تربیت سرباز امام زمان (عج) از رسالت هیئت های مذهبی است

خانه / استان ها / تربیت سرباز امام زمان (عج) از رسالت هیئت های مذهبی است

همزمان با ورود به ماه حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان، جلسه ی توجیهی هیئات مذهبی و بسیج مداحان شهرستان سامان در حسینیه ارشاد این شهر برگزار شد.

جمعیت

همزمان با ورود به ماه حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان، جلسه ی توجیهی هیئات مذهبی و بسیج مداحان شهرستان سامان در حسینیه ارشاد این شهر برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ امام جمعه شهر سامان در این جلسه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی همیشه در طول تاریخ ایران انسان‌ساز بوده‌اند، گفت:در دوره حاضر نیز با در نظر گرفتن مؤلفه‌های یک هیئت واقعی باید در این راستا فعالیت کنند.
حجت الاسلام میردامادی ، ادامه داد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، از همین هیئت‌ها به جبهه رفتند و در راه دفاع از اسلام و میهن شهید شدند، یعنی بعد بیداری و بصیرت‌آفرینی در هیئات آن زمان رعایت می‌شده است.
وی، گفت: امروزه هم باید هیئات مذهبی با انتخاب واعظ خوب، شعر گیرا و در خور ائمه علیهم السلام، این رسالت را درست انجام دهند. امروز هیئت های مذهبی باید سرباز امام زمان(عج) تربیت کنند.
میردامادی در ادامه با بیان اینکه بخشی از این بیداری و بصیرت‌آفرینی با طرح مسائل روز میسر می‌شود، ادامه داد: هر یک از شیوه‌های عزاداری برای ائمه علیهم السلام، نمادی است برای انسان در طول زندگی.
وی، اظهار داشت: وقتی گریه می‌کنی، نشانه محبت به اهل بیت است و وقتی عزادار ائمه، سینه می‌زند، نشان از برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام دارد.
امام جمعه سامان، تصریح کرد: گریه محبت است و سینه اعتراض به ظلم. به قول یکی از اهالی سیاست، این پرچم‌های هیئت‌ها کارت دعوتی است برای مردم که ای مردم بیایید. و سال‌ها است که مردم زیر این پرچم‌ها جمع می‌شوند و باید از این تجمعات به نحو احست استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد بدعت از سوی دشمنان از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، گفت: گاهی ناخواسته از وسایلی استفاده می‌کنیم که معنا و مفهوم آن را نمی‌دانیم درحالی که این ابزار دست دشمنان است.
میردامادی در ادامه از ولایت به عنوان یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی یاد کرد و افزود: به فرموده حضرت امام (ره) پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشات گرفته از عاشورای امام‌حسین علیه السلام بود.
وی، خاطرنشان کرد: ایجاد هزاران کانال ماهواره‌ای و هزینه‌های میلیاردی برای آنان در جهت کمرنگ کردن باورهای دینی در جامعه است.
امام جمعه ی سامان تاکید کرد: وقتی جوانان ما در محرم فارغ از همه موضوعات و اقشار مختلف در مراسم عزاداری حسینی حضور می‌یابند و برای سید و سالار شهیدان سوگواری می‌کنند، دشمنان با تمام توان به مقابله با این امر می‌پردازند و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که مسئولیت ایجاد نظم و انضباط درون هیئت‌ها به عهده خادمان هیئتات مذهبی است و رسالت بزرگی بر دوش این عزیزات است؛ باید برای تامین امنیت آن نیز تلاش کنند و با اجرای برنامه های معنوی و پرمحتوا، بصیرت مخاطبان را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *