جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرکرد

خانه / استان ها / جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرکرد

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام درمهدیه مصلای امام خمینی (ره) و مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

صالحی خوانساری

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام درمهدیه مصلای امام خمینی (ره) و مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛استادحوزه علمیه قم با تبریک ولادت باسعادت دومین امام شیعیان به بیان گوشه ای از فضایل آن امام همام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری گفت: سبط اکبر در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه منوره متولد شد.

وی ادامه داد: پس از ولادت،نامگذاري از جانب مادر به پدر، و از او به رسول گرامی اسلام محوّل شد و آن حضرت هم منتظر نامگذاري پروردگار ماند،تا اينکه جبرئيل ،امين وحي، فرود آمد و گفت: خدايت سلام مي‌رساند و مي‌گويد چون علي براي تو همانند هارون به موسي است، نام فرزندش را نام فرزند حضرت هارون عليه السلام يعني شبّر قرار ده ! شبّر در زبان عرب به معناي” حسن” است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری به جریان صلح امام حسن عليه‌السلام اشاره کرد و افزود: هرکدام از امامان معصوم اگر در عصر حضرت امام حسن عليه‌السلام قرار داشتند کاری را انجام می دادند که آن حضرت انحام داد ، صلح آن حضرت زمینه ساز قیام عاشورای حسینی بود.

استادحوزه علمیه قم ادامه داد:حضرت امام حسن علیه السلام در كمالات انسانى یادگار پدر و نمونه كامل جدّ بزرگوارش پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم خود بود.

همچنین در مراسم جشن میلاد که در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد حجت الاسلام ملکی به شجاعت و فداکاری امام حسن مجتبی عليه‌السلام اشاره کرد و افزود:آن حضرت در شجاعت از پدر گرامیش امیر ولایت حضرت علی علیه السلام به ارث برده است.

مولودیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

شایان ذکراست مراسم سخنرانی و مناجات، از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز و هرشب ساعت 22تا 23با سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزثمالی توسط “حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری” در مهدیه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود وتا پایان ماه نزول قرآن این مراسم ادامه خواهد داشت.

همچنین مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزثمالی در طول ماه مبارک رمضان در مسجدجامع شهرکرد از ساعت 22:30 برگزار می شود در دهه اول این مراسم، حجت الاسلام سیدرضاعبدالله زاده به سخنرانی و قرائت ادعیه پرداخت و در دهه دوم نیز حجت الاسلام ملکی به ایرادسخن و قرائت ادعیه می پردازد.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *