تمام آنچه از عزت، آزادي و امنيت داريم مرهون همين شهداست

خانه / استان ها / تمام آنچه از عزت، آزادي و امنيت داريم مرهون همين شهداست

جمشيدعل1

يكي از فرماندهان ويادگاران سالهای دفاع مقدس در نخستین “كنگره شهداي دانشجوي” گفت: تمام آنچه از عزت، آزادي و امنيت داريم مرهون همين شهداست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ جمشيد علي بابايي افزود: برگزاري اين گنگره‌ها بسيار ارزشمند است ولي بايد هدف برگزاري اين جلسات را دريابيم تا نتيجه آن تحول معنوي باشد.

فرمانده ویادگار سالهای دفاع مقدس با اشاره به مقام ارزشمند و شامخ شهدا تصريح كرد: شهدا كساني بودند كه يك لحظه در آتش عشق الهي سوختند و به مقام “عند ربهم يرزقون” نائل آمدند و اين بزرگترين هديه الهي است.

علي بابايي لزوم شركت در اين جلسات را زدودن غبار از روح و روان آلوده عنوان كرد و گفت: فاصله ما با امام و شهدا در اين جلسات بايد در كمترين اندازه ممكن باشد تا ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي آنان بتوانيم مقام شهادت را درك كنيم.

به گفته وي، در زمان جنگ تحميلي شهدا لزوم مبارزه في سبيل‌الله عليه ظلم و ستم را دريافتند و هم‌پيمان با امام عظيم‌الشان اسلام، جان دادند كه ثمره آن عزت، اقتدار، امنيت و سربلندي ايران عزيز در همه عرصه‌هاي علمي، فرهنگي و فن‌آوري است.

این رزمنده حاضر در كربلاي 4 و 5 ، از دانشجويان و جوانان خواست تا امروز با دريافتن تكليف الهي خود در راستاي ارزش‌آفريني‌هاي شهداي جنگ وظيفه خود را كه پاسداري از به هدر رفتن خون شهداست انجام دهند.

به گفته فرمانده ویادگار سالهای دفاع مقدس، اكنون جنگ به معناي مبارزه مسلحانه وجود ندارد بلكه تهاجم فرهنگي و جنگی نرم مقابل علیه ایران به راه انداخته شده است و سيره و سلوك شهدا تنها سلاح براي مبارزه و حراست از نظام است.

علي بابايي شناسايي، هدف‌گذاري و مبارزه دقيق و روشنگرانه را لزوم حمايت همه جانبه از ارزش‌هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد و افزود جوانان به عنوان حاميان اين نظام و انقلاب با انجام تكاليف الهي و شرعي خود بايد با چنگ و دندان از اين ارزش‌ها دفاع كنند.

فرمانده ویادگار سالهای دفاع مقدس، پاسداري از ارزش‌هاي به جاي مانده از شهدا را منشور زندگي جوانان دانست كه مي‌طلبد با مشخص شدن شاخص‌ها و ارزش‌گذاري صحيح صورت گيرد.

علي بابايي همچنين زنده ماندن ياد شهدا تا روز حساب را قول الهي عنوان و خاطرنشان كرد: همه چيز كهنه و پوسيده  و روزي به فراموشي سپرده مي‌شود ولی آنچه بقا دارد و نابود نمي شود شهدا هستند چون با قرب الي الله و براي رضاي خدا به همه لذت‌ها و كاميابي‌هاي دنيايي پشت پا زدند و با خدا معامله كردند.

وي با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشاني‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: ما به عنوان يك خوشه‌چين امروز بر سر سفره اين حماسه‌سازان هستيم و تمام آنچه از عزت، آزادي و امنيت داريم مرهون همين شهداست.

علي بابايي خاطرنشان كرد: اگر شهدا نبودند امروز در خواري و ظلمت به سر مي‌برديم و خوار و برده كشورهاي اروپايي و آمريكايي بوديم اين شهدا بودند كه هشت سال جانانه جنگيدند و دستاورد آن رشادت‌ها پيروزي شكوهمند ايران اسلامي بود.

وي يادآور شد: بايد نسل به نسل و سينه به سينه قصه از جان گذشتن‌ها و رشادت‌هاي مردان خدا كه جانانه با ظلم مبارزه كردند حفظ شود تا نسل‌های آینده از آن استفاده كنند.

علي بابايي به عنوان يكي از حاضران در جبهه‌هاي جنگ تحميلي افزود: به عنوان كسي كه با پوست، گوشت و خون خود ميدان مبارزه را درك كرده و شهادت مظلومانه يكايك اين عزيزان را ديده‌ام از صحنه‌هايي براي شما سخن مي‌گويم  كه شما حتي تصورش را هم نمي‌توانيد داشته باشيد.

وي ضمن بيان برخي از خاطرات حضور خود در عمليات‌هاي والفجر، كربلاي 4 و 5 پيروزي اين جنگ را مديون كساني دانست كه پشت پا زدند به تمام آرزوها و خواسته‌هاي دنيايي خود.

علي بابايي از خاطرات رزمنده‌هايي گفت كه تازه داماد بودند، تازه پدر شده بودند يا تنها فرزند خانواده بودند اما آمدند در راه خدا جنگيدند و كشته شدند تا امروز ما بتوانيم در سايه اين از جان گذشتن‌ها در آرامش زندگي كنيم.

وي همچنين با اشاره به جنگ‌هاي مردم مسلمان و مظلوم فلسطين، غزه، سوريه، لبنان و يمن تأكيد كرد: اگر شهداي ما با استفاده از توانايي‌هاي خود با تمام توان مبارزه نكرده بودند اكنون ما نيز در وضعيت مشابه اين مردم مظلوم به سر مي‌برديم.

به گفته علي بابايي پيروزي ما مرهون رشادت‌هاي شهيد عباس بابايي، شهيد ايرج آقابزرگي، لشكري، شيرودي و كشوري‌هاست كه بايد قدر دانسته شود.

وي در پايان با بیان اینکه برگزاري این گونه جلسات زمینه ساز ایجاد تحول معنوي و دروني در جوانان است گفت: جوانان، به عنوان كساني كه جنگ را لمس نكرده‌اند بدانند اين مروز و بوم با خون دل‌ها اكنون به اين شكل در اختيار شما قرار گرفته است كه بايد شما نيز در پاسداشت اين ارزش‌ها تمام توان خود را بكار بگيريد.

انتهای خبر/

Views: 175

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *