راههای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه ی انقلابی در بین مردم در سیزدهمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام

تقویت روحیه ی انقلابی، ارائه شده در سیزدهمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام توسط حجه الاسلام و المسلمین فهیمی

خانه / آموزش / تقویت روحیه ی انقلابی، ارائه شده در سیزدهمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام توسط حجه الاسلام و المسلمین فهیمی

بسم الله الرحمن الرحيم

موضوع : تقويت روحيه ي انقلابي

در راستاي بحث تداوم انقلاب اسلامي و تقويت روحيه ي انقلابي، يک بعد از مطلب را بنده مد نظر قرار داده ام. در آيات 7 و 8 سوره ي مبارکه ي توبه مي فرمايد فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ اگر جبهه ي کفر و سلطه در مقابل شما مقاومت کردند شما هم در مقابل آنها مقاومت کنيد إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ كَيْفَ‏ وَ إِنْ‏ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلًّا وَ لا ذِمَّةً اگر آنها بر شما مسلط شوند هيچگونه پيمان و هيچگونه فاميلي و خويشاوندي را رعايت نخواهند کرد. يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ آنها با الفاظ و لغتها بازي مي کنند وَ تَأْبى‏ قُلُوبُهُمْ اما در دلشان آنچه در زبان مي گويند قبول ندارند وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُون‏

جمع جمع علمي و اهل فضل هستند اشاره کافي است. در مقابله اي که انقلاب اسلامي با نظام سلطه دارد اولا اين که قابل طرح است اين است که چون انقلاب اسلامي حرف براي گفتن دارد دشمن هم زياد دارد و در مقابل او جبهه مي گيرد و شاهد اين مطلب اين است که مرحوم شهيد آويني در سال 1358 مقاله اي را نوشتند که شايد اولين نفر باشد که اين مطلب را پر رنگ بيان کردند؛ مبني بر اينکه وقوع انقلاب اسلامي زنگ مرگ ليبرال دموکراسي غرب است. به خاطر اينکه خيلي سرمايه گذاري کردند در طريق فساد در ايران ولي برعکس آن جواب داد و نشان داد که ليبرال دموکراسي غرب مطلوب آينده آن گونه که هانتينگتون و فوکوياما مي گويند نيست. بعدها کسان ديگري از اهل تفکر که غربي ها روي آنها حساب مي کنند بر اين مطلب تأکيد کردند. از جمله ژوزف نايف که البته کتابش در دوره ي قبل خدمت عزيزان تقديم شد در کتاب جنگ نرم خود مي گويد خيزش فرهنگي حقوقي عليه آمريکا در راه است و قدرت آمريکا در راه افول. اين خلاصه ي کتابش است. و همينطور کتابي را که همراه آورده بودم ولي نتوانستم پاورپوينت تهيه کنيم اين کتاب است که عزيزان ببينند بد نيست. که ما بتوانيم در مجامع جوانها و علمي تر بيان کنيم. اين کتاب نوشته ي چند نفر از دانشمندان از جمله دانشمندان امريکايي است که زير نظر يورگن هابرماس و فرد دان ماير که خود اين هابرمارس در امريکا تدريس مي کند و در آنجا هم کتابش ممنوع الانتشار شده است در اينجا خلاصه ي مطلب ايشان اين است که آينده ي سياسي جهان در گرو الهيات سياسي است نه در گرو ليبرال دموکراسي که هانتينگتون و امثال او مي گويند که آينده ي جهان به اينجا ختم مي شود. اين را عزيزان توجه داشته باشند و مقالات متعددي در اينجا هست ولي چون وقت نبود نگفتم.کتاب دين و روابط بين الملل ترجمه ي آقاي قهرمان پور دانشگاه امام صادق عليه السلام و پژوهشگاه فرهنگي اجتماعي وزارت علوم با هم اين را ترجمه کرده اند. کتاب بسيار ارزشمند و قابل طرحي است از اين جهت که «چه خوش باشد حديث دلبران   گفته آيد در حديث ديگران» و تکميل همين مطلب نتانياهو هم گفته که ما آنقدر نشستيم که انقلاب اسلامي در خود تلاويو هم خيمه زد و در آن سي دي ربع قرني اين مطلب آمده که دنبال کنيد.

خلاصه ي مطلب اين که انقلاب اسلامي براي خودش شاخصه هايي دارد و نظام استکبار هم شاخصه هايي براي خودش دارد که از جمله شاخصه هاي نظام استکباري، قدرت محوري، به خدمت گرفتن قواعد حقوقي، نفي خداوند است.  مي شود گفت ديگر در جامعه ي قدرت ، در جهان ، خدا مرد و بايد فاتحه ي آن را خواند و مسائل پوزيتيويستي و طبيعي را آمدند در اينجاطرح کردند. اما شاخصه ي نظام اسلامي عمده اش بر محور حاکميت الهي و احکام اسلامي دور مي زند که من ده شاخصه شمردم به خاطر اينکه وقت غنيمت بشود به همين يک تيتر کفايت مي کنم بقيه ي مطالب بماند که اين را مقداري توضيح بدهم.

در همين حاکميت الهي که شاخصه ي مهم و اول نظام اسلامي است در اين زمينه مسأله ي حاکميت دولت در جهان فعلي و تکيه بر مباني اسلامي بسيار مطرح است. اما علي رغم اين مطلب بر اثر گذشت زمان و تبليغات و شانتاژهايي که دشمن به کار مي برد و استحاله ي بعضي از درس خوانده ها و تحصيل کرده هاي غربي ما ، الان دو ديدگاه به وجود آمده است کما اينکه مقام معظم رهبري در اين مسأله ي هسته اي در مشهد مقدس در اين سخنراني اين را مطرح و اين دو ديدگاه را اشاره کردند.

ديدگاه اول حفاظت از حق مسلم ايران و پيمان شرافتمندانه اي که در آيات 7 و 8 خدمت شما قرائت کردم که محکم بر اين مطلب بايستيم و لطف خداوند را حتما شامل حال خود بدانيم و مسأله ي امدادهاي غيبي که شهيد مطهري نوشته اند و امروز جوانها به نظرم خيلي بايد اين کتاب را مطالعه کنند اين را مد نظر قرار دهيم. اما ديدگاه دوم که ديدگاه خطرناک و به صورت فرسايشي دارد پيش مي رود و متأسفانه در بين مسؤولين طراز اول ما تا پايين در دانشگاه ها مطرح مي شود ديدگاه فرسايش حاکميت ملي است که اين مسأله مسأله ي خطرناکي است، تحت اين عنوان که آمريکا چون سه تا محور را مد نظر خود قرار مي دهد ما مجبوريم تن به اين فرسايش حاکميت ملي بدهيم. فرسايش حاکميت ملي يعني اينکه ما مقداري از مسائل خود کوتاه بياييم. از اينکه اصل 4 قانون اساسي که در تمام قوانين مديريت حاکم باشد از اين صرف نظر کنيم چون تمسک به حقوق طبيعي که مبني بر اختيار و رأي مردم است و تثبيت همجنس گرايي کليسا رو هم قبول کنيم ما هم مجبوريم که رسوا نشويم همرنگ جماعت بشويم.

مسأله ي دوم حقوق بشر که اينها خيلي روي آن مانور مي دهند و در پيام نوروزي مقام محترم رياست جمهوري مسأله ي برجام هاي ديگر که مطرح کردند مسأله ي حقوق بشر در برجام 2 و مسأله ي فلسطين در برجام 3 مد نظر بوده که آنطوري که يکي از مطلعين موثق به من گفتند حضرت آقا تذکر دادند اين را اصلاح کنيد. ايشان اصلاح نکردند و گفتند در برجام هاي بعدي مشکلات ما حل مي شود و حضرت آقا در فرمايش 1/1/95 در مشهد فرمودند خاطر شما جمع باشد که برجام هاي ديگري در کار نيست يعني بنده جلوي اين را خواهم گرفت فقط صحبت ما در مسائل هسته اي و در برجام 1 بود با آن تبعاتي که دارد. همينطور قسمت سوم نظم حقوقي جهان که تمسک مي کند به آمريکا از اين حربه استفاده مي کند براي عقب نشاندن جناح جبهه ي اسلامي و روي مطالبي پافشاري مي کند. که اين مرتبه ي عمده اش يکي مسأله ي حقوق کودک هست که متأسفانه ايران ملحق به اين کنوانسيون شده بدون اينکه به محتواي اين توجه داشته باشد. و مسأله ي حقوق زن که کنوانسيون نفي تبعيض نژادي که اينها آمدند و گفتند زنها حتي در حمام هاي عمومي هم بايد با مردها مشترکا وارد شوند و در زمان آقاي خاتمي خيلي تلاش شد که ايران ملحق به اين بشود ولي مقام معظم رهبري از اين مطلب جلوگيري کردند ولي آنها مبنايشان بر اين است که در اين فرسايش حاکميت ملي اگر در حقوق ما در قانون ما و در قرآن ما اين مسائل و حريمي لحاظ شده باشد ما بايد براي هماهنگي با آنها کنار بياييم.

مسأله ي نفي رجم، تازيانه، قصاص بدل کردن آنها به وجه نقدي و اين مسائل در راستاي همين اتفاق مي افتد. تقريبا هفته ي قبل کميته اي برگزار بود ما الان 4 هزار قاچاقچي را در تيررس اعدام داريم ولي الان جرأت نمي کنند اعدام کنند چون اينها را به عنوان نقض حقوق بشر دارند مطرح مي کنند و دارند يک راهی را مي طلبند که از اين اعدام صرف نظر کنند و اين مسائلي که عزيزان هم گفتند ما اگر از مباني خود دست برداريم آنها مدام قدم به قدم جلو مي آيند کما اينکه آقا فرمودند اگر اينها را راحت بگذاريم اينها ما را راحت نمي گذارند. همين طور در مسأله ي کنترل فناوري مثل موشک، فراموشي مسأله ي فلسطين، آزادي هاي خلاف شرع مثل نفي حجاب که حدود 70 درصد زنها در تهران شبها که رانندگي مي کنند بدون حجاب اين کار را مي کنند و هفته ي قبل در طول روز هم اين مطلب را ديدند که منجر به اشکال و درگيري هم شد.

اما دو سه تا از مطالب را به عنوان مستند مي گويم و تمام.

مشاور عالي رياست جمهور آقاي دکتر محمود سريع القلم که استادحقوق دانشگاه شهيد بهشتي هستند و ايشان از زمان امنيت ملي که آقاي روحاني آنجا بودند با ايشان همکار بودند ايشان کتابي دارند تحت عنوان فرسايش حاکميت ملي تحت اين عنوان که انقلاب همانگونه که با نهج البلاغه پيش آمد الان ديگر نبايد تمسک به نهج البلاغه کند. انقلاب اگر ارزشهايي را مد نظرش بود الان بايد کوتاه بيايد چون آنها نمي گذارند ما زندگي کنيم. و اين خاطره که نوشته اند مسأله ي فلسطين مشکل ما است اگر ما فلسطين را حل کنيم بقيه ي موارد حل مي شود. آقاي اردشير ارجمند که باز از اساتيد همين دانشگاه و از سران فتنه از مشاوران حقوقي آقاي ميرحسين موسوي بودند ايشان قبل از اينکه آقاي ميرحسين روي کار بيايد کتابي را نوشتند تحت عنوان جمهوري بر اساس محور عقلانيت و پلوراليزم و .. نسبي که بعد از اينکه ايشان فرار کردند عين کتاب موجود هست و اين را مي توانيد مراجعه کنيد ببينيد. همنيطور جمعيت توليد تعاون به سرکردگي آقاي ميرحسين موسوي، عليرضا بهشتي، فاتح و آقاي بلند نظر اينها رفراندوم را بعد از پيروزي آقاي ميرحسين پيش بيني کردند که اين رفراندوم بر اساس معيار عقلانيت باشد. همين چيزي که الان مسأله ي عقلانيت را رياست محترم جمهور هم بارها مطرح کردند. اگر منظورش .. باشد اين قابل قبول نيست.

اميدواريم که ان شاء الله باحمايت از اين معيارها و چارچوبهاي اصلي که بر همان اساس انقلاب اسلامي شکل گرفت بتوانيم از حاکميت الهي نه حاکميت فرسايشي دفاع کنيم

والسلام عليکم و رحمة الله

تويسرکاني:

نکته ي کليدي آقاي فهيمي:

تقابل انقلاب اسلامي با نظام غرب هست که اين تقابل و تعارض ادامه دارد، تنها راه موفقيت انقلاب اسلامي در اين تقابل هم عمل به ارزشهاي ديني و احکام اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و سلم است. توصيه هاي ديگري که در اين راستا صورت مي گيرد قطعا نتيجه بخش نخواهد بود. حضرت آقا در يک جلسه ي خصوصي فرمودن فلاني و فلاني اگر مطلبي دارند قصد خيانت ندارند ولي قطعا راهي که اينها توصيه مي کنند راه خوش عاقبتي نخواهد بود.

 

Views: 166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *