تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های حاکمیت در خانواده‌ها نقش مهمی دارد | روان‌شناس و مشاور خانواده

خانه / پیروان عترت / تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های حاکمیت در خانواده‌ها نقش مهمی دارد | روان‌شناس و مشاور خانواده

هر تصمیمی که در حاکمیت گرفته می‌شود در خانواده نقش مهمی دارد به‌خصوص در این زمینه آموزش‌وپرورش مسیر زندگی افراد و نوع نگاه افراد به جامعه را شکل می‌دهد.

تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های حاکمیت در خانواده‌ها نقش مهمی دارد | روان‌شناس و مشاور خانواده

هیات: دکتر فاطمه سادات رازقی در سمینار علمی تأثیر کارکردهای تربیتی خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضمن تبریک ایام فرخنده ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و هفته وحدت که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم و با همکاری موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم  در سالن امام رضا  علیه السلام فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت افراد ابتدا در خانواده‌ها شکل می‌گیرد و این نقش مهم خانواده را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: انسان سرنوشت خودش را با انتخاب‌های خودش می‌سازد و هراندازه که انسان انتخاب‌های خوبی داشته باشد مسیر زندگی‌اش مناسب و صحیح است.

 رازقی ابراز داشت: در این مسیر افراد نیاز به راهنمایی دارند و باید با راهنمایی‌هایی که صورت می‌گیرد افراد انتخاب‌هایی درستی داشته باشند تا دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های حاکمیت در خانواده‌ها نقش مهمی دارد | روان‌شناس و مشاور خانواده

وی بیان داشت: رسانه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و سینمایی در همه ابعاد نقش مهمی دارند و باید برنامه‌ریزی مناسبی در تهیه و تولید فیلم‌ها صورت بگیرد.

روان‌شناس و مشاور خانواده تصریح کرد: هر تصمیمی که در حاکمیت گرفته می‌شود در خانواده نقش مهمی دارد به‌خصوص در این زمینه آموزش‌وپرورش مسیر زندگی افراد و نوع نگاه افراد به جامعه را شکل می‌دهد.

وی در زمینه راه‌حل‌ها تاکید کرد: باید مسیرها و انتخاب‌های صحیحی را در طول زندگی در جلوی افراد بگذاریم تا بتوانند در مسیر زندگی انتخاب درستی داشته باشند چرا که نسل جدید با یک راه و مسیر اقناع و سیر نمی‌شود.

رازقی تصریح کرد: برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند به‌کارگیری نظرات کارشناسان هستیم که باید بیش از گذشته به آن‌ها توجه شود.

بازدیدها: 0

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *