تشکیل کارگاه آموزش مداحی و حلقه صالحین چهارمحال و بختیاری + تصویر

خانه / استان ها / تشکیل کارگاه آموزش مداحی و حلقه صالحین چهارمحال و بختیاری + تصویر

کارگاه آموزش مداحی وحلقه صالحین به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ این کارگاه آموزشی در آستانه شهادت مظلومانه باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه السلام با دو موضوع اخلاق در مداحی و همچنین ادامه تفسیر دعای ندبه برگزار شد.

در این گارگاه ابتدا استاد حاج محمد فراهانی به مراحل خودسازی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام پرداخت و یکی از لوازم و ابزار مداحان را برای موفقیت در کارشان موضوع اخلاق در مداحی دانست

مسئول سازمان بسیج کشور عنوان کرد یکی از پله های مهم در بحث مداحی و نوکری اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام موضوع اخلاص در مداحی می باشد.

وی معنای اخلاص این است که نیت ما الهی باشد، در همه امورات رضایت خداوند را در نطر بگیریم، برای معروف شدن خدای نکرده مداحی نکنیم .

فراهانی به روایتی از حضرت زهراء سلام الله علیها ” کسی که اعمالش را برای خدا خالص گرداند خداوند بهترین مصلحتها را برایش در نظر می گیرد ” اشاره و ادامه داد: که بهترین مستحباتی که سفارش شده طلب علم می باشد و بهترین علم را علم دین دانستند و بهترین علم دینی را که سفارش شده علم مربوط به اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام بیان نمودند که آن را متبلور در مداحی دانستند، زیرا همه علما و سخنرانان پایه و اساس مجالس علمی و دروس خود را روضه و مجلس اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام می دانند.

حجت الاسلام ریاضت در ادامه نیز به مباحث اخلاص اشاره و به ایرادسخن پرداخت.

وی به نفسیر فرازهایی از دعای ندبه پرداخت و اشاره کرد  گفت: باید اعمالمان طوری نباشد که امام زمان (عج) بیشتر در پشت پرده غیبت بماند، کاری کنیم  امام زمان(عج) سریعتر ظهور کند.

در پایان استاد فراهانی مستمعین را با ذکر توسل به ساحت امام موسی کاظم علیه السلام به فیض رساند.

این کارگاه همزمان باز طریق ویدئو کنفرانس در نواحی  بروجن و کوهرنگ نیز برگزار گردید .

SAM_2862

SAM_2872

SAM_2873

SAM_2877

SAM_2880

SAM_2876

انتهای خبر/

Visits: 53

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *