جشن میلاد کریمه ی اهل بیت (س) در یزد

خانه / استان ها / جشن میلاد کریمه ی اهل بیت (س) در یزد

مسؤولیت زن درتربت فرزند بیشتر از مرد / تربیت کردن هنراست

استاد حوزه و دانشگاه درجمع بانوان یزدی در امامزاده شاهزاده  فاضل (ع) گفت: تربیت فرزند هنراست و حساب وکتاب دارد ومسؤولیت زن درتربیت فرزند ازمرد بیشتراست.

به گزارش خبرنگار هیأت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام، حجة الاسلام سید جمال الدین نورالدینی در برنامه هیأت پیروان عترت خواهران که به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت سخن می گفت در بیان منزلت حضرت معصومه(س) اظهارداشت: حضرت معصومه (س) بانویی که درعمرش گناه نکرده و بهشت پاداش زیارت اوست؛ شخصیتی است که پدرعالم جلیل القدرآیت الله مرعشی نجفی، به دنبال توسل وچلّه نشینی برای دانستن محل قبرحضرت زهرا(س) ازسوی امام صادق (ع) این جواب را دریافت می کند: ما اجازه نداریم  قبرمادر را نشان دهیم؛ هرکس می خواهد ثواب زیارت حضرت زهرا (س) نصیب او بشود، حرم حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند زیرا خدا  تمام عزّتی که می خواست به قبر مادر بدهد به این دختر داده است.

حجت الاسلام نورالدینی با بیان این مطلب که دخترجایگاه ویژه ای در زندگی دارد گفت: دختر خوش قدم است و زندگی که با دختر شروع  می شود با برکت است.

وی افزود : شخصی با خوشحالی نزد امام صادق (ع) آمد و مژده دختردار شدنش را به امام داد و امام  که از نامش پرسیدند و گفت: حمیرا حضرت فرمودند: اسم او را فاطمه بگذار، اما مراقب باش اگراین اسم را بر او گذاشتی احترامش را حفظ کرده و به صورتش سیلی نزنی.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تقوای حضرت مریم (س) خاطرنشان کرد: تقوا نماز شب خواندن و تسبیح گفتن  نیست بلکه گناه نکردن است و انسان برای بهشتی شدن به دامن مادر نیاز دارد و مسئولیت فرزند از مرد بیشتراست.

حجت الاسلام نورالدینی با تأکید این نکته که مادران بد، فرزندان بد تربیت می کنند با عنوان نمونه هایی از مادران خوب و بد در تاریخ اظهار داشت: دختران را با خود به مسجد و هیأت ببرید، حضرت مریم (س) هم خادم مسجد بود و در قدیم دخترها که ازدواجشان فراهم نمی شد به مسجد خدمت می کردند تا میّسر شود. وی به برخی ثوابهای پاکیزه ساختن مسجد از جمله آمرزش پروردگار اشاره کرد و ادامه داد: تربیت فرزند هنراست و حساب و کتاب دارد.

این روحانی برجسته،  لقمه حلال و توجه به زمان بارداری، را درتربیت مؤثر دانست و تصریح کرد: همانطور که در دوران باداری مراقب جسم  و جمال فرزند هستیم همین طورهم مراقب سلامت روح او باشیم زیرا نه فقط اشعه رادیولوژی برای بچه ضرر دارد غیبت و گناه هم برای وی بچه ضرر دارد.

حجت الاسلام نورالدینی نمونه ای از تأثیرات رفتارهای زمان بارداری در زندگی فرزند را بیان نمود و ابراز داشت: در قدیم وقتی دایه برای فرزند می گرفتند مراقبت می کردند شخصیت  او سالم  و زیبا وعاقل باشد.

وی با اشاره به شرایط واحکام شیر دادن نوزاد گفت: وقتی با وضو و رو به قبله و درحال ذکربه بچه شیرداده می شود اگر دکترهم شود پاک نژاد می شود و نیز نام خوب ومحبت به فرزند اثرگذاراست.

وی درپایان با بیان رعایت برخی آداب اسلامی درتربیت فرزندان اظهارداشت: هنگام بازگشت از سفر سوغات بیاورید و دختررا در دادن هدیه و سوغات مقدم دارید زیرا او به محبّت بیشتری نیاز دارد.

یزد (1)

یزد (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *