هم جلو افتادند و حرکت کردند.

ضرورت گرامیداشت حرمت ایام فاطمیه سلام الله علیها

امام جمعه شهرکرد در قسمت دیگر از سخنان خود به سوم اسفند ۱۳ جمادی الاول، شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: مطابق نقل ۷۵ روز بعد از ارتحال وجود نازنین پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که هرچند ما الان فاطمیه رسمی مان در حقیقت ۹۵ روز گرفته می شود که درواقع سوم جمادی الثانی و ۲۳ اسفند می شود ولی درهر صورت مومنین به احترام حضرت زهرا (سلام الله علیها) و به احترام این دو نقل فاطمیه اول را هم حرمت و حریم نگه می دارند و روز شهادت آن بانو یک روز- دو روز قبل و دو روز بعد از آن معمولا روضه گرفته می شود به یاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) و همچنین فاطمیه دوم این ها ایامی است که معمولا حرمت نگه داشته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: حضرت صدیقه کبری این بانوی مظلومه و بانوی بزرگ اسلام که آن همه نقش آفرین و منزلت و مقام محضر پروردگار متعال اما در عین حال مورد ظلم و دست جنایت جنایتکاران به این خانه و آتش زدن درب این خانه و مظلوم نگه داشته این بانوی بزرگوار در این مدت کم عمر با برکتش که حالا باید در موقع خودش بیشتر صحبت شود تسلیت عرض می کنم و توصیه به گرامیداشتن این ایام دارم.

نمازگزاران جمعه افسران صف مقدم مقابله با دشمن

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اول اسفند سال ۱۳۵۸ و انتخاب اولین دوره فقهای شورای نگهبان توسط امام راحل و ضرورت پاس داشت این جایگاه رکین مروری بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) داشت.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: شما از فرمایشات رهبری شنیدید که نماز جمعه قرارگاه است. این قرارگاه افسرانش نمازگزاران هستند. نمازگزاران جمعه افسران این قرارگاه بزرگ اسلامی هستند. چه نقشی باید ایفا کنند؟ نقشان این است که مدام خودشان و مردم را در صف مقدم مقابله با دشمن نگه بدارند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: نقشی که نمازگزاران جمعه به عنوان افسران این قرارگاه باید ایفا کنند این است که صف مقابله با دشمن صف به هم پیوسته و متشکل و قوی و محکم و مقاوم باشد. این نقشی است که نماز جمعه باید ایفا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: حالا دشمن هم فرقی نمی کند. اعم از دشمن ظاهری دشمن باطنی نفس شیطان ، شیطان بزرگ ، استکبار جهانی، منافقین ، فتنه گران و دشمنان داخل و خارج همه و همه در برابر همه این ها مومنین و نمازگزاران جمعه به عنوان افسران این قرارگاه باید صف واحد شکل بدهند و مقابل دشمن باشند.

امام جمعه شهرکرد با توصیه بر اینکه، بردران و خواهران حاضردر نماز جمعه باید پیام رسان باشند گفت: پیان رسان باشید از نماز جمعه به دیگرانی که احیانا توفیق آن را پیدا نکرده اند که بیایند.مطالب نماز جمعه باید توسط شما منعکس شود. زبان به زبان. تحلیل و گفتگو بشود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: آن چه که این جا گفته می شود تمام سعی مان این است که حق باشد و حق و رضا پروردگار متعال در او باشد و مصلحت جامعه اسلامی و نظام اسلامی. جز این هیچ چیز نیست.

پیروی از رهبری، تبعیت از امام زمان است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز همه مطالب ما فرمایشات مربوط به سخنرانی اخیر رهبری است. همه می دانید که رهبری به عنوان ولی امر مسلمین و نائب امام عصر مطرح هستند. آن چه می گویند حجت است و وظیفه شرعی ما عمل به آن است.

رییس ستاد زکات استان افزود: نمی شود از کنار فرمایشات ایشان به راحتی گذشت. گذشتن از فرمایشات و رهنمودهای رهبری یعنی گذر از سخنان امام عصر است. فرمودند کسانی که این ها تبعیت کنند از امام زمان تبعیت کردند و کسانی که با این ها مخالفت کنند با امام زمان مخالفت کردند این تصریح روایات است راجع به أمر فقها و نقشی که فقها باید ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: جایگاه رهبری جایگاه مهمی است. من خودم دو سه بار این فرمایشات را مرور کردم چون دیدم خیلی مهم است و ایشان دارند با دغدغه سخن می گویند. از روی احساس مسئولیت و تکلیف سخن می گویند. تعابیری به کار بردند که این تعابیر بار معنایی بالایی دارد.

امام جمعه شهرکرد اشاره کرد: یکی از تعابیر ایشان این بود که من یک چیزهایی را می بینم چیزهایی را که احساس می کنم که باید ملت عزیزمان بدانند و آن ها را با ملت درمیان می گذارم. بعضی از این حرف ها را باید افکار عمومی مورد توجه قرار بدهند. من وظیفه دارم آن ها را به ملتمان عرض کنم. این ها را فرمودند بعد این جمله را بیان کردند که من از گفتن حقیقت خسته و ملول نخواهم شد. این ها معنایش چیست؟

رییس شورای توسعه فعالیت های قرآنی ادامه داد: اولا این که حقایق را من باید بگویم و مردم باید به این حقایق توجه کنند. دوم این که من خسته نمی شوم از بیان حقایق و مطالب. نکنه خدایی این حرف معنایش این باشد که برخی از خواص بی توجهی می کنند به فرمایشات ایشان که این همه تکرار می کنند و برخی ها گوش نمی کنند. رهبری بفرمایند، من خسته نمی شوم و به آن ها هشدار بدهند به آن هایی که توجه نمی کنند به این فرمایشات و ساده از کنار سخنان ایشان می گذرند، این خیلی مهم است.

تخریب شورای نگهبان نتیجه نفوذ است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: خب این ها را فرمودند بعد در ادامه چه بیان کردند؟ فرمودند که من می بینم دشمن در زمینه انتخابات دارد تلاش می کند می خواهد انتخابات آن جور که خودش می خواهد برگزار شود. می خواهند در انتخابات نفوذ کنند. خب، حالا نفوذشان چگونه است؟ چند مصداق به عنوان نفوذ بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تخریب شورای نگهبان گفت: تخریب شورای نگهبان تضعیف وظایف و تصمیماتی که شورای نگهبان می گیرد و در افکار عمومی از حیض انتفاء انداختن تصمیمات، این نفوذ است. همیشه هم بوده اما امروز بیشتر است.

امام جمعه شهرکرد گفت: یک موقع گفتن اصلا شورای نگهبان نباید باشد بعد دیدن نمی شود و شورای نگهبان باید باشد گفتن پس نظارت او استصوابی نباشد و نظارت او را کم رنگ کند دیدن نمی شود حالا مرحله سوم تصمیماتش را حیض انتفاء بندازند. ببینند مرحله به مرحله جلو آمدند اول اصلش نباشد. دوم نظارت او کم رنگ باشد و سوم اصلا تصمیمات او بی اعتبار شود. روی این دارند کار می کنند و این نفوذ در انتخابات است. مردم باید حواسشان جمع باشد.

حاکمیت اشرافی گری از آفتهای انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: دوم به وسیله چی دارند در انتخابات نفوذ می کنند؟ به وسیله فراهم کردن عرصه ها. این عرصه را چه کسانی فراهم می کنند؟ آدم های داخلی. برای چه؟ برای وارد کردن آدم های ضعیف در مجلس. این نفوذ در انتخابات است.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: آدم های ضعیف در مجلس وارد شوند. آدم های ضعیف چه کسانی هستند دو معیار وجود دارد که بسیار مهم است. یک آدم هایی که مرعوب غرب و آمریکا باشند و از تهدیدهای توخالی آمریکا بترسند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام این آدم ها را آدم های غیر شجاع، غیر مقاوم، تربیت نشده در دامن انقلاب و مسیر انقلابی دانست و گفت: این ها خدایی نخواسته وارد مجلس بشوند خطرناک است، دوم آدم هایی که به دنبال حاکمیت اشرافی گری هستند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: یکی از آفت های انقلاب، حاکمیت اشرافی گری، دنیا طلبی و فضاهای دنیایی را گشودن و کالاهای لوکس وارد کردن و زندگی دنیوی و اشرافی گری و راحت طلبی را رواج دادن و در نهایت حسین کشی به راه انداختن است و نتیجه اش این می شود و بارها گفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نمی گوییم دنیا نه. دنیا باید باشد. اقتصاد مقاومتی برای آبادانی دنیا است اما این غیر از آن است که این ها دنبال می کنند. امروز در داخل کسانی که به دنبال این اشرافی گری ها هستند و دنبال این هستند که آن نگاه مقاومت در برابر دشمن سست بشود و دشمن بزک شود و راه برای نفوذ دشمن باز شود و زندگی رفاه طلبانه و اشراف گری بگیرد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اگر این ها وارد مجلس شوند این آدم های واداده و نگاه به غرب و آمریکا داشته وارد مجلس شوند ریل گذاری می کنند به همین شکل کشور را و نتیجه ریل گذاری آن می شود که کشور را بدبخت می کنند. این هشدار خیلی مهم است. این تعبیر ولی امرمسلمین است. این را خیلی جدی بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: سومین مسئله ای که در فرمایشات رهبری بود در ارتباط با مجلس خبرگان که بسیار مهم است و درخطبه های ممتد گذشته راجع به این معنا خیلی صحبت شد و برخی ها حساس شدند و گاهی اظهار نگرانی می کردند و می گفتند این حرف ها ممکن است جهت خاص داشته باشد در حالی که بارها گفته ایم که والله این گونه نیست.

سیاست های کلان کشور را رهبر ترسیم می کند

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مسئله، مسئله جایگاه مجلس خبرگان رهبری است که رهبری به خوبی آن را ترسیم کردند و فرمودند خبرگان رهبری می خواهدرهبر تعیین کنند. رهبر چه نقشی دارد؟ سیاست گذاری کلان کشور است. همه سیاست گذاری کلان کشور به وسیله رهبر ترسیم می شود. اگر این ها آدم های واداده با نگاه به غرب و مسامحه گر یا غیر انقلابی به معنای واقعی باشند نتیجه اش چه می شود. انقلاب به خطا می رود و مسیر انقلاب دچار انحراف خواهد شد. لذا خبرگان را خیلی باید جدی گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به رادیوهای بیگانه اعلام کرد: این دستگاه های تبلیغاتی و رسانه های دشمن همه به کار افتاده اند تا مردم را به آن سمتی که خودشان می خواهند جهت بدهند. مرتب می گویند فلانی را نفرستید فلانی را بفرستید. به فلانی رای بدهید به فلانی رای ندهید. رهبری چون اطمینان به مردم دارند فرمودند مردم عکس این عمل می کنند و مردم آن چه که دشمن بگوید عکس آن را عمل می کنند و به آدم های واداده و متمایل به غرب رای نخواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: حالا این ها چه کرده اند که دشمن این گونه به این ها دل بسته است، خدا می داند. نمی دانم. چه کردند که رادیوهای بیگانه از آن ها تعریف می کنند و به آن ها امیدوار شدند. نکته مهمی که رهبری بیان فرمودند این بود که وقتی ما از این دشمنی ها حرف می زنیم و مرتب از این دشمنی ها هشدار می دهیم بعضی می گویند شما دارید آمریکا را تحریک می کنید! آقا فرمودند آمریکا که نیاز به تحریک ندارد او ما را به عنوان دشمن درجه اول خودش می داند و تاامروز هر کاری را علیه شما توانسته انجام داده است و بیشتر از این نتوانسته است که اگر می توانست قطعا انجام می داد.

آمریکایی ها به عهدشان وفادار نیستند

امام جمعه شهرکرد در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه بیان کرد: همین الان هم که بحث مذاکرات مطرح است رهبری اشاره کردند که در برجام دوسال رفتند و خیلی هم زحمت کشیدند ولی آمریکایی ها چقدر به این مذاکرات وفادار بودند؟ همین الان می گویند که نمی گذاریم سرمایه گذار وارد کشور شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: همین چند شب پیش یکی از مسئولان مهم و تاثیرگذار در این معنا می گفت علی رغم این همه رفت و آمد و برگزاری جلسات فراوان هنوز هیچ کار جدی صورت نگرفته است. هر چه بوده فقط در غالب یک تفاهم نامه بوده است. نمی گذارند و با صراحت هم می گویند که نمی گذاریم. این دشمن ما است . این دشمن که نیازی به تحریک ندارد. این بنایش همین است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: رهبری برای ما نسخه پیچیدن. این نسخه خیلی مهم است. ما اگر بخواهیم خلاصه کنیم فرمایشات رهبری در این دو مورد خلاصه می شود. یک نسخه کوتاه مدت برای الان و هفت اسفند و نسخه دوم ادامه خط دهی هایی که قبلا داده شده بود.

اقتدار درونی است چرا برخی نمی خواهند بفهمند؟

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: نسخه اول این بود که راجع به انتخابات مواظب باشید کشورتان به دست آدم های نامناسب ندهید. مجلس تان را به دست آدم نامناسب ندهید. خبرگان تان را به دست آدم های نامناسب ندهید. این هشداررهبری است. این را به دیگران بگویید. این پیام را همه می فهمند و خوب هم می دانند و نیازی به این قدر شدت و حدتی که ما به کار میبریم نیست ولی از دغدغه ای که داریم و می بینیم از دشمنی های دشمن این جور با شدت و حدت داریم حرف می زنیم. این نسخه اول.

حجت الاسلام نکونام افزود: نسخه دوم تقویت درون و اقتدار درونی پیدا کرن است. اقتدار را با اتکا به بیرون نمی توان کسب کرد. نمی دانم چرا برخی ها نمی خواهند این را بفهمند. نمی دانم چرا برخی ها دنبال این هستند که اقتدار را به وسیله بیرونی ها کسب کنند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: بیرونی ها هر چه بتوانند ما را تضعیف می کنند و ما اگر با ضعف در برابر آن ها بنشینیم توی سرمان خواهند زد و امتیاز ازما می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: باید اقتدار داشته باشیم و مذاکره بکنیم. این مذاکرات هم با اقتدار شروع البته حالا آنگونه که باید جلو نرفت که بماند. ولی با اقتدار شروع شد. اقتدار خیلی مهم است. اقتدار چه در عرصه سیاسی، علمی و اقتصادی.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: توانمندی داخلی مان بالا است و این را نشان داده ایم و بارها اثبات کرده ایم و مردم نشان دادن و نیاز به تکرار و نشان دادن ندارد و همه این را دیده اند. این مهم است. لذا اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر که تاکید مهمی بود. با دنیا باید تعامل داشته باشیم. تعامل به دنیا به جای خودش محفوظ است ولی تعامل همراه با اقتدار و اقتضائات درونی این همه فرمایشات و جهت گیری های رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: امروز متاسفانه یک عده نمی خواهند و دارند تلاش می کنند به اشکال مختلف که مجلسی مثل خودشان درست کنند. مثل این جور آدم ها و تفکرات در مجلس شکل بگیرد و یک دست بشوند و آن زمان است که خدا می داند چه برسر این کشور خواهد آمد.

هفتم اسفند روز امتحان پای صندوق های رأی است

امام جمعه شهرکرد گفت: مجلس الان ما چهار تا آدم است که زنده هستند. در برجام چقدر حرف زدند. مواضع ضعف برجام را گفتند و انتقاد کردند و هشدا و بصریت بیش از گذشته به مردم دادند.الان هستند این چهار نفر اما برخی ها می خواهد این چهار نفر هم نباشند و همه یک دست به سمت بیگانه رفتند و مصیبت ها رابرای کشور به وجود آورند.

وی، در پایان خاطر نشان کرد:جمعه آینده سرنوشت ساز است و پای صندوق های رای همه باید امتحان خود را پس بدهیم. در محضر پروردگار حجت بتوانیم داشته باشیم و بتوانیم در محضر امام عصر به خودمان ببالیم که خوب رای دادیم و حضور پیدا کردیم .

انتهای خبر/

بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *