توجه به دین و حفظ فرهنگ انقلاب» دغدغه همیشگی رهبر انقلاب اسلامی

خانه / استان ها / توجه به دین و حفظ فرهنگ انقلاب» دغدغه همیشگی رهبر انقلاب اسلامی

IMG_1472

گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان شهرکرد با عنوان «میثاق با ولایت» که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تبریک ایام خجسته و مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این ایام را برای ملّت ایران پرثمر و پربرکت خواند و گفت:خدای متعال به برکت این ایام و ایستادگی و مجاهدت امام خمینی رحمه‌الله علیه و ملّت ایران شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران را در این کشور غرس کرد و نظام اسلامی شکل گرفت.

امام جمعه شهرکرد اظهارداشت:توجه به دین و حفظ فرهنگ انقلاب» دغدغه همیشگی رهبر انقلاب اسلامی/ غفلت از مسئله برجام برای کشور خطرآفرین خواهد بود/ هدف جریان غیر انقلابی درون نظام، گرفتن فرهنگ و روحیه انقلابی از ملت ایران و جایگزین کردن روحیه سازش و تساهل و تسامح است/ مصیبت و بیچارگی ما آن روزی است که نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی بی‌تفاوت باشیم/ ۲۲ بهمن نشان می‌دهیم که «به برجام و پسابرجام» دل‌خوش نکردیم.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی خاطرنشان‌کرد:در این ایام مجاهدت‌ها،فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها فوق‌العاده‌ای از ناحیه ملّت ایران به نمایش درآمد و مردم با بصیرت، بینش و درس بلندی که از مکتب اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام  و عبرت‌های تاریخ گرفته و آموخته بودند به امام خمینی رحمه‌الله علیه لبیک گفتند و هر آن چه که داشتند را در راه اسلام تقدیم کردند و در مقابل خدای متعال هم پاسخ این همراهی‌ها و مجاهدت‌ها را با یاری و پشتیبانی از آنان به خوبی داد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری امدادرسانی و عنایت‌های الهی در حق ملت ایران از اول پیروزی انقلاب تاکنون را یادآور شد و گفت: از آغاز شکل‌گیری انقلاب تا کنون آیه شریفه «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» در این کشور جایگاه داشته و خودش را به خوبی نشان داده است که اگر نبود این یاری و امدادرسانی خدای متعال قطعاً انقلاب در همان روزهای اول شکت می‌خورد و از بین می‌رفت.

امام جمعه شهرکردتصریح‌کرد: مصادیق آشکار و پنهان نصرت و یاری الهی در حق نظام جمهوری اسلامی ایران از اول پیروزی انقلاب تا کنون بسیار زیاد است که اگر بخواهیم فهرستی از این امدادرسانی‌ها و کمک‌های غیبی الهی در حق نظام جمهوری اسلامی ایران در طول این ۳۷ را تهیه کنیم قطعا یک کتاب قطور و بسیار پرحجم خواهد شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام باطرح این سوال که ملّت ایران در سال ۵۷ درپی چه هدفی بود که این گونه مشمول امداد خدای متعال شد؟ تصریح‌کرد: امام و امّت با ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و طاغوت به دنبال «احیاء دین خدا» بودند و اگر امروز هم از تک‌تک شما سوال بشود که برای چه انقلاب کردید کسی را پیدا نمی‌کنیم که بگوید ما برای تأمین منافع دنیایی خود انقلاب کردیم، بلکه همه بدون استثناء می‌گویند که برای حاکم شدن اسلام و ارزش‌های الهی در کشور و جامعه پشت سر امام ایستادیم و قیام کردیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری دغدغه امروز مقام معظم رهبری را نیز همان دغدغه‌های روزهای آغازین انقلاب یعنی «توجه به دین و حفظ فرهنگ انقلاب» دانست و تاکیدکرد: رهبر معظم انقلاب در تمام سخنرانی‌ها و بیاناتشان مدام و مستمر بر خداباوری، باور به نصرت الهی و سرسفره دین و اسلام نشستن توصیه و تاکید می‌کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در همین رابطه به مسئله برجام و دغدغه مستمر رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره‌کرد و افزود: اگر نسبت به مسئله برجام غافل و بی‌تفاوت شویم برای کشور خطرآفرین خواهد بود البته اگر بیدار و هوشیار باشیم فوایدی هم برای کشور خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد به سخن بسیار مهم و قابل تأمل رهبر معظم انقلاب در جمع دبیر و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که فرمودند: باید مقابل جریان غیرانقلابی درون نظام ایستاد اشاره‌کرد و گفت: جریان غیر انقلابی درون نظام هدفشان گرفتن فرهنگ انقلابی و روحیه انقلابی از ملت ایران و جایگزین کردن روحیه سازش و تساهل و تسامح به جای آن است و رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسئله بسیار دغدغه‌مند و نگران هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید بر این که با باز شدن دروازه‌های تعامل با غربی‌ها، دولتمردان باید مراقب نفوذ دشمن به داخل کشور باشند تصریح‌کرد: دولتمردان می‌گویند که ما اجازه نخواهیم داد که از این فرصت به وجود آمده در برجام و تعامل با غرب راه برای نفوذ دشمن باز شود، اما مگر دست من و شماست؟ اگر بناشد دروازه‌ها باز شود و پای غربی‌ها به کشور باز شود به شرطی می‌آیند و به ما کمک می‌کنند که آن بشود که خودشان می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری خطاب به دولتمردان تاکیدکرد: ما نمی‌گوییم که دروازه‌های تعامل بر روی غرب گشوده نشود اما اگر این جریانی که می‌خواهد پای این‌ها را به داخل کشور باز کند منجر به گرفتن روحیه انقلابی کشور شود قطعاً خسارت و ضایعه جبران‌ناپذیری برای انقلاب و نظام ما به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام روحیه انقلابی را برآمده از ارزش‌های اسلام خواند و گفت: روحیه انقلابی و اسلامی یعنی مقاومت و ایستادگی دربرابر استکبار، کفر، نفاق.

امام جمعه شهرکرد حفظ ارزش‌های اسلامی و روحیه انقلابی را از دغدغه و رسالت‌های سنگین هیئت‌های مذهبی عنوان‌کرد و گفت: ما مدام باید از این دغدغه که «روحیه انقلابی باید در کشور حاکم باشد» سرشار باشیم چرا که این رسالت عظیم را امام و شهدا بر دوش ما گذاشتند و مصیبت و بیچارگی ما هم آن روزی است که نسبت به این ارزش‌های اسلامی و انقلابی بی‌تفاوت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری تاکیدکرد: ۲۲ بهمن روز نقش آفرینی ما و روزی است که ما از دل و جان فریاد سَر بدهیم که «به برجام و پسابرجام» و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌‌ها دل خوش نکردیم بلکه به وعده‌های الهی باور داریم و فقط به خدای متعال و نصرت وعنایت او دل بسته‌ایم.

امام جمعه شهرکرد به دو انتخابات پیش رو اشاره و تصریح‌کرد: دغدغه و پایبندی ما به انقلاب و ارزش‌ها باید خودش را در حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب جریان‌های انقلابی، همراه با ولایت و ارزش‌های والای اسلامی نشان بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری در پایان پرورش جوانان و انسان‌های انقلابی را از رسالت مهم هیئت‌های مذهبی و مداحان خواند و تأکید‌کرد: هیئت‌ها خیلی باید زنده باشند و هیئتی زنده و پویا است که خروجی آن انسان‌های انقلابی باد.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء،تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرودجمهوری اسلامی، خیر مقدم گویی و بیان اهداف همایش میثاق با ولایت توسط رییس محترم اداره تبلیغات شهرستان شهرکرد،قرائت شعر انقلاب، خاطره گویی 3 نفراز پیشکسوتان، ارائه گزارش توسط رییس کانون مداحان وشاعران استان، صرف شام و تقدیم بسته فرهنگی، ازدیگر برنامه این مراسم باشکوه بود.

این مراسم باشکوه را از دریچه دوربین با هم مرور می کنیم…

عکاس : محمد مهدی توسلی

IMG_1308

IMG_1306

IMG_1302

IMG_1300

IMG_1372

IMG_1421

IMG_1446

IMG_1467

IMG_1493

IMG_1487

IMG_1385

IMG_1343

IMG_1303

IMG_1321

IMG_1340

IMG_1354

IMG_1350

IMG_1508

IMG_1524

IMG_1523

IMG_1532

IMG_1514

IMG_1437

IMG_1405

 IMG_1355

IMG_1326

IMG_1293

 انتهای خبر/

Visits: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *