تربیت واقعی مدنظر اسلام، شکوفا کردن استعدادها و توانایی‌های کودک از بدو تولد است

خانه / استان ها / تربیت واقعی مدنظر اسلام، شکوفا کردن استعدادها و توانایی‌های کودک از بدو تولد است

حجت‌الاسلام راستگو در مراسم سه ساله های حسینی “دختران عاشورایی” شهرکرد گفت: تربیت واقعی مدنظر اسلام،شکوفا کردن استعدادها و توانایی‌های کودک از بدو تولد است.

سه ساله4

حجت‌الاسلام راستگو در مراسم سه ساله های حسینی “دختران عاشورایی” شهرکرد گفت: تربیت واقعی مدنظر اسلام، شکوفا کردن استعدادها و توانایی‌های کودک از بدو تولد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم سه ساله های حسینی”دختران عاشورایی” به همت واحد پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد باحضور خیل مادران و کودکان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزارشد.

دراین مراسم روحانی و پژوهشگر فقه و اصول و تعلیم و تربیت و مبتکر شیوه خاصی از آموزش و تفریح برای کودکان، با بیان اینکه مسیر اصلی تربیت در جامعه گم شده‌است، عدم الگوگیری صحیح از سیره و روش ائمه‌اطهار و اولیاء الهی همچون حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها در تربیت صحیح فرزندان را نقطه ضعف خانواده‌ها در این امر مهم بیان کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو،با انتقاد از برداشت غلط جامعه از مفهوم واقعی تربیت فرزند، تقلیدهای کورکورانه به جای بهره‌گیری و عمل به دستورات و آموزه‌های دینی و اسلامی در تربیت فرزندان را از معضلات مهم امروز جامعه بیان کرد.

در تربیت فرزندان به امور فرعی اکتفا شده است

وی با بیان اینکه شیوه و روش تربیت صحیح فرزند از راه اصلی خود منحرف شده‌است تصریح کرد: خانواده‌ها تربیت صحیح فرزند را تنها در امور فرعی همچون لباس تمیز و زیبا پوشیدن، سخنان زشت بر  زبان جاری نکردن، رفتارهای ناپسند انجام ندادن و احترام گذاشتن به دیگران خلاصه کرده‌اند در حالی که دین اسلام اصول اساسی تربیت را برای همگان بیان کرده‌است.

حجت‌الاسلام راستگو شکوفاکردن استعدادها و توانایی‌های کودک از بدو تولد را تربیت واقعی مدنظر اسلام دانست و گفت: خدای متعال هیچ موجودی را گناه‌کار، ناتوان، بی‌انگیزه و بی‌استعداد خلق نکرده‌است بر همین اساس شکوفاکردن این استعدادها و دور کردن فرزندان از فضای گناه و معصیت تربیت واقعی را به ارمغان خواهدآورد.

مسیر اصلی تربیت در جامعه گم شده‌است

ضمن تأکید مجدد بر اینکه مسیر اصلی تربیت در جامعه گم شده‌است، عدم الگوگیری صحیح از سیره و روش ائمه‌اطهار و اولیاء الهی همچون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تربیت صحیح فرزندان را نقطه ضعف خانواده‌ها در این امر مهم بیان کرد.

حجت‌الاسلام راستگو شعر خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها برای فرزندان را یکی از راهکارها و فنون در تربیت صحیح فرزند دانست.

به گفته وی، استفاده از شیوه‌های خلاقانه همچون شعرخوانی در بین مادران جامعه امروز ما به شدت پایین آمده است در حالی که در گذشته یکی از ابزار برای آموزش و تربیت و بیان معارف اسلامی شعرخوانی بود.

شکاف عمیق بین حرف و عمل والدین از معضلات تربیتی جامعه است

وی شکاف عمیق بین حرف و عمل پدر و مادر در خانه را یکی دیگر از معضلات تربیتی در خانه دانست و گفت: پدر و مادر در خانه باید با رفتار و عمل خود برای فرزند سخن بگویند اما متاسفانه در حال حاضر فاصله بین حرف و عمل والدین بسیار است و این امر موجب دوگانگی در رفتار فرزند خواهدشد.

حجت‌الاسلام راستگو با اشاره به استفاده نادرست و منفی والدین از الگوهای تربیتی خاطرنشان کرد: مادر در خانه دختر خود را بر حفظ حجاب توصیه می‌کند اما خود در بیرون خانه و در مقابل نامحرم در رعایت حجاب سستی و بی‌توجهی می‌کند که این رفتار دو گانه مادر الگوی حجاب را در چشم فرزند منفی جلوه می‌دهد.

وی بر ارتباط گیری و صحبت کردن والدین با فرزندان تاکید کرد و گفت: فرزندان در آغوش گرم خانوداه و در سایه مهر و محبت و هم‌کلام‌شدن با پدر و مادر به آرامش روحی و روانی می‌رسند بنابراین از صحبت کردن و بوسیدن فرزندان خود غافل نشوید.

انتهای خبر/

بازدیدها: 91

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *