تقویت بسیج را تقویت پایه اسلام می دانیم/ خدمت در عرصه بسیج، مایه بالندگی و افتخار است

خانه / استان ها / تقویت بسیج را تقویت پایه اسلام می دانیم/ خدمت در عرصه بسیج، مایه بالندگی و افتخار است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در جمع علما ،طلاب، حلقه های صالحین و مردم بسیجی شهرکرد،ایجاد و اصلاح یک رابطه درست بین انسان و خدا را یکی از دغدغه های مهم و مستمر اهل تقوا دانست.

17 نکونام

امام جمعه شهرکرد، تقویت بسیج را تقویت پایه اسلام دانست و گفت: خدمت در بسیج، مایه بالندگی و افتخار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در جمع علما ،طلاب، حلقه های صالحین و مردم بسیجی شهرکرد،ایجاد و اصلاح یک رابطه درست بین انسان  و خدا را یکی از دغدغه های مهم و مستمر اهل تقوا دانست.

اصلاح رابطه بین انسان ها در گرو اصلاح ارتباط با خداست

امام جمعه شهرکرد، یکی از مشکلات بزرگ امروز فرد فرد جامعه اسلامی را عدم ارتباط درست با خدای متعال دانست و تصریح کرد:انسان متقی همیشه نسبت به چگونگی ارتباطش با خدای متعال حساس و دغدغه مند است و می کوشد این ارتباط را تقویت و بررسی کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، اصلاح رابطه بین انسان ها را در گرو اصلاح ارتباط با خدا دانست و به حدیثی از امام علی علیه السلام  در این خصوص اشاره کرد و افزود: حضرت علی علیه السلام می فرماید ” اگر انسان رابطه اش را با خدا اصلاح کند قطعا خدا نیز رابطه او را با انسان های دیگر اصلاح خواهد کرد” بر همین اساس راه سعادت و کمال انسان در برقراری یک ارتباط صحیح با خدا گره خورد است.

وی، سوم صفر میلاد حضرت امام باقر علیه السلام را یادآور شد و با تأکید بر درس گرفتن از مکتب و سیره و منش زندگانی آن امام همام، تشکیل بزرگترین دانشگاه معرفتی برای پذیرش و تربیت دانشجویان ناب، اسلام شناس، بصیر، مقاوم و مسلمان تمام عیار را از مهمترین خدمات و ویژگی های بارز امام باقر علیه السلام عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، به بیان حدیثی از امام باقر علیه السلام  در تبیین و معرفی ویژگی های اهل تقوا پرداخت و تصریح کرد: امام باقر علیه السلام  می فرماید” یکی از ویژگی های اهل تقوا این است که کمترین هزینه را برای دیگران تحمیل و بیشترین خدمت را به دیگران ارائه می کنند”.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، خدمت رسانی بیشتر و تحمیل هزینه های کمتر را یک اصل اساسی در برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران دانست و تاکید کرد: اگر کسی در برقراری روابط اجتماعی تحمیل هزینه اش بر دیگران بیشتر و خدماتش کمتر باشد به یقین بداند که اهل تقوا نیست.

هزینه برخی خواص، بیشتر از خدمات آنهاست

وی، با طرح این سوال که آیا در سطح کلان کشورخدمات ما به نظام بیشتر است یا هزینه های ما ؟ نظام جمهوری اسلامی ایران را یک امانت و مجموعه نعمت الهی در اختیار ملت دانست .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با بیان اینکه متاسفانه برخی از خواص جامعه هزینه هایشان از خدماتشان در قبال نظام بیشتر است تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بخش قابل توجهی از خواص جامعه بیشترین هزینه ها و منافع را بر نظام تحمیل می کنند در حالی که کمترین خدمات را ارائه می دهند.

امام جمعه شهرکرد، توده مردم را خادم به نظام دانست و تصریح کرد: اگر چه خواص جامعه بیشترین هزینه ها را بر نظام تحمیل می کنند؛ اما توده مردم در عین حالی که کمترین هزینه را برای نظام دارند بیشترین خدمات را ارائه می دهند.

وی، با بیان اینکه آحاد مردم در مواقع خطر، نجات دهنده نظام و حتی خواص بودند، از ۹ دی ماه به عنوان مصداق بارز خدمت صادقانه و بی منت مردم به نظام یادکرد و تصریح کرد: مردم هر کجا احساس کردند ارزش ها نظام ، آرمان امام و ولایت فقیه در خطر است به میدان آمدند و از انقلاب دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با  تأکید بر حفظ سرمایه مردمی از منظر دین مبین اسلام و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مردم را نجات دهنده نظام از خطرات دانست و تصریح کرد: مردم در همه عرصه ها به ویژه در مواقع خطر یاری گر نظام هستند چرا که دلشان برای نظام می تپد و هزینه هایشان کم اما منفعت و تاثیرگذاری آن بسیار بالا است.

تقویت بسیج، تقویت پایه اسلام است/ خدمت در عرصه بسیج بالندگی و افتخار است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ،با گرامیداشت آغاز هفته بسیج، شکل گیری بسیج را شجره طیبه ای دیگر در درون شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امام راحل شجره طیبه ای دیگر در درون شجره تنومند انقلاب به نام بسیج شکل داد و این شجره طیبه نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد، بسیج را یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب دانست و بر لزوم تقویت همه جانبه آن تاکید کرد و گفت: بسیج یکی از دستاوردهای عظیم نه تنها درون انقلاب بلکه اسلام عزیز است و تقویت آن را تقویت پایه اسلام می دانیم.

وی خدمت در عرصه بسیج را بالندگی و افتخار دانست و تصریح کرد: خدمت در عرصه بسیج نه نتها خدمت به انقلاب و نظام اسلامی است بلکه موجب تقرب و نزول برکات و پاداش های الهی برای نظام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، ترس و وحشت دشمنان و بیگانگان از بسیج و سپاه را ثمره و میوه این درخت تنومند برای نظام دانست و خاطرنشان کرد: آن میزان که دشمنان از بسیج هراس دارند از هیچ قدرت و کشوری هراس ندارند چرا که تازیانه های بسیج را در دوران دفاع مقدس و در طول ۳۶ سال انقلاب چیشده اند.

وی، بسیج را یک قدرت نشات گرفته از فرهنگ عاشورا و ایمان و اخلاص مردم دانست و خاطرنشان کرد: به برکت قدرت و عظمت بسیج بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان علیه انقلاب خنثی شده است .

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بسیج نه تنها یک تشکل و مجموعه خاص بلکه آحاد مردم خدا خواه، ارزش طلب، اسلام خواه، دشمن ستیز، شیطان شکن، کفر برانداز، مومن و هواخواه اسلام هستند که ایستادگی در برابر دشمنان را وظیفه و رسالت اصلی خود می دانند و خوشبختانه تشکیلات بسیج در تلاش است همه اقشار و طیف های جامعه را در این تشکل زیبات متشکل نماید.

تیم مذاکره کننده هسته ای، عزت ملی را حفظ‌ کند

وی در ادامه، مسئله مذاکرات هسته ای را یادآور شد و گفت: دلسوزان نظام و انقلاب بارها به تیم مذاکره کننده گفته اند و خواهندگفت که مراقب باشند مذاکرات هسته ای به تحقیر ملت ایران، زیرپاگذاشتن عزت ملی،  ارزش های اسلامی و اهانت کردن به حقوق ملت ایران و تحمیل زیاده خواهی ها تبدیل نشود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه مذاکرات باید روند سالم خود را ادامه بدهد، تصریح کرد: باب مذاکره با دشمن در طول ۳۵ سال اخیر انقلاب باز بوده است اما هیچ گاه در مذاکرات حقانیت، ارزش ها و منافع ملی زیر سوال نرفته است بلکه محکم و استوار از آنها دفاع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید بر اینکه مذاکرات نباید دشمن را جری تر و وقیح تر کند، تصریح کرد: متاسفانه گاهی برخی افراد با روحیه هایی سازش کارانه در مسئله مذاکرات سکان دار می شوند که دشمن را جری تر می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: هر زمان ما در مقابل دشمن ایستادگی کردیم آنها ناچار به عقب نشینی و مقاومت شدند اما هر وقت با روحیه سازش کارانه وارد عرصه میدان مذاکره شدیم آنها نه تنها جری تر شدند بلکه دشمنی خود را با ما آشکارتر کردند.

وی، با بیان اینکه تیم مذاکره کننده محکم و استوار در پای ارزش ها بایستد تصریح کرد: تیم مذاکره کننده از دشمن نترسد و ملت ایران را حامی و پشتیبان خود بداند چرا که ملت ایران یک ملت به هم پیوسته و مقاوم است و این روحیه را از مکتب امام حسین علیه السلام آموخته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه گفته می شود دولت شهامت لازم را در تصمیم گیری ها دارد بر لزوم تصمیم گیری قاطع دولت در عرصه حفظ منافع ملی و ارزش های اسلامی به ویژه مسائل فرهنگی تأکید کرد و گفت: دولت باید در عرصه منافع ملی و به ویژه مسائل فرهنگی شهامت و اقتدار خود را نشان بدهد و اجازه ندهد فرهنگ اسلامی مخدوش شود.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *