انتخاباتانتخابات

تنها راه جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس،شناخت راه شهداست

خانه / استان ها / تنها راه جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس،شناخت راه شهداست

صفار1

صفار هرندی در سفر به استان چهارمحال وبختیاری گفت: شناخت راه و آرمان شهدا، تنها راه جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهار محال وبختیاری؛محمد حسين صفار هرندی، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره سردار شهید زال یوسف پور و معلم شهید نجف یوسف پور،در خصوص برگزاري يادواره شهدا و حضور در اين مراسم گفت: يادواره شهدا فرصت مغتنمی است براي تجديد ميثاق با شهدا و آرمان بلند آنان.

وی افزود: حضور ما در يادواره شهدا يعني اينکه دلواپسيم روزی مي آيد که ديگر نسل اول جنگ بين ما حضور ندارند و آن هنگام است که برخی قصد تحريف تاريخ هشت سال دفاع مقدس را خواهند داشت.

صفار هرندی ادامه داد: تنها راه جلوگيری از تحريف شناخت شهدا، شناخت راه و آرمان شهدا و شناخت وظيفه خودمان در قبال شهداست.

وی در بخش ديگري از سخنان خود گفت: قيام امام حسين عليه السلام اگر تبيين نمی شد و ساليان سال بين مردم تشريح نمی شد بلاشک تحريف می شد و فرهنگ ايثار و شهادت و 8سال دفاع مقدس نيز همين گونه بايد بين مردم زنده نگه داشته شود.

صفار هرندی در ادامه تصریح کرد: نمونه ی بارز تحريف، اتفاقاتی است که پس از کشف پيکر مطهر 175شهيد عمليات کربلای 4 در حال روی دادن است و برخی در حال بهره برداری سياسی از اين وقايع هستند.

وی تأکید کرد: اگرچه عده ای در حال حاضر مي گويند که عامل شهادت اين 175شهيد فرماندهان آنان هستند که باعث فاش شدن عمليات شده اند؛ اما همين ها در روزهای فتنه و در زمانی که فرياد نه غزه نه لبنان سرمی دادند که بسيجيان امروزی بايد از بسيجيان و فرماندهان سال های دفاع مقدس الگو برداری کنند و بنا به هر زمانی شعار و مطلب جديدی را ارائه مي دهند.

صفار هرندی با انتقاد از کسانی که مي گويند کشور ما فدائی لبنان و يمن و فلسطين و سوريه و عراق شده است گفت: بدانيد که اگر مردم اين کشور ها نبودند و تفکر شيعی اسلامی ايرانی ما را نداشتند الان بايد در مرزها و چه بسا در پشت ديوار هاي شهرهای کشورمان سنگر مي بستيم و از کشور، شهر ها و مردممان دفاع می کرديم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه به رویدادهای بحرین و یمن اشاره کرد و گفت: مردم بحرین و یمن و دیگر کشورهای اسلامی، امام و رهبری را ندیده و از نزدیک با انقلاب آشنا نشدند و تنها تصویری از انقلاب اسلامی به آنها منتقل شده؛ اما با الهام گیری از مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان خود می ایستند.

صفار هرندی افزود: یمنی ها در تظاهرات شعارهای ما را سر می دهند درحالی که ما در این کشور یک سرباز هم نداریم و این شعارها؛ تظاهرات و استقامت در برابر دشمنان برگرفته از اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبری است.

وی ادامه داد: یمن به لحاظ جفرافیایی سیاسی و نظامی منطقه ای حساس است و دشمن هدفش محدود کردن ایران در خلیج فارس است، برای همین دریای سرخ را انتخاب کرده، اما اندیشه انقلاب و رهبری در کشورهای منطقه به ثبات رسیده است.

یادواره سردار شهید زال یوسف پور و معلم شهید نجف یوسف پور، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولین در شهر ناغان از توابع شهرستان کیار در فاصله 60کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *