تلاش دشمن برای فاصله افکندن میان قرآن و عترت

خانه / قرآن و عترت / تلاش دشمن برای فاصله افکندن میان قرآن و عترت

استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد:
تلاش دشمن برای فاصله افکندن میان قرآن و عترت

استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: 
تلاش دشمن برای فاصله افکندن میان قرآن و عترت
حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد گفت: دشمن با استفاده از تکفیری ها تلاش دارد میان قرآن و عترت فاصله افکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین روحانی نژاد، استاد سطوح عالی حوزه و نماینده آیت الله سیدمحمد حکیم از مراجع تقلید شامگاه یکشنبه چهارم مرداد 94 در مسجد امام رضا تهران با اشاره به تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام)، اظهار داشت: دشمن همواره تلاش داشته و دارد تا از اسلام حتی نامی باقی نماند لذا در هر دوره ای با توسل به هر اقدام و وسیله ای ولو غیرانسانی و غیراخلاقی در تلاش برای تحقق هدف خود است.

وی کم ارزش جلوه دادن اهمیت زیارت قبور حضرات معصومین (علیهم السلام) توسط تکفیری ها را تلاشی مذبوحانه برای فاصله افکندن میان قرآن و عترت دانست و خاطرنشان کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) تأکید کردند در صورتی که امتش میان قرآن و عترت فاصله نیفکنند هیچگاه گمراه نخواهند شد.

نماینده آیت الله حکیم در تهران ادامه داد: تمام اقدامات دشمن از جمله تخریب قبور ائمه بقیع که بارها اتفاق افتاده کاملا در مسیر ایجاد اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی است در حالی که قرآن تمام مسلمانان را به وحدت فرا خوانده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرآن از عترت جدا بیفتد آنگاه آیات الهی دستخوش تحریف، بدفهمی و کج فهمی می شوند، گفت: تفکر تکفیری زاییده چنین حقیقت تلخی است هرچند استعمارگران نیز در ایجاد به ویژه گسترش آن نقش اساسی دارند.

 

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به تخریب مساجد، آرامگاه های صحابی پیامبر و … توسط تکفیری ها تصریح کرد: چنین اقداماتی مکررا در طول تاریخ تکرار شده و هشتم شوال تنها یک مورد از دهها و بلکه صدها عمل وحشیانه، ضد دینی و ضد انسانی جریان خطرناک تکفیری است؛ جریانی که در نهایت قساوت و وحشی گری، کودک، پیرزن و حتی بیماران را می کشد و از ارتکاب به هیچ عملی برای رسیدن به هدفش ابا ندارد.

وی افزود: تکریم شخصیت بزرگان دین ریشه در قرآن دارد در حالی که جریان منحط و انحرافی تکفیری اعم از وهابیت، داعشی ها، بوکوحرام ها و … با تحریف کامل آیات الهی این اصل قرآنی را نادیده می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش مسلمانان را نسبت به هوشیاری و دقت نظر در برابر دسیسه های دشمن استکباری و صهیونیست ها دعوت کرد و ابراز داشت: باید وحدت میان تمام مذاهب اسلامی را حول مشترکات حفظ کرد؛ مشترکاتی که بسیار بیشتر از نقاط اختلافی است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه عقل و علم در استنباط و تفسیر آیات قرآن تصریح کرد: متأسفانه برخی جریان ها همواره آگاهانه یا غیر آگاهانه بدون توجه به این دو ابزار مهم به ارایه تفسیری کاملا سطحی از آیات قرآن مبادرت ورزیده اند و همین عامل موجب بروز خشونت از سوی برخی گروه هایی به اصطلاح اسلامی شده است.

Views: 149

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *