تفسیر تسنیم (تفصیلی)| جلد۱،پیشگفتار مفسر، فصل دهم؛درجه اى از نبوت

خانه / قرآن و عترت / قرآن / تفسیر تسنیم (تفصیلی)| جلد۱،پیشگفتار مفسر، فصل دهم؛درجه اى از نبوت

امیرالمؤ منین (علیه السلام ) مى فرماید: من قرء القرآن فکاءنما اءدرجت النبوه بین جنبیه الا اءنه یوحى الیه (۴۱۱) آن کس که قرآن را قرائت کند

۷- درجه اى از نبوت  

امیرالمؤ منین (علیه السلام ) مى فرماید: من قرء القرآن فکاءنما اءدرجت النبوه بین جنبیه الا اءنه یوحى الیه (۴۱۱) آن کس که قرآن را قرائت کند، گویا نبوت در جان او ادراج شده است، گرچه او وحیى دریافت نمى کند. قرائت قرآن شرایط خاصى دارد که با رعایت آنها چنین آثارى مترتب خواهد شد؛ چنانکه قرائت در آیاتى مانند (قرء باسم ربک الذى خلق ) و (اقرء و ربک الاءکرم ) (۴۱۲) نیز خواندن صرف نیست.

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم نیز مى فرماید: من قرء ثلث القرآن فکاءنما اءوتى ثلث النبوه و من قرء ثلثى القرآن فکاءنما اءوتى ثلثى النبوه و من قرء القرآن کله فکاءنما اءوتى تمام النبوه ثم یقال له: اقرء وارق بکل آیه درجه. فیرقى فى الجنه بکل آیه درجه حتى یبلغ ما معه من القرآن ثم یقال له: اقبض ‍ فیقبض…فاذا فى یده الیمنى الخلد و فى الاءخرى النعیم (۴۱۳)

پس از صعود مؤ من در درجات بهشت حکم جاودانگى در بهشت را در دست راست خود و نعم الهى را در دست چپ خود مى یابد و از این رو در دعاى وضو مى گوییم: اللهم اءعطنى کتابى بیمینى و الخلد فى الجنان بیسارى… (۴۱۴).

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *