جشن میلاد پیامبر رحمت و امام صادق علیه السلام در مسجدجامع شهر بن

خانه / استان ها / جشن میلاد پیامبر رحمت و امام صادق علیه السلام در مسجدجامع شهر بن

همزمان با جهان اسلام مراسم جشن میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در مسجدجامع شهربن برگزار شد.

همزمان با جهان اسلام مراسم جشن میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در مسجدجامع شهربن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ این مراسم در فضای سراسر روحانی و معنوی با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهات علیهم السلام و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

دراین مراسم کارشناس مسایل مذهبی گفت: ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه وآله وسلم در ماه ربیع‌الاول واقع شده و بنابر قول شیخ کلینی و علمای اهل تسنن این ولادت در ۱۲ ربیع‌الاول اتفاق افتاده و علمای شیعه نیز معتقد هستند این ولادت در هفدهم ربیع بوده است.

حجت الاسلام حسن انصاری به اهمیت هفته وحدت در میلاد پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نام‌گذری کردند تا گامی در راستای تقویت هرچه بیشتر وحدت بین مسلمین و امت اسلامی برداشته شود.

وی ادامه داد:نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم از اصالت خانوادگی برخوردار و در همان دوران کودکی دارای فضیلت و مناقب فراوانی بودند و ویژگی‌هایی منحصر به فردی داشت، آن حضرت در سن چهل سالگی که به پیامبری مبعوث شدند با اینکه درس‌ناخوانده و اُمی بود از سوی خالق هستی کتابی برای هدایت بشریت آورد که کسی نمی‎تواند مثل آن‌را بیاورد.

کارشناس مسایل مذهبی در ادامه  به بیان فضایل حضرت امام جعفر صادق علیه السلام پرداخت و گفت:شخصیت امام جعفر صادق علیه السلام به اندازه‌ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی آن حضرت را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

در حاشیه این مراسم نیازعلی حیدری مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن با تبریک موالید با خیر و برکت 17 ربیع و گرامیداشت هفته وحدت گفت: مراسم جشن میلاد همراه با اقامه نماز مغرب عشاء برگزار شد و حجت الاسلام حسن انصاری به تبیین فضائل و سیره رسول خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مولودیه خوانی پرداختند.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

بازدیدها: 0

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *