تسخیر لانه جاسوسی، برای سد کردن راه شیطان بزرگ بود

خانه / استان ها / تسخیر لانه جاسوسی، برای سد کردن راه شیطان بزرگ بود

امام جمعه شهرکرد در دیدار جمعی از دانش آموزان بسیجی استان، وقایع ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت شهید فهمیده را لبیک گویی به نهضت و عاشورای حسینی عنوان کرد.

17 نکونام

امام جمعه شهرکرد در دیدار جمعی از دانش آموزان بسیجی استان، وقایع ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت شهید فهمیده را لبیک گویی به نهضت و عاشورای حسینی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛نماینده ولی فقیه در استان در دیدار جمعی از دانش آموزان بسیجی استان با تاکید بر این که نقش ایفاء کردن برای عزاداری حضرت ابا عبدالله تلاش برای بقاء است گفت : اینکه انسان می کوشد در عزاداری آن عزاداری آن حضرت سهیم باشد و نقش بیافریند برای این است که باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  گلپایگانی افزود: کسی در عالم هستی باقی می ماند که با حسین علیه السلام  پیوند برقرار کند و آن کس که از حسین علیه السلام  بریده شد قطعاً بداند که هلاک می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به مقام و جایگاه حضرت ابا عبدالله نزد پروردگار متعال  اظهار داشت: امام حسین علیه السلام نزد خدای تبارک و تعالی دارای مقام و جایگاه ویژه ایی است که قسمت عمده آن به واقعه ای کربلا و آزمون بزرگی که آن حضرت از خود در این ایام نشان داد، چرا  که توانست صبر و شجاعت را به زانو درآورد.

امام جمعه شهرکرد افزود: ایثار یکی از یزرگترین ارزش های انسانی است که افراد می کوشند این خصیصه را در خودشان حاکم و نهادینه کنند، اما حضرت ابا عبدالله با فداکاریهایی که در روز عاشورا از خود نشان داد باعث شد، ایثار و همه ارزش ها در برابر مقام والای آن حضرت سر تعظیم فرود آورد.

وی در ادامه گفت: مثل اهل بیت ( سلام الله علیها ) همانند مثل کشتی نوع است که هر کس در این کشتی نشست نجات پیدا می کند و کسانی که از کشتی اهل بیت دور شدند غرق و هلاک می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان، تصریح کرد: نشستن در کشتی حسین اسرع و در حقیقت آسانتر است و نشستن در این کشتی فقط عزاداری و پوشیدن لباس مشکی نیست، این اشک ها، نوحه ها و بیرق ها همه راه را نشان می دهند تا اینکه حسینی و خصائص حسینی در ما شکل بگیرد تا نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه امام ( ره ) پرورش یافته مکتب امام حسین بود افزود: هدف انقلاب همین است که زیر بار طواغیت و مستکبرین نرویم و اینکه مستکبرین حق حاکمیت بر ما را نداشته باشند و فقط یک سیاست بر ما حاکم باشد و آن سیاست دین و ارزش های دینی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یاد آور شد: مناسبت های 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی و همچنین 8 آبان شهادت حسین فهمیده همه در راستای لبیک گویی به نهضت و عاشورای حسینی است.

وی گفت یکی از کارها و شگردهای دشمن همین است که می خواهند برخی مسائل را در ذهن ما کوچک جلوه بدهند و شبهه ایجاد کنند که چرا حسین فهمیده به خود نارنجک بست و سوالاتی از دست که القاء می کنند برای آن است که ما را از مکتب امام دور و روحیه حسینی را از ما بگیرند، در حالی که حسین فهمیده از امام حسین آموخت که باید در برابر دشمن ایستادگی  و استقامت کنند و راه را بر دشمن ببندند و تسخیر لانه جاسوسی برای این بود که سد راه شیطان بزرگ شود و آنها نتواند در این جاسوسخانه جاسوسی کنند و برای مردم مشکل ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 اظهار داشت: اینکه  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حقوق بشر و آزادی سخن می گوید و اینکه می گوید به فرض اینکه در مسائل هسته ایی با هم کنار بیاییم ولی در رابطه با حقوق بشر ما دست از تحریم ها بر نمی داریم چیزی جز بهانه جویی نیست و حقوق بشر آمریکایی یعنی دست برداشتن از دین و ارزش های دینی و این ها هدفشان این است که ارزش های دینی را سسست کنند.

وی در پایان گفت: شیوه عزاداری ما نباید به گونه ایی باشد که بهانه به دست دشمن بدهد چرا که عزاداری تنها در دو چیز خلاصه می شود 1- ندبه و روضه خوانی و ذکر مصائب حضرت ابا عبدالله و 2- گریه کردن برای آن حضرت.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *