توکل به خداوند و اخلاص در نماز ، عامل پیروزی رزمندگان بود

خانه / استان ها / توکل به خداوند و اخلاص در نماز ، عامل پیروزی رزمندگان بود

آسودی1

سردار آسودی، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در دوران دفاع مقدس، توکل به خداوند و اخلاص در نماز را عامل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛سردار محمدعلی آسودی، مشاور نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، در نشست برنامه‌‍ريزی و هماهنگی برای برگزاری همايش “شب شعر و خاطره نماز” كه در دفتر ستاد برگزاري نماز جمعه شهركرد برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر، عنصر معنويت را برترين عنصر مقاومت نيروها در هشت سال دفاع قدس عنوان كرد.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه نماز و دفاع مقدس نسبت به سایر استان‌ها به خوبی ورود پیدا کرده به طوری که هم از نگاه راهبردی و هم عملیاتی در این راستا موفق عمل کرده است.

آسودی همچنین اهمیت دادن به جایگاه نماز در زمان جنگ تحمیلی را یادآور شد و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود شرايط حاكم بر جبهه‌ها، نماز بسیار با شكوه برگزار می شد به طوری که سنگرها به مساجد و مساجد به سنگرها تبديل شده بودند.

آسودي با اشاره به ضرورت انس جوانان با نماز، گفت: در زمان جنگ رزمندگان در هر شرایطی از نماز غافل نمی‎شدند این درحالی است که متاسفانه جوانان امروز آنگونه که باید به این واجب الهی توجه نمی‌کنند که می‎طلبد با فرهنگ‌سازی ردوکردها اصلاح شود.

وی طرح‌هاي پژوهشي، ارائه مقالات و پايان‌نامه‌ها در راستاي ترويج فرهنگ نماز، رسيدن به عمق تاثيرگذاري نماز براي شاعر و فرهنگ سازي خواندن نماز را از برنامه‌هاي راهبردي به منظور نهادينه كردن نماز در جامعه برشمرد.

آسودی به نقش نماز در پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: رزمندگان با اتکا به نماز، قرآن و عترت  در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و همین توکل به خداوند و اخلاص در نماز موجب پیروزی آن‌ها شد.

وی در پایان بر لزوم تلاش در راستای تاثیرگذار کردن نماز با استفاده از هنرهای مختلف تاکید کرد و گفت: شاعران نیز چنانچه به عمق این تاثیرگذاری برسد می‎توانند شعر تاثر گذار بسرایند و در این زمینه به گونه‌ای موثر نقش‌آفرینی کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *