تنها راه تقرب به خدا توسل به اهلبیت است

خانه / استان ها / تنها راه تقرب به خدا توسل به اهلبیت است

سرافراز12

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تنها راه تقرب به خدا را توسل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، در جمع فرماندهان، رزمندگان ،مدیران و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با تسلیت اربعین سید وسالار شهیدان و دهه آخر صفر المظفر و فرارسیدن شهادت سبط اکبر نبی گرامی اسلام، رحلت پیامبر اعظم و شهادت امام رضا علیه السلام، امامت را مهم ترین مسئله در مسیر تکاملی انسان برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: گریه و حزن و اندوه در مصیبت امام حسین علیه السلام یک بُعد قضیه است؛ مسئله اصلی آشنا شدن با مسئله امامت و فهم دقیق و نزدیک شدن دل به امام و قرار گرفتن اعمال انسان در مسیر امامت است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: یهودیان صدر اسلام در مسیر امامت انحراف ایجاد کردند؛ زیرا می دانستند که شناخت حقیقت امامت به شناخت نبوت و درک توحید و وحدانیت می انجامد و این سه هیچگاه از هم جدا نمی شوند و انفکاک پذیر نیستند.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: تنها قدرت طلبی افراد نبود که آنها را در سقیفه گردهم جمع کرد؛ بلکه ریشه اصلی در دست یهودیان بود که می دانستند اگر آنگونه که خدا خواسته و پیامبر فرموده، امامت تحقق یابد، مجالی برای آنها باقی نخواهد ماند.

وی، تأکید کرد: ما بعنوان مسلمان و شیعه،‌باید امامت را آنگونه که هست بشناسیم و اعمالمان را بر مسیر امامت منطبق کنیم تا به سعادت برسیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، کلیدواژه های امامت را مظهر افتخارات تشیع دانست و گفت: به تعبیر زیبای امام حسین علیه السلام، خداوند بندگان را برای شناخت خدا خلق کرده تا بعد از شناخت او را عبادت کنند.

حجت الاسلام سرافراز، خاطرنشان کرد: بندگان به واسطه شناخت و عبادت خدا، از غیر خدا بی نیاز می شوند و امام حسین علیه السلام معرفت خدا را شناخت و اطاعت از امام هر زمان و عصر عنوان فرموده است.

این مقام مسئول، گفت: شناخت حقیقت امامت، به درک مقام نبوت و وحدانیت خداوند می انجامد و آیه شریفه ” اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم”،‌وظیفه ما را در قبال توحید، نبوت و امامت،‌مشخص می سازد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، با اشاره به تعبیر کلمه الله درباره انبیاء الهی در قرآن مجید، اظهار کرد: کلمه بر یک حقیقت دلالت می کند، یعنی انبیاء حاکی از صفات و اسماء نورانی خداوند هستند و این بزرگواران تجلی نور الهی می باشند.

حجت الاسلام سرافراز، تمسک به قرآن و حرکت در مسیر انبیاء عظام الهی و تبعیت از اولیا و ائمه معصومین علیهم السلام را بعنوان کلمه تامه الهی حائز اهمیت برشمرد و گفت: معصومین علیهم السلام کلمه تامه الهی، یعنی یک درجه از انبیاء نیز بالاتر هستند و عظمت وجودی امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا نیز گواه این ادعاست که ائمه کلمه تامه خداوند می باشند، یعنی در علم، شجاعت، تقوا و همه اسما و صفات ، تجلی خدا هستند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، با اشاره به فرازهایی از زیارت وارث، تأکید کرد: شهادت بر وراثت ائمه از انبیاء عظام الهی به این مفهوم است که هزاران نور حقیقت از پیامبران گذشته در وجود امامام معصوم نیز هست.

حجت الاسلام سرافراز،‌محدود کردن امام به مکان و زمان خاص را ناشی از جهالت و غرض ورزی برخی افراد دانست و گفت: خدا برای قبول توبه حضرت آدم نیز کلمات تامه را به ایشان آموخت و به واسطه آنها توبه اش را پذیرفت.

وی، تقرب انسان به خدا را تنها از راه توسل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام میسر دانست و افزود: فتوای برخی علمای آل سعود بر مجاز بودن قتل عام مردم بیگناه در یمن و دیگر بلاد اسلامی ناشی از دوری آنها از کلمه الله و کلمات تامه الهی و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،با اشاره به حدیث قدسی، امام حسین علیه السلام را کلمه تامه الهی و دارای بالاترین عنوان در بین شهدا و بندگان دانست و به نقل از پیامبر گرامی اسلام، عزاداران و شیعیان آن حضرت را نیز دارای عنوان و مقام شفاعت برشمرد که شفاعتشان مورد قبول درگاه حضرت حق قرار می گیرد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، حضور میلیونی زائران اربعین حسینی را نیز نماد افتخار و اقتدار شیعه برشمرد و گفت: عزادار حسین علیه السلام بودن نیز خود یک عنوان و مقام است.

انتهای خبر/

بازدیدها: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *