ترویج احکام نورانی قرآن، باید سرلوحه برنامه های هیئت های مذهبی باشد

خانه / استان ها / ترویج احکام نورانی قرآن، باید سرلوحه برنامه های هیئت های مذهبی باشد

نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع مردم و مسئولین کوهرنگ گفت: ترویج احکام نورانی قرآن، باید سرلوحه برنامه های هیئت های مذهبی باشد.

سرافراز2

نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع مردم و مسئولین کوهرنگ گفت: ترویج احکام نورانی قرآن، باید سرلوحه برنامه های هیئت های مذهبی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛همزمان با دهه امامت و ولایت، چهاردهمین هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ فعالیت خود را آغاز کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک دهه امامت و ولایت به تشریح اهمیت فعالیت هیئت های مذهبی در جامعه پرداخت.

حجت الاسلام کریم سرافراز، با اشاره به روایتی از امام باقر و امام صادق علیهم السلام و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) به بیان اهمیت فعالیت مجامع و هیئات مذهبی پرداخت و گفت: به مصداق فرمایشات حضرت امام (ره) د صحیفه نور، همین گریه ها ما را نگه داشته است. همین هاست که ما را حفظ کرده و همین هاست که مملکت ما را حفظ کرده است.

وی، هیئت رزمندگان اسلام را یک پدیده بسیار ارزشمند و مبارکی دانست که نقطه اصلی و مرکزی و محور آن عزاداری ایام محرم و عاشورای حسینی است.

روحانی و عضو هیئت رزمندگان اسلام استان،با اشاره به توسل رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی به ائمه معصومین علیهم السلام، افزود: اصل انتساب این هیئت به رزمندگان که معنای بسیار مهمی دارد، این است که کسانی که در راه خدا جهاد و مجاهدت کردند، اینها برای عاشورا و مسئله عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام تلاش کنند و عزاداری برای امام حسین علیه السلام را گرامی و زنده بدارند.

وی، فعالیت هیئت های رزمندگان اسلام را یک گام مهم و ارزشمند دانست و با تأکید بر حفظ این مهم، اظهار داشت: اسم این هیئت نیز نشان دهنده آن است که رزمندگان آمده اند تا در این هیئت کارها را به صورت منظم و منضبط به سرانجام رساند.

حجت الاسلام کریم سرافراز، نکته سوم در بحث هیئت رزمندگان را تربیت و بکارگیری نیروهای فعال در مباحث مختلف مداحی، گویندگی، وعظ و … دانست و ترویج فکر انقلابی و اسلامی، تبیین خط حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را از محورهای فعالیت هیئت رزمندگان اسالم برشمرد.

وی،گفت: هیئت های مذهبی پایگاه بزرگی برای معنویت افزایی و عمق بخشی باورهای دینی و مذهبی مردم در سطح جامعه هستند.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: هیئات مذهبی با محوریت علما در ارتباط با بصیرت افزایی و ارتقای معنویت در جامعه و حماسه آفرینی، نقش بسزایی دارند.

روحانی و عضو هیئت رزمندگان اسلام استان، تصریح کرد:در هیئات مذهبی، مداحان نیز رسالت شورآفرینی و تبیین حماسه ها، فداکاری ها و ایثارگری های اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بر عهده دارند و با بیان احادیث و روایات، پیوند معنوی قلوب مخاطبین با ولایت را برقرار می کنند.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت معنویت افزایی در جامعه به ویژه نسل جوان، گفت: بیان تاریخ و وقایع عاشورای حسینی، روحیه استکبار ستیزی را در جامعه افزایش می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به نقش قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: در هیئت های مذهبی، باید تمسک به قرآن سرلوحه برنامه ها باشد.

وی، از مدیران و مسئولین و کسانی که در برپایی هیئت های مذهبی نقش آفرین هستند، خواست تا برنامه های قرآنی را سرلوحه و محور امور قرار دهند؛ زیرا با قرآن و عترت می توان به سرمنزل مقصود رسید.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با پیوند معنوی قرآن بود که توانستند در برابر دشمنان بایستند و فاتح میدان در جنگ سخت شوند.

روحانی و عضو هیئت رزمندگان اسلام استان، گفت: در جنگ نرم، مسئولیت هیئات مذهبی بسیار سنگین، حساس و سرنوشت ساز است.

گفتنی است در آغاز این مراسم، مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری با تبریک دهه امامت و ولایت و ولادت حضرت امام هادی علیه السلام، گفت: امروز، چهاردهمین هیئت رزمندگان اسلام استان در شهرستان کوهرنگ راه اندازی می شود.

حمیدرضا توسلی، افزود: در استان چهارمحال و بختیاری مانند سایر استانها، هیات رزمندگان اسلام ، پیروان عترت خواهران و نوجوانان عاشورایی در اقصی نقاط استان راه اندازی و به مناسبت های مختلف اجرای برنامه دارند.

وی، در ادامه از مسئولین خواست ضمن تعامل با سایر هیئت های مذهبی، در برپایی محافل و مجالس معنوی، گام های بلندتری بردارند.

در آئین که امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از یادگاران دفاع مقدس و رزمندگان و مردم بسیجی این شهرستان حضور داشتند،حمید یزدانی بعنوان مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان کوهرنگ و علی بدری فرد بعنوان مدیر اجرایی این هیأت معرفی شدند.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید،مولودیه خوانی و خیرمقدم مسئول هیئت رزمندگان کوهرنگ به حضار از دیگر برنامه های افتتاح چهاردهمین هیئت رزمندگان اسلام در استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *